Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Model CRUSH - jak zainteresować pokolenie Y ?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Jeśli już wiesz, że odbiorcami twojej oferty są osoby z pokolenia Y, jesteś w połowie drogi do tego, by stworzyć strategię komunikacyjną dla swojej marki. Teraz musisz tylko zaangażować młodego odbiorcę i zachęcić go do wykonania oczekiwanych przez ciebie działań. Jak to zrobić? Twórz treści oparte o model CRUSH i dotrzyj do swoich odbiorców.

Model CRUSH - jak tworzyć treści dla pokolenia Y?

Do pokolenia Y należą osoby w wieku 18-29 lat, nazywane także Digital natives lub pokoleniem iPoda. Głównie do tej grupy konsumentów skierowana jest komunikacja większości marek. I nie bez powodu, ponieważ przedstawiciele generacji Y są najliczniejszą i najbardziej atrakcyjną grupą docelową. To młodzi ludzie, którzy chłoną nowe technologie i są najbardziej skłonni do robienia zakupów za pośrednictwem telefonów komórkowych. Zatem jakich treści potrzebuje i poszukuje pokolenie Y? Na pewno dopasowanych dla nich. Jako marka, której główną (lub jedyną) grupą docelową jest generacja Y, musisz stale monitorować trendy i bez owijania w bawełnę oraz samouwielbienia opowiadać o swojej marce. Komunikacja powinna być już nie tylko spójna i dopasowana, ale przede wszystkim powinna tworzyć treści oparte o model CRUSH, wykreowany przez dwóch marketerów - Joeriego Van den Bergha oraz Mattiasa Behrera.

Model CRUSH składa się z pięciu wartości:

  • cool - atrakcyjność,

  • real - wiarygodność,

  • unigue - unikalność,

  • self-brand identification - identyfikacja z daną marką,

  • happy - zadowolenie

Schemat ten pokazuje, według jakich wartości należy tworzyć skuteczny przekaz, czyli taki, który angażuje wymagające pokolenie Y. To od tego młodego pokolenia zależy popyt i to w większości oni decydują, co będzie trendy, a jakie dobra i usługi będą cieszyły się największym zainteresowaniem.

C - co to znaczy być cool według pokolenia Y?

Twoja marka musi być fajna, żeby zainteresować generację Y. Fajna, czyli jaka? Marka, która ma dystans do siebie, dużo poczucia humoru, podąża za trendami i dla której technologie to chleb powszedni. Bycie cool nie może trwać tylko chwilę - nie możesz stać się fajny na czas jednej kampanii czy konkretnej akcji. Musisz być spójny i konsekwentny w swojej komunikacji.

R - grunt to być wiarygodnym

Real to sztuka bycia wiarygodnym. Twoje komunikaty muszą brzmieć autentycznie i budzić zaufanie u odbiorcy. W dobie wszechogarniającej reklamy online i offline oraz płynących z nich komunikatów uodparniamy się na pewne hasła czy slogany. Nie tylko młode pokolenie, ale też każdy konsument oczekuje od marki szczerości, czyli autentyczności. Wpływowe pokolenie Y wyznacza trendy, a jednym z nich jest bycie prawdziwym.

U - bądź unikalny

Wyróżnij się na tle konkurencji - bądź Unique. To kolejny element składający się na model CRUSH, który pomoże Ci zainteresować nie tylko pokolenie Y. Ciekawa kreacja graficzna, oryginalne hasło lub slogan reklamowy przyciągną do ciebie odbiorców. Pamiętaj jednak, żeby nie przesadzić z jego wyjątkowością i niesztampowym podejściem, ponieważ jeszcze bardziej od nudy nieznośny jest kicz. Tekst, obrazek a może ciekawy GIF, który będzie komentarzem do wydarzeń w świecie. Wszystko, co jest inne, przyciąga uwagę

S - lojalność wobec marki

Self-brand identification, czyli utożsamianie się z marką. Jeżeli konsument czuje się częścią świata marki, chętniej się z nią identyfikuje. Nie ma nic cenniejszego niż lojalny konsument, który wierzy w misję i wizję danej firmy. Możesz zdobyć lojalność konsumentów sposobem komunikacji. Jeśli konsument poczuje, że utożsamia się z wartościami oraz poglądami danego brandu, chętnie się tym pochwali i wyśle w świat opowieść o twojej firmie.

H - wzbudzaj emocje!

Happy, bo chyba każdy chce być szczęśliwy. To ostatni element, który składa się na model CRUSH. Ta część ma za zadanie po prostu zadowolić klienta. Wywoływanie pozytywnych emocji to jeden z ważniejszych aspektów sprzedaży. Jeżeli konsument jest zadowolony z produktu lub usługi, to znaczy, że cała ścieżka zakupowa działa na najwyższym poziomie. W końcu satysfakcja klienta wpływa na pozytywny wizerunek naszej marki, a w dalszej perspektywie zwiększa szansę na jeszcze lepszą sprzedaż.

Treści oparte o model CRUSH pozwalają na dotarcie do wpływowego pokolenia Y. Dobry content angażuje i może dostarczyć marce lojalnych konsumentów. Zastosowanie wszystkich elementów CRUSH jest trudnym zadaniem, zatem warto wybrać na początek jeden lub dwa punkty i wdrożyć je do strategii brandu.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów