0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Rozpoznawalność marki, czyli jak nie zginąć w tłumie

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Konkurencja na rynku w każdej branży jest bardzo duża, co wymaga od nas ciągłych działań, wprowadzania innowacji i doskonalenia naszej firmy. Nie możemy bazować tylko i wyłącznie na początkowych założeniach, ponieważ świat się zmienia i naszym zadaniem jest nad tymi zmianami nadążyć. Dbając o wizerunek i rozpoznawalność marki, musimy szukać kanałów, którymi dotrzemy do naszych klientów. Powinniśmy być rozpoznawalni i nie możemy pozwolić, żeby świat o nas zapomniał. Efektywne działania, które przynoszą nam pożądane efekty, powinny być stale weryfikowane. To, co dzisiaj nas wyróżnia, jutro już może stać się utartym narzędziem. Jak dbać o rozpoznawalność marki? Przede wszystkim bądź czujny.

Bądź wszędzie, czyli zadbaj o rozpoznawalność marki

Dzisiaj wszystko dzieje się w sieci i mediach. Są to kanały, które prowadzą nas prosto do klienta. Nie możemy działać w obrębie tylko jednego obszaru. Zamykając się na nowe technologie i rozwiązania, zamykamy się na klienta i ciągły rozwój, który jest niezwykle ważny w promowaniu naszej marki. Przeważająca część klientów szuka usług przez internet. Stworzenie strony internetowe jest więc podstawą, bo to ona umożliwia nam dotarcie do potencjalnego klienta i utrzymanie z nim kontaktu. Na tej płaszczyźnie toczy się jednak bardzo nierówna walka. Wygranym jest ten, kto ma lepiej wypozycjonowaną stronę. Widoczny będziesz tylko wtedy, kiedy dokonasz odpowiedniej optymalizacji strony internetowej pod kątem treści i słów kluczowych. Zadbaj o to, abyś był na szczycie w wyszukiwarkach internetowych.

Kolejnym aspektem jest widoczność i aktywność na portalach społecznościowych. Facebook nie pełni już tylko roli komunikacyjnej pomiędzy indywidualnymi jednostkami. Coraz więcej firm ma na portalu swoje konto, co umożliwia im kontakt z klientami oraz poszerzanie swojej reklamy. Poprzez social media jesteś w stanie dotrzeć do szerszej grupy klientów. Dzięki takiej możliwości jesteśmy bliżej naszych konsumentów, pozostajemy z nimi w stałej interakcji, a przy okazji dbamy o rozpoznawalność marki.

Współpracuj i szukaj partnerów

Bardzo trudno jest wygrać tę walkę w pojedynkę. Im silniejsza jest nasza marka, tym mamy większe szanse na zaistnienie na rynku. Nie bój się nawiązywać współpracy z innymi firmami. To również przez nich możesz dotrzeć do klienta i budować rozpoznawalność marki. One będą promować Twoją markę, a Ty ich. Korzyści czerpią obie strony, nawzajem się wspierając. Dzięki temu jesteś w stanie zdobyć nowe doświadczenie i poszerzyć swoją wiedzę. Jest to szczególnie dobra opcja dla firm, które właśnie rozpoczynają swoją karierę i są na początku swojej drogi rozwoju. Dobrze jest znaleźć markę bardziej doświadczoną, która wprowadzi Cię na rynek i wskaże odpowiedni kierunek działania. Nie zakładaj od razu, że możesz zostać wykorzystany. Weź pod uwagę, że każdy był w Twojej sytuacji i jeżeli odpowiednio dobierzesz sobie partnerów, możesz wybić się na wyżyny.

Postaw na jakość przekazywanej treści

Narzędziem Twojej pracy jest przede wszystkim słowo. Nieważne, czy mowa o branży budowlanej, finansowej czy naukowej. Jesteśmy ludźmi, którzy komunikują się ze sobą poprzez odpowiednie komunikaty. Wysokiej jakości treść, jaka jest przez nas publikowana pokazuje nasz profesjonalizm oraz jest miarą naszych umiejętności i znajomości branży. Tekst powinien przekazywać treść, która jest zrozumiała dla klienta, uporządkowana i prosta w przekazie. Aktualizuj ją i wprowadzaj zmiany. Tym samym pokazujesz, że jesteś nie tylko specjalistą w swojej dziedzinie, ale również działasz i nie pozostajesz w tyle, a to pozytywnie wpływa na rozpoznawalność marki.

