Jeśli zastanawiasz się, jak zdobyć nowych klientów, zwiększyć sprzedaż i utrwalić te efekty, to zainwestuj w pozycjonowanie stron. Zyskasz nie tylko większy ruch i sprzedaż na swojej stronie, ale zbudujesz także rozpoznawalność firmy i zaufanie do marki.
Na czym polega pozycjonowanie i SEO?
Pozycjonowanie stron internetowych polega na wykonaniu szeregu działań optymalizacyjnych na Twojej stronie oraz poza nią.
Do tych czynności należą: optymalizacja kodu strony, stworzenie nowego contentu – treści, czy publikowanie artykułów sponsorowanych. Do tego dochodzą analizy konkurencji, fraz kluczowych czy Twojego biznesu.Jest to swoistego rodzaju proces, który rozpoczyna się od audytu Twojej strony. Następnie planowana jest strategia działania, która uwzględnia Twoje potrzeby i postawione cele np.:
-
zdobycie nowych klientów,
-
budowa silnej marki,
-
zwiększenie sprzedaży.
Potem specjaliści wdrażają optymalizacje i przystępują do wspomnianych działań SEO. Głównym celem optymalizacji strony czy innych działań SEO jest dostosowanie jej do wytycznych wyszukiwarki internetowej i osiągnięcie czołowych pozycji strony w wynikach wyszukiwania Google.
Większa widoczność w wyszukiwarce Google zapewni Twojej stronie większy ruch organiczny, czyli pozyskany bezpłatnie. W przypadku SEO nie ponosisz kosztów takich, jak w przypadku płatnej reklamy w TV, radiu czy na bilbordach.
Dowiedz się więcej o pozycjonowaniu stron i autorskim procesie biznesowym w Performance Media.
Klienci sami trafią na Twoją stronę
Jednym z zadań specjalistów od pozycjonowania stron WWW jest poznanie tematyki Twojej strony – sprzedaż produktów, usługi czy udzielnie odpowiedzi.
Po poznaniu tematyki uwzględniają oni słowa kluczowe opisujące Twoją stronę i odpowiadające intencjom użytkowników sieci – zakup, poszukiwanie informacji etc. W ten sposób dostosują treści i zawartość Twojej strony do intencji internautów – potencjalnych klientów. Dzięki tej zależności Twoja witryna znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, a klienci poszukujący Twoich produktów czy usług trafią na nią sami. Jak to działa?
Masz dla przykładu zakład fryzjerski w Rudzie Śląskiej. Dzięki analizom specjaliści poznali słowa kluczowe opisujące Twój biznes np.: salon fryzjerski Ruda Śląska Halemba czy fryzjer damski w Rudzie Śląskiej Halemba. Zapewne kojarzysz te frazy, bo sam często wpisujesz je w pasek wyszukiwarki, kiedy szukasz telefonu, pralki, mechanika czy fryzjera. Następnie rozmieszczają je na Twojej stronie, w artykułach publikowanych w prasie lokalnej i w ten sposób Twoja witryna odpowiada na zapytania lokalnych internautów – wpisujących w okno wyszukiwarki wymienioną frazę.
Jest to duże uproszczenie i jedne z wielu działań SEO, ale m.in. dzięki opisanej czynności Twoja strona najtrafniej odpowie na potrzeby użytkowników sieci: da odpowiedź na zadane pytanie, pokaże wyszukiwany produkt czy udostępni oferowaną usługę. Witryna wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania, a klienci trafią na nią samodzielnie.
Zwiększysz sprzedaż swoich usług i produktów
Pozycjonowanie organiczne opisane powyżej jest bardzo skuteczne, ponieważ aż 96% internautów poszukuje informacji, odpowiedzi, towarów czy firm usługowych właśnie w Google. Dzięki wysokiej pozycji w TOP 10 wyników wyszukiwania zapewnisz swojej stronie duży ruch lokalny czy ogólnopolski – zależnie od skali Twojej działalności. Jednak warto wspomnieć, że pozyskujesz nieprzypadkowe osoby. Są to ludzie, którzy bezpośrednio szukają Twojej usługi, produktu. Tak naprawdę zyskujesz potencjalnych klientów, którzy w dużej części już są zdecydowani na zakup. Takie osoby często dokonują transakcji zakupowych, pobierają poradniki, e-booki. Nie są to sztucznie nabyte osoby przyciągnięte dowcipem, szokującą treścią, a rzetelną informacją, wartościowymi opisami produktów czy merytorycznymi odpowiedziami na pytania.
Są to starannie wyselekcjonowani internauci mający za cel kupienie produktu, jaki sprzedajesz.
Zbudujesz rozpoznawalność swojej marki
Pozycjonowanie strony internetowej nie ogranicza się wyłącznie do działań w obrębie Twojej witryny internetowej. Dodać do tego należy np.: artykuły sponsorowane w mediach lokalnych czy krajowych.
Do tego specjaliści mogą wykorzystać marketing wirusowy, reklamy Google Ads czy Facebook Ads. Co dzięki tym narzędziom zyskujesz?Wysoka pozycja w wyszukiwarce Google, popularność w portalach tematycznych czy prasie elektronicznej, widoczność w mediach społecznościowych spowodują wzrost rozpoznawalności Twojej marki.
W ten sposób zyskasz nie tylko większy rozgłos i ruch, ale ugruntujesz pozycję firmy na rynku. Zaowocuje to większym zaufaniem do brandu. Tak zbudowane relacje z klientami znów powodują częstsze zakupy – dokonywane nie tylko przez nowych klientów, ale także stałych bywalców.
Zyskasz stabilizację i możliwości dalszego rozwoju
Silna marka przyciągająca klientów generuje coraz wyższe obroty. Sprzedaż rośnie, a wraz z nią zyski. Z czasem Twoja firma zyskuje stabilizację, ale problem niedużej ilości klientów mija. Dlaczego?
Niezależnie od tego czy wybierzesz pozycjonowanie lokalne, pozycjonowanie krajowe, czy pozycjonowanie sklepu to wiedz, że wykonane działania przez specjalistów zawsze przynoszą trwałe i stabilne efekty. Dzięki stabilizacji zyskujesz także możliwość dalszego rozwoju. Zarobione pieniądze zainwestujesz nie tylko w siebie, ale również w swój biznes, co spowoduje jego wzrost.Nadwyżkę możesz zainwestować w nowe towary, punkty sprzedaży/usługowe, ale również w promocję swojej działalności – rozszerzyć SEO na cały region/kraj, zamówić artykuły w najlepszych mediach branżowych. Stymulujesz w ten sposób rozwój, ale także wzrost swojego biznesu.
Pozycjonowanie to inwestycja, która się opłaca
Ile kosztuje pozycjonowanie? Wiele zależy od branży, w której działasz, wielkości Twojego biznesu, siły konkurencji, błędów na stronie czy ilości optymalizacji do wdrożenia. Najlepiej jak omówisz z ekspertem od SEO swoje potrzeby, swój biznes, przedstawisz swoje cele.
Dopiero po zapoznaniu się z powyższymi czynnikami dokona on wyceny pozycjonowania skrojonego na miarę Twojego biznesu. Nie traktuj pozycjonowania jak kosztu, a potraktuj jak inwestycję, która zwróci się wielokrotnie
Jednak to nie wszystko, ponieważ dobrze zaplanowana strategia obejmuje większą rozpoznawalność marki. Z tego powodu rośnie również zaufanie klientów do niej, co przekłada się na permanentny wzrost Twojej firmy.
Tekst zewnętrzny, artykuł partnera