Poradnik Przedsiębiorcy

Social gifting – innowacyjna aplikacja dla e-commerce

Czym jest social gifting? To w dużym skrócie potrzeba społecznego obdarowywania, która wciąż nabiera na znaczeniu wśród internetowych użytkowników. Jak kreuje się ten trend i dlaczego warto praktykować go podczas poszukiwania prezentu? O tym, w artykule.

Social gifting - kilka słów wyjaśnienia!

Jak w kilku słowach ująć filozofię social giftingu? Jest to nic innego, jak internetowe wręczanie prezentów. Jedni mówią, że to nawet filozofia sprzedaży lub po prostu kolejna z usług, która powstała z potrzeby szybkiego wręczania prezentów, najlepiej za pośrednictwem internetowej platformy.

W social giftingu największą grupę prezentów stanowią bony lub karty podarunkowe, które są nie tylko bardzo uniwersalnym prezentem, ale przede wszystkim wyjątkowo przydatnym. Karty udostępniane są przez różne marki, czy przedsiębiorców, użytkownik internetu ma je właściwie na wyciągnięcie ręki.

Nazwa social gifting pochodzi dosłownie od społecznego obdarowywania, bo zwykle właśnie w taki sposób przekazywany jest prezent. Zarówno kupujący, jak i obdarowywany nie musi wychodzić z domu, by zrealizować bon. To ważne, bo jak wskazują badania przeprowadzane na konsumentach internetu, wciąż bardzo mocno zależy nam na oszczędności czasu, a także szybkiej realizacji bonów.

Czy wiesz, że: najpopularniejszym na świecie serwisem do social giftingu jest Wrapp.com?

Ale to nie jedyna znana platforma. Na amerykańskim rynku nie brakuje takich rozwiązań, które społeczeństwo wręcz przyjęło za normę, podczas poszukiwania prezentów dla bliskich. Warto tu zwrócić chociażby uwagę na: Social Gift, Group Cards, Gifties czy Dropgifts.

Ale przecież warto wspomnieć także o Facebooku, który również posiada funkcję Gifts.

Inne formy social giftingu - czym jest crowdfunding

Social gifting, jakkolwiek, by go nie tłumaczyć, ma zawsze jeden cel: sprawić radość innym użytkownikom. Być może właśnie dlatego, jest coraz więcej form social giftingu, które jeszcze mocniej nawiązują do społecznego obdarowywania. 

Warto tu przytoczyć chociażby zjawisko crowdfundingu, czyli zbiórkę pieniędzy na konkretny cel. W ten sposób, nie wręczamy jubilatowi bonu za 10 zł, ale na większą kwotę.

Zbiórka nie musi obejmować tylko stricte pieniędzy, ale również sumę na konkretny cel, np. zakup wycieczki. Każdy, kto tylko jest zainteresowany, może dorzucić coś do prezentu i jednocześnie uzbierana pula, faktycznie umożliwia zrealizowanie marzenia?

Czy social gifting ma się dobrze i dlaczego?

Trudno wyobrazić sobie przyszłość internetu bez filozofii social giftingu. Przede wszystkim dlatego, że coraz więcej zakupów wykonujemy w internecie, w sieci chcemy też obdarowywać innych. To nie tylko szybki sposób na realizację zakupów dla drugiej osoby, ale także możliwość dotarcia do niej z życzeniami w tym konkretnym dniu, nawet, gdy aktualnie nie mamy możliwości pokonania kilkuset kilometrów, by ją odwiedzić.

Social gifting ma się naprawdę dobrze i nic nie wskazuje na to, by zarówno trend, jak i największe z aplikacji miały zwolnić tempa. Naszym zdaniem to bardzo wdzięczna filozofia, wśród wszystkich modeli płatniczych i udostępniania internetu, bo jej założeniem, jest sprawianie innym radości. Czy social gifting jeszcze się rozwinie? Mamy nadzieję, że tak.