Rozwój firmy zależy nie tylko od pozyskiwania nowych klientów, ale również utrzymania obecnych. W podtrzymywaniu kontaktów można wykorzystać e-mail marketing. Dla firmy, która nie ma doświadczenia w wysyłce wiadomości, najlepszym rozwiązaniem może być współpraca z zewnętrznym, specjalizującym się w prowadzeniu tych działań podmiotem. Sprawdzamy, jakie korzyści niesie outsourcing e-mail marketingu.
Czym jest outsourcing e-mail marketingu?
Masowa wysyłka e-maili wymaga dostępu do specjalnych narzędzi. Firmy, które dotychczas nie korzystały z tej formy komunikacji z klientami, nie mają doświadczenia. To jeden z głównych powodów, dla których decydują się one na outsourcing takich działań, czyli powierzenie ich zewnętrznej, wyspecjalizowanej firmie.
Outsourcing nie odnosi się wyłącznie do działań e-mail marketingowych. Aby mieć więcej czasu i jednocześnie pewność, że zadanie zostanie wykonane najlepiej jak to możliwe, firmy korzystają z pomocy różnych podmiotów, np. biur rachunkowych. Współcześnie, gdy przedsiębiorca musi prowadzić rozbudowane działania na różnych płaszczyznach, korzystanie z pomocy zewnętrznych specjalistów okazuje się niezbędne. Pomocny okazuje się zatem outsourcing e-mail marketingu.
Kiedy warto pomyśleć o outsourcingu e-mail marketingu?
Najwięcej korzyści, jakie niesie outsourcing e-mail marketingu odniesie firma, która nie utrzymuje działu marketingu lub gdzie dział ten składa się zaledwie z kilku osób. W pierwszym przypadku barierą jest wspomniany już brak doświadczenia, a w drugim pracownicy mogą być zbyt przytłoczeni nadmiarem zadań, by odpowiadać również za utrzymanie kontaktu z klientami.
Z raportu „E-mail marketing w Polsce”, który powstał na zlecenie firmy Redlink wynika, że 3 na 4 Polaków dostaje codziennie ok. 20 maili i co drugi odbiorca dokonuje na ich podstawie zakupu. Outsourcing e-mail marketingu sprawdzi się także w przypadku firm, które co prawda korzystają już z tego narzędzia, ale nie uzyskują oczekiwanych efektów. Świeże spojrzenie specjalistów na prowadzone dotychczas kampanie e-mail marketingowe i wdrożenie nowych narzędzi może skutecznie pomóc w uzyskaniu pożądanych rezultatów.
5 korzyści płynących z outsourcingu e-mail marketingu
Wykorzystanie outsourcing e-mail marketingu oznacza dla firmy konkretne korzyści. Oto 5 najważniejszych:
-
zwiększenie sprzedaży. Dobrze przeprowadzona kampania to konkretny zysk dla firmy w postaci większej niż dotychczas konwersji. W zależności od profilu działalności firmy może to oznacza większe zainteresowanie ofertą, produktami i tym samym większe zyski;
-
opracowanie spójnej kampanii. Działania e-mail marketingowe powinny być częścią działań reklamowych prowadzonych przez firmę. Eksperci pomogą w wyborze optymalnych rodzajów komunikacji mailowej (do wyboru są m.in. newsletter, katalogi sprzedażowe i informacyjne);
-
większa świadomość marki. Nie od dziś wiadomo, że większość odbiorców zapamiętuje to, co widzi. Profesjonaliści sprawnie połączą komunikat z oprawą graficzną, a to z kolei korzystnie wpłynie na rozpoznawalność marki;
-
większa personalizacja wiadomości. Specjaliści mają dostęp do narzędzi, które pozwalają spersonalizować wiadomości i pozyskać zaangażowanych subskrybentów (dotyczy to szczególnie branży e-commerce, w przypadku której wysyłka wiadomości odbywa się na podstawie analizy zachowań klienta na stronie internetowej);
-
niższe koszty. Paradoksalnie powierzenie e-mail marketingu zewnętrznej firmie jest tańsze niż prowadzenie działań na własną rękę, szczególnie gdy firma musiałaby zatrudnić specjalistę lub przeszkolić jednego z pracowników.
Powyższe korzyści nie są jedynymi, na które mogą liczyć firmy korzystające z outsourcingu e-mail marketingu. Równie ważna jest możliwości integracji tych działań z innymi, np. prowadzonymi w mediach społecznościowych.
Czy e-mail marketing outsourcing sprawdza się w każdej branży?
Wejście w życie przepisów RODO wcale nie spowodowało, że e-mail marketing przeszedł do historii. Przeciwnie – w dalszym ciągu jest on intensywnie wykorzystywany przez firmy z różnych branż. Mimo wszystko największe korzyści z wysyłania wiadomości do subskrybentów nadal mogą uzyskać te przedsiębiorstwa, które swoje produkty i usługi oferują klientom detalicznych (B2C).
W przypadku firm kierujących swoje oferty do innych przedsiębiorców (B2B) e-mail marketing jest mniej skutecznym narzędziem. Nie oznacza to jednak, że należy z niego zrezygnować. Przeciwnie – kluczem do sukcesu jest umiejętne sformułowanie komunikatu.