Ministerstwo Finansów poinformowało, że Krajowy System e-Faktur już funkcjonuje, a zainteresowani przedsiębiorcy mogą wziąć udział w pilotażu. Sprawdziliśmy, na jakich zasadach można przetestować KSEF oraz ile potrwa pilotaż!
KSEF - podstawowe informacje
Krajowy System e-Faktur jest systemem umożliwiającym wystawianie i automatycznie udostępnianie faktur ustrukturyzowanych, które to są elektronicznym dokumentem sprzedaży zawierającym elementy zgodne z art. 106e. ustawy o VAT wystawionym formacie xml. Format ten pozwala na automatyczne przetwarzanie danych w sposób ustrukturyzowany przez programy do tego przeznaczone.
Od 1 stycznia 2022 roku Krajowy System e-Faktur będzie dostępnym narzędziem do wystawiania faktur ustrukturyzowanych dla wszystkich przedsiębiorców, natomiast jest stosowanie będzie dobrowolne.
Krajowy System e-Faktur - zaproszenie do testowania
Ministerstwo Finansów oficjalnie ogłosiło wdrożenie w celach pilotażowych KSeF, a do wzięcia w nim udziału resort zachęca wszystkie podmioty, które oferują przedsiębiorcom oprogramowania do fakturowania.
Pilotaż potrwa od października do grudnia br. w tym czasie potencjalni zainteresowani będą mogli bez żadnych formalności, na podstawie anonimowych danych sprawdzić funkcjonowanie platformy. Dodatkowo wystawione faktury ustrukturyzowane nie będą wywoływać skutków prawnych a po upływie danego okresu zostaną usunięte z KSeF.