Inwestuj w reklamę

Aby się wyróżniać i być rozpoznawalnym, nie możemy pozostawać w tyle z reklamą swojej marki. Stwórz chwytliwy i oryginalny slogan reklamowy, który będzie Twoją wizytówką i będzie przywoływał skojarzenia z Twoją marką. Reklama w sieci odgrywa tutaj istotną rolę. Portale społecznościowe oraz Twój blog to tylko początek mechanizmu, który wprowadza Cię na ścieżkę promowania Twojej firmy. Zadbaj również o reklamę papierową. Ulotki, reklama w prasie czy banery na ulicach mogą dotrzeć do szerszego grona klientów. Spoty reklamowe w telewizji pozwolą Ci być rozpoznawalnym i znanym wśród wszystkich grup społecznych.

Face to face z klientem a rozpoznawalność marki

W ostatnim czasie bardzo popularne stały się wszelkiego rodzaju eventy i pokazy. Wyjdź do ludzi, porozmawiaj ze swoimi klientami, pokaż im, co masz do zaoferowania. Tym samym możesz wzbudzić w nich swoje zaufanie i poznać bliżej potrzeby i oczekiwania osób, które korzystają z Twoich usług. Nawiążesz nowe kontakty i poszerzysz swoje horyzonty. Targi pracy mogą być dobrą okazją, aby pokazać się również ludziom młodym, którzy poszukują swojej ścieżki rozwoju. Dlaczego nie dać im szansy i nie wyjść im naprzeciw. To w nich tkwi potencjał. Idealnym miejscem są spotkanie networkingowe czy konferencje branżowe.

Potencjał e-mail marketingu i rozpoznawalność marki

Jest to jedna z najstarszych form promocji, ale nie oznacza, że straciła na wartości, wręcz przeciwnie. Nadal jest często wybierana przez firmy, jako forma reklamy, co tylko potwierdza jej skuteczność i drzemiący w niej potencjał. Aby odbiorca otrzymywał informacje o naszej firmie i ofercie, potrzebna jest jego zgoda. Bardzo dużo osób akceptuje tę możliwość, ponieważ wierzy, że wkrótce otrzyma to, na co czeka i zaspokoi swoje potrzeby. Nie możemy, więc zawieźć naszego klienta. Starajmy się wzbogacać i aktualizować naszą ofertę, udostępniając ją naszym klientom. W tym obszarze to my wychodzimy do klienta i my go szukamy, on dostaje gotową treść i ma możliwość wyboru najlepszej oferty.

Nie bombardujmy natrętnie naszych odbiorców i nie zapychajmy im skrzynki naszymi wiadomościami. Należy dozować informacje. Tak samo szybko, jak pozyskaliśmy potencjalnego klienta i wzbudziliśmy jego zaufanie, tak szybko możemy go stracić. Musimy być ostrożni i działać z przemyślany sposób.

Rozpoznawalność marki - stabilna pozycja

Zaczyna się od pomysłu, przez realizację do celu. Dobrze rozwijająca się firma bazuje na przemyślanym planie działania, który daje możliwość rozwoju na wielu płaszczyznach. Nie musimy od razu korzystać z wszystkich kanałów promowania swojej marki. Rozwój jest nieustannym i długotrwałym procesem. Przede wszystkim postaw sobie cel, który chcesz realizować i pamiętaj o następujących aspektach:

  • Skuteczna, wielopłaszczyznowa reklama. Staraj się docierać do klientów przez różne kanały. Nie ograniczaj się do jednego.
  • Bądź oryginalny i znajdź element, który Cię wyróżnia i na nim buduj swój wizerunek.
  • Otwieraj się na klientów, wychodź im naprzeciw. Pasywni przedsiębiorcy nie mają szans na rynku, gdzie każdy walczy o swoją pozycję.
  • Współpracuj i nawiązuj nowe znajomości. Bądź przyjazny innym markom i szukaj wsparcie u bardziej doświadczonych firm. Teraz Ty potrzebujesz pomocy, a w przyszłości to Ty możesz pomóc innym.
  • Rozwijaj się. Na rynku istnieje wiele możliwości, które pozwolą Ci wzbogacać Twoją wiedzę. Korzystaj ze szkoleń i warsztatów.
  • Postaw na ludzi młodych, nie zapominaj, że oni są kształceni w oparciu o nowe media, które są głównym nośnikiem informacji.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów