Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Czy warto promować swój wizerunek w serwisach społecznościowych?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Serwisy społecznościowe zyskują coraz większą popularność wśród internautów. Wielu z nich to właśnie za ich pośrednictwem trafia na strony sklepów internetowych lub dowiaduje się o danym produkcie. Dlatego też dbanie o swój wizerunek w serwisach społecznościowych to jeden z elementów, który poprawi widoczność firmy, a także pomoże w pozyskaniu nowych klientów.

Na czym polega marketing w serwisach społecznościowych? 

Rozwój nowoczesnych technologii niesie ze sobą coraz więcej możliwości, z których możemy skorzystać w celu promowania produktu, usługi, a nawet marki. Jednak warto śledzić na bieżąco trendy oraz narzędzia, które pozwolą nam zadbać o widoczność marki w serwisach społecznościowych. Aktualnie wielu przedsiębiorców wprowadza do swoich działań social media marketing. Są to czynności wykonywane w takich serwisach jak: Instagram, Facebook, Twitter czy też Linkedin. Możemy podzielić je na dwie kategorie. Pierwsze z nich to darmowe działania opierające się na aktywnej obecności w serwisach społecznościowych. Obejmują one założenie oraz prowadzenie firmowego profilu, co umożliwia łatwą i skuteczną promocję produktów, usług, wydarzeń oraz samej marki. W tym celu wykorzystuje się zasoby, które nie wymagają dużego budżetu.

Jednak kluczem do sukcesu jest w tym przypadku systematyczna aktywność oraz publikowanie ciekawych dla użytkownika treści.

Natomiast w drugiej kategorii znajdziemy płatne systemy promocji, które zwiększą naszą widoczność. Jeżeli w prawidłowy sposób określimy swoją grupę docelową, wówczas mamy szansę sprowadzić na swój profil wartościowy ruch przekładający się na spontaniczną znajomość marki oraz nierzadko sprzedaż. Wśród takich narzędzi możemy wymienić Facebook Ads, który umożliwia szczegółowe zawężenie grupy odbiorców oraz wyświetlanie interesujących ich reklam. Jednak to tylko namiastka możliwości, jakie dają nam serwisy społecznościowe. Wszystkie te czynności korzystnie wpływają i budują pozytywny wizerunek w serwisach społecznościowych.

Jak zadbać o swój wizerunek w serwisach społecznościowych?

Według raportu „E-commerce w Polsce 2019”, 74% kupujących przyznaje, że aktywnie korzysta z Facebooka, 31% z Instagrama, 21% z blogów oraz 14% z Twittera. Nie ulega wątpliwości, że są to wskaźniki, które dynamicznie się zmieniają. Popularność serwisów społecznościowych rośnie, a wraz z nią ich potencjał. Aktualnie posiadanie firmowego profilu może okazać się niewystarczające, ponieważ powstaje ich coraz więcej. Zwrócenie uwagi użytkowników bez odpowiedniego nakładu finansowego może być trudne. W ostatnim czasie mogliśmy zaobserwować rozwój nowej dziedziny, która może pomóc w skutecznym promowaniu marki. Mowa o influencer marketingu, który polega na współpracy z popularnymi użytkownikami mediów społecznościowych, vlogerów lub blogerów w celu promocji produktów i usług. Bez wątpienia część z nich jest dla swoich fanów autorytetem. Dlatego też rekomendacja produktu lub marki ze strony takiej osoby ma realny wpływ również na wizerunek samego zleceniodawcy. 

Jednak pamiętajmy, że influencer powinien być ekspertem w dziedzinie, w której specjalizuje się nasza firma. W innym przypadku działania nie przyniosą pożądanych efektów.

Formy marketingu w serwisach społecznościowych

Aby dotrzeć do świadomości odbiorców, należy wybierać przystępne i atrakcyjne formy promocji, wpływających na wizerunek w serwisach społecznościowych. Jedną z popularnych metod jest wideo content marketing. Polega to na publikowaniu filmów związanych z produktem lub prowadzoną działalnością, które są wartościowe z perspektywy użytkownika. Wśród nich możemy wymienić: poradniki, testowanie produktów, nagrania z akcji promocyjnych czy też instrukcję. Na Facebooku oraz Instagramie mamy również możliwość prowadzenia transmisji na żywo lub dodawania relacji. W wielu przypadkach jest to doskonała forma komunikacji z potencjalnymi klientami. Możemy zorganizować krótką transmisję na żywo, w trakcie której obserwatorzy mają możliwość zadania nurtujących pytań, rozwiania wątpliwości. Nie zapominajmy również o standardowych formach, takich jak: konkursy, kody rabatowe, infografiki czy też ankiety. Dzięki nim zaangażujemy swoich odbiorców do aktywnego tworzenia społeczności skupiającej się wokół naszej marki. Dodatkowo to właśnie w serwisach społecznościowych wiele osób sprawdza opinie na temat firm oraz szuka kontaktu z doradcami. Dlatego też posiadanie własnego profilu może okazać się niezbędnym narzędziem do promowania wizerunku marki i kluczem do sukcesu, wpływającym na wizerunek w serwisach społecznościowych.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów