Poradnik Przedsiębiorcy

Jak połączyć e-mail marketing z contentem? Praktyczne wskazówki

E-mail marketing to wciąż skuteczna metoda nie tylko dotarcia do klienta, ale przede wszystkim utrzymania zainteresowania klientów lojalnych. Jak połączyć skuteczny kontakt e-mailingowy z contentem, by odnieść zamierzony sukces? Postaramy się przekazać najważniejsze informacje.

E-mail marketing, jak powinien być postrzegany we współczesnym marketingu internetowym?

Przede wszystkim, jako spójne narzędzie do komunikacji z klientem oraz dystrybucji wyprodukowanego contentu. Bo choć mailing kojarzy się wyłącznie z informacją podsyłaną na konkretny adres i zawierającą dane adresowe klienta oraz krótką informacją o akcji wyprzedażowej lub nowościach sklepu to nie należy myśleć o niej tylko w ten sposób. Współczesny e-mailing jest wielowymiarowy. W rozsyłanych wiadomościach skuteczne jest nie tylko poinformowanie klienta, dotarcie na jego skrzynkę, ale przede wszystkim utrzymanie więzi lub przybliżenie mu swojej oferty. Ułatwić to mają rozmaite narzędzia contentowe w postaci e-booków, instruktaży, grafik, poradników oraz fotorelacji.

Co ważne, w każdej branży konieczne jest dopasowanie tych źródeł do grona odbiorców i umiejętna komunikacja, która będzie:

  • rozwijała odbiorcę,

  • zachęcała do wykonania zakupu,

  • poszerzała grono odbiorców,

  • tworzyła więź,

  • przekazywała wiedzę o produktach i usługach.

E-mailing z użyciem narzędzi content marketingu jest nienachalną reklamą, która w swojej wysublimowanej formie jest łatwa i przyjemna w konsumpcji.

Jakie rodzaje content marketingu warto użyć w korespondencji e-mailingowej?

Aby nie być gołosłownymi przykłady treści content marketingowych opiszemy w oparciu o konkretne przykłady branży. 

Jeśli Twoja firma zajmuje się branżą kulinarną to dobrym przykładem dodatku do kampanii e-mailingowej będzie e-book z okazyjnymi przepisami. Użytkownicy chętnie pobiorą oryginalne przepisy, a Ty dowiesz się tym samym, jaka grupa odbiorców korzysta z Twoich materiałów. To dobry sposób na zawężenie grupy docelowej i przekazanie jej później do kampanii w social media.

Jeśli jesteś dużym serwisem informacyjnym to w kampanii e-mailingowej warto, co jakiś czas podsyłać najważniejsze artykuły z poszczególnej tematyki. Dostęp do całego artykułu możesz dodatkowo ograniczyć subskrypcją dla zalogowanych. Stworzysz solidną bazę adresów i dane o osobach, do których faktycznie trafiasz ze swoim komunikatem.

Pracujesz w branży modowej? Podsyłaj w e-mailingu stylizacje na grafikach lub moodboardach. W branżach kobiecych to obraz staje się najważniejszym narzędziem decydującym o wartości koszyka zakupowego.

W home&garden liczą się poradniki. Każdy majsterkowicz chce wiedzieć, jak wykonać daną czynność krok, po kroku. A pamiętajmy, że fascynatów domowych rewolucji nie brakuje. Jeśli chcesz posłać do tej grupy docelowej skuteczny e-mailing to pamiętaj, by zawrzeć w nim linki do topowych porad. Najlepiej, jeśli będą mocno związane z obecnym sezonem. W okresie świątecznym wszyscy chcą czytać o tym, jak udekorować dom, latem, jak zaaranżować balkon. Tu zmieniają się tylko trendy, przywiązanie do prac sezonowych pozostaje niezmienne.

Czy e-mailing wciąż sprzedaje? Tak, ale połączony ze skutecznymi narzędziami content marketingu. Myśl o mailingu tak, jak o kampaniach w social media. Informuj, zachęcaj, skracaj dystans, ale również daj coś od siebie. Nie bądź nachalny i przede wszystkim zbieraj dane, dzięki którym każda kolejna akcja, będzie cieszyła się większym uznaniem.