Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Pomysł na e-sklep - nad czym warto się zastanowić?

Iść po linii najmniejszego oporu czy zaryzykować i zastanowić się nad czymś bardziej oryginalnym? To pytanie pewnie stawia sobie wielu ludzi, zakładających swój pierwszy e-sklep Jednak ten problem nie dotyczy sklepów, które dopiero rodzą się w głowach przyszłych przedsiębiorców. Z racji tego, że zmieniają się potrzeby klientów, pojawia się wiele nowych narzędzi i możliwości. Doświadczone i uznane firmy często zmieniają kierunek, w jakim zmierzają, doskonaląc swoją ofertę oraz kampanię reklamową. Jest to dobry sposób, aby zyskać szersze grono klientów, stać się bardziej popularnym i rozpoznawalnym na rynku oraz móc czerpać zadowolenie z tego, czym się zajmujemy. To ostatnie jest szczególnie ważne, ponieważ brak pasji w biznesie, który stawia coraz większe wymagania przed przedsiębiorcami, może spowodować, że bardzo szybko się wypalimy i nasz e-sklep będzie musiał ustąpić miejsca konkurencji. Z tego artykułu dowiesz się, jak tego uniknąć oraz co warto sprzedawać w sklepie internetowym.

Od czego zacząć, czyli jak założyć e-sklep?

Początki zawsze są trudne. W e-commerce trzeba działać stanowczo, ale rozsądnie. Jak otworzyć e-sklep? Na co zwrócić szczególną uwagę? O czym należy pamiętać?

Poznaj konkurencję

To pierwszy krok, jaki powinieneś uczynić, zanim wkroczysz na rynek sprzedaży internetowej i otworzysz swój własny e-sklep. Zrób tzw. obeznanie w terenie - powinieneś wiedzieć, komu będziesz musiał stawić czoła i jak dużo wysiłku będziesz musiał włożyć w pokonanie swoich konkurentów. Zwróć szczególną uwagę na ofertę innych e-sklepów. W ten sposób zorientujesz się, co się sprzedaje najlepiej, czym interesują się internauci, a jakich produktów należy unikać. Ważne jest, aby poznać bliżej szczególnie liderów rynku. To oni przodują w branży i narzucają tempo dla konkurentów. Nie każdy wytrzymuje morderczy sprint.

Pomysł i plan

Nie warto podejmować pochopnych decyzji. Być może będzie ci potrzebna pomoc i wsparcie bardziej doświadczonych przedsiębiorców, SEOwców i marketerów. Nie bądź przysłowiową Zosią Samosią - każdy czasem powinien skorzystać z pomocy innych, co nie świadczy wcale o słabości. Zaplanuj wszystko krok po kroku, kilka razy sprawdź, czy czegoś nie pominąłeś. A może w trakcie takich rozmyślań wpadnie ci do głowy jakiś ciekawszy pomysł na swój e-sklep?

Nazwa firmy i logo

To, co może wydawać się najprostsze, niekiedy spędza sen z powiek. Bardzo dużo zależy od nazwy naszej firmy. Musi być ona chwytliwa, prosta do zapamiętania i oryginalna. Powinna kojarzyć się z branżą, w jakiej działasz. Pamiętaj, aby sprawdzić, czy podobna nazwa nie istnieje już na rynku. W dalszej kolejności należy przygotować logo - to zadanie dla dobrego grafika. W porozumieniu ze specjalistą stwórz niezbyt skomplikowany, ale ciekawy projekt. Zadbaj o kolorystykę i elementy graficzne - wszystko musi ze sobą współgrać.

Formalności

Teraz czas na mniej przyjemne obowiązki związane z otwieraniem własnej firmy, czyli jej rejestracja. Wszystkie wskazówki z tym związane na pewno znajdziesz w sieci. Nie zapomnij również o założeniu konta firmowego w banku i wyborze formy opodatkowania.

E-sklep - oprogramowanie

Bez dobrej platformy sklepowej nie ruszysz z biznesem. Dobre oprogramowanie pozwoli ci zaoszczędzić czas, zmniejszyć koszty związane z prowadzeniem firmy i umożliwi w przyszłości dalszy rozwój. Sam decydujesz, czy chcesz stworzyć indywidualne oprogramowanie, czy skorzystać z aplikacji dostępnych na rynku. Płatne czy darmowe - wybór jest ogromny. Przed podjęciem decyzji zapoznaj się z ofertą dostępną na rynku, ale przede wszystkim zastanów się, czego oczekujesz od oprogramowania. Czy ma być proste w obsłudze, a może powinno mieć dużo dostępnych opcji?

Teraz możesz wybrać odpowiedni magazyn, stworzyć regulamin i zacząć działać.