Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły na temat korekta kosztów

Korekta kosztów w Księdze Przychodów i Rozchodów

Korekta kosztów - kiedyś i obecnie Wraz z początkiem roku 2016 w życie weszły nowe regulacje, dotyczące korekty kosztów. W jaki sposób jest ona teraz rozliczana? Co w przypadku, gdy korekta kosztów będzie dotyczyła przełomu roku? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Korekta kosztów z tytułu niezapłaconych faktur - kiedy jest konieczna?

Korekta kosztów z tytułu niezapłaconych faktur Korekta kosztów z tytułu niezapłaconych faktur polega na pomniejszeniu kosztów o niezapłacone zobowiązania. Korekta ta nie obowiązuje od 1 stycznia 2016 roku. Jednak zdarzają się sytuację, w których korektę kosztów nadal należy stosować. Sprawdź! czytaj dalej

Korekta kosztów - koniec pomniejszania kosztów o niezapłacone wydatki

korekta kosztów Korekta kosztów jest aktualnie obowiązkowa w przypadku nieterminowo opłaconych wydatków. Od 2016 roku nastąpi zmiana przepisów, która zniesie obowiązek pomniejszania kosztów o kwotę nieopłaconych faktur. Przeczytaj artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Telefon na raty - konsekwencje podatkowe

Telefon na raty - ujęcie wydatku w KPiR Operatorzy sieci komórkowych zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania z ich oferty, proponując różnego rodzaju promocje i udogodnienia w zamian za podpisanie umowy na określony okres czasu. Sprawdź, jak telefon na raty ująć w KPiR! czytaj dalej

Korekta kosztów nie obowiązuje od 2016 roku

Korekta kosztów - koniec Korekta kosztów przestała obowiązywać od stycznia 2016 roku. Jednak w niektórych sytuacjach osoba prowadząca przedsiębiorstwo nadal musi o niej pamiętać. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, kiedy zgodnie z aktualnymi przepisami należy ją zastosować. czytaj dalej

Jednorazowa amortyzacja środka trwałego w leasingu finansowym

Czy możliwa jest jednorazowa amortyzacja środka trwałego w leasingu finansowym? Jak ma się do tego korekta kosztów i zmiany w przepisach, obowiązujące od stycznia 2016 roku? Czy w dalszym ciągu wykonuje się korektę kosztów? Sprawdź! czytaj dalej

Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów - warto wiedzieć

Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów poruszają również kwestię korekty kosztów. Jakie zmiany w korekcie kosztów będą obowiązują od 2016 roku? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Korekta kosztów związana z nieterminowym rozliczaniem wydatków

Podatnicy PIT i CIT w sytuacji nieuregulowania kwoty, która wynika z faktury lub rachunku, muszą dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów. Korekta kosztów została uzależniona od ustalonego terminu płatności, ponieważ prawo wyodrębnia dwa przypadki. czytaj dalej

Korekta kosztów z tytułu nieopłaconych faktur

Przepisy obowiązujące do końca 2015 roku informujące o nieopłaconych wydatkach, podatnik jest zobowiązany do wyłączenia ich z kosztów uzyskania przychodów. Korekta kosztów - sprawdź, jaka zmiana nastąpi od 1 stycznia 2016 roku. czytaj dalej

Korekta kosztów w 2013 roku, a jej koniec w 2016 roku

Na czym polega korekta kosztów? Po co został stworzony mechanizm takich korekt? Jaki jest czas na dokonanie korekty kosztów? Sprawdź, jakie zmiany nastąpią od 2016 roku i czy to koniec z obowiązkową korektą kosztