0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Live streaming - jak korzystać z niego w marketingu?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Live streaming - co to?

Videomarketing stał się obecnie jednym z gorętszych trendów. Marki prześcigają się w kreatywnych pomysłach na wykorzystanie filmików. Niektóre z nich są na tyle ciekawe, że rozchodzą się wirusowo, otrzymując miano virala - mitycznej gwarancji sukcesu kampanii, do którego każdy dąży świadomie lub mniej.

Live streaming to nic innego jak transmitowanie video w czasie rzeczywistym. Pojawienie się nowych aplikacji oraz takiej możliwości w popularnych już kanałach społecznościowych to kolejna szansa dla marek na odróżnienie się od konkurencji i zdobywanie większych zasięgów.

Jakie źródło do streamingu można wybrać?

  • Periscope

Periscope to aplikacja od Twittera, umożliwiająca streaming wydarzeń na żywo. Działanie polega mniej więcej na tym, że użytkownik może w każdej chwili rozpocząć transmisję swojego wydarzenia dla obserwatorów. Poza tym jeśli autor udostępni taką możliwość, można wrócić do filmiku dzięki funkcji “replay”.

  • Meerkat

Meerkat to aplikacja na pierwszy rzut oka podobna do Periscope, jednak różni się kilkoma szczegółami. Jednym z nich jest możliwość interakcji z odbiorcami przy pomocy wbudowanego czatu i komentowania w czasie rzeczywistym. Oprócz tego przycisk retransmisji pozwala na przekazywanie aktualnie oglądanego video na nasze konto na Twitterze.

Do założenia konta w aplikacji Merkaat niezbędny jest profil na Twitterze.

 

  • Facebook Live Video

Kiedyś live streaming na Facebooku był domeną jedynie zweryfikowanych fanpage’ów osób publicznych. Aktualnie możliwość transmisji na żywo jest dostępna dla wszystkich użytkowników aplikacji na systemie Android lub iOS. Gwiazdom, markom oraz przedsiębiorstwom ta możliwość przypadła do gustu, angażuje bowiem fanów bardziej niż standardowe wpisy. Dodatkowym plusem jest obecne faworyzowanie video przez serwis Facebook.

Gigant video w sieci również oferuje możliwość transmisji na żywo. Wystarczy posiadać swój kanał na YouTube, aby w dowolnej chwili rozpocząć live streaming. Dzięki funkcji czatu można na żywo podtrzymywać kontakt z oglądającymi, a możliwość udostępnienia linku do transmisji korzystnie wpływa na zwiększenie zasięgu streamu. Nagranie jest automatycznie zapisywane i po maksymalnie 12 godzinach pojawia się w Menedżerze Filmów. Live streaming na YouTube możliwy jest również w formacie video 360.

  • Google Hangouts

Dzięki aplikacji Hangouts od Google można prowadzić transmisję na żywo, będąc zalogowanym na swoje konto Google+. Live streaming można transmitować jako publiczny lub prywatny oraz udostępnić go na swojej stronie internetowej. W tym przypadku spotkanie również nagrywane jest automatycznie i publikowane na naszym kanale YouTube.

Jak wykorzystać live streaming w marketingu?

Live streaming jest coraz powszechniej stosowany. Zazwyczaj wzbudza bowiem spore zainteresowanie odbiorców, dzięki czemu transmisje na żywo znajdują coraz więcej zastosowań. Do jakich celów można między innymi wykorzystać live streaming?

  • Relacje z wydarzeń

Zawsze zdarzają się osoby, które z pewnych powodów nie mogą dotrzeć na organizowane przez nas wydarzenie. Tutaj z pomocą nadchodzi możliwość transmitowania na żywo jego całości lub wybranych fragmentów. Wystarczy wybrać odpowiedni kanał do streamingu i podzielić się linkiem do transmisji w mediach społecznościowych. Tematyka wydarzenia może być dowolna - od branżowej konferencji po koncert.

  • Webinary

Webinary to możliwość interakcji z widzami w czasie rzeczywistym. Webinar może przybrać na przykład formę szkolenia, w którego trakcie widzowie mogą udzielać się w dyskusji na dostępnym czacie.

  • Personal branding

Live streaming jest również pomocny w budowaniu marki osobistej. Gwiazdy internetu i nie tylko wykorzystują ten sposób do podtrzymania stałej relacji ze swoimi fanami. Dzieląc się na żywo fragmentami ze swojego życia, wzbudzają wokół siebie jeszcze większe zainteresowanie.

  • Akcje promocyjne

Przy pomocy transmisji na żywo oraz kreatywnego pomysłu można stworzyć akcję promocyjną marki. Jest to również okazja do pokazania swoich produktów w czasie rzeczywistym i odpowiedzenie dodatkowo na zapytania konsumentów.

Możliwości, które niesie ze sobą live streaming w marketingu jest znacznie więcej. Można je dowolnie dopasowywać do profilu marki oraz celu, jaki chce się osiągnąć poprzez transmisje na żywo.

Warto natomiast już dziś zacząć wykorzystywać live streaming w swoich działaniach marketingowych, ponieważ niedługo będzie on na porządku dziennym.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów