0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak wprowadzić nowy produkt na rynek? - poznaj wskazówki

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Nawet najbardziej genialny produkt lub usługa nie zyskają popularności i wiernego grona odbiorców, jeśli nie zostaną w odpowiedni sposób wprowadzone na rynek. Jednak co należy zrobić, aby promocja innowacyjnego produktu czy usługi osiągnęła odpowiedni poziom rozgłosu wśród konsumentów i mediów? Dowiedz się, jak wprowadzić nowy produkt na rynek, aby był odpowiednio wypromowany.

Jak wprowadzić nowy produkt na rynek? - pomocne wskazówki

Ogromna konkurencja na rynku powoduje, że trudno jest dzisiaj wypromować nowy produkt lub usługę, tak aby w niedługim czasie stały się rozpoznawalne i znane wielu odbiorcom czy pośród grupy docelowej, która zdominowana jest przez twoich konkurentów.

Poznaj 5 wskazówek, jak wprowadzić nowy produkt na rynek:

1. Sieć reklamowa Google

Warto zastanowić się nad wykorzystaniem sieci reklamowej AdWords. W tym przypadku możemy wybrać, jaki rodzaj kampanii będzie odpowiedni dla naszej oferty - behawioralna czy kontekstowa, a może obie jednocześnie.

Charakterystyka kampanii:

  • Kampania kontekstowa, która dotyczy kategorii witryny. To znaczy wybieramy tutaj, na które słowa kluczowe i na jakich witrynach (z jakich branż) mają wyświetlić się reklamy naszego produktu lub usług.

  • Kampanię behawioralną warto zastosować wtedy, gdy nasza grupa docelowa jest specyficzna (charakterystyczna), to znaczy jeśli odznacza się konkretnymi zainteresowaniami, zachowaniami czy po prostu danymi demograficznymi.

Możemy także zastosować oba rodzaje kampanii naraz. Przy wprowadzaniu nowego produktu lub usługi na rynek w obu kampaniach warto wykorzystać reklamy graficzne (banery), aby już od początku budować ich rozpoznawalność.

2. Media społecznościowe

Jeśli zastanawiamy się, jak wprowadzić nowy produkt lub usługę na rynek, z pewnością nie powinniśmy pominąć w działaniach promocyjnych mediów społecznościowych. Na sam początek warto skupić się na Facebooku i Instagramie.

W przypadku obu serwisów warto wybrać zarówno działania bezpłatne, w ramach content marketingu, jak i płatne reklamy.

Na Facebooku contentem będzie np. zamieszczanie informacji o produkcie z poradami eksperta, jak należy go używać, natomiast na Instagramie warto zadbać o dobrej jakości zdjęcia produktów, ponieważ jest to kanał, w którym liczy się głównie przekaz graficzny.

W obu serwisach do promocji i dotarcia do nowych użytkowników możemy wykorzystać płatne reklamy, aby dotrzeć do nowych odbiorców, poprzez ustawienie w systemie reklamowym odpowiednich parametrów dla grupy docelowej kampanii.

3. Buzz marketing

Jeśli chcemy, aby o naszym produkcie lub usłudze zrobiło się głośno, to koniecznie trzeba zainwestować w buzz marketing, inaczej marketing szeptany. Ten rodzaj promocji polega na zamieszczaniu w internecie wpisów o naszej nowej ofercie. Mogą być one umieszczane np. na forach internetowych w wątkach powiązanych z produktem czy usługą, którą oferujemy. Zamieszczanie byle gdzie informacji z linkiem do naszej oferty zostanie odczytane przez internautów jako spam i nachalna reklama, co z pewnością nie wpłynie pozytywnie na starannie budowaną rozpoznawalność firmy.

4. Content marketing

Dzisiaj konsument oczekuje czegoś więcej niż produktu czy usługi, za które płaci. Wymaga wartości dodanej, którą może być np. wartościowy i co ważne, dopasowany do jego potrzeb content. Mogą być to np. specjalistyczne artykuły, które będą powiązane tematycznie ze sprzedawanymi produktami lub usługami. Tego rodzaju specjalistyczne artykuły możemy zamieszczać na własnym blogu osadzonym na stronie głównej lub wysyłać do mediów tematycznych powiązanych z naszą branżą, których grupa docelowa w znacznym stopniu będzie się pokrywać z naszymi odbiorcami.

5. Influencer marketing (blogerzy)

Liderzy opinii w wielu branżach mają często decydujący głos na wybór konsumentów. Dlatego warto zastanowić się nad wykorzystaniem znanych blogerów/vlogerów w danej branży, aby wypromować swoją ofertę. Jest to ważny rodzaj promocji, ponieważ odbiorcy blogerów lub vlogerów są zazwyczaj dość mocno motywowani ich opinią i zdecydowanie liczą się z ich zdaniem.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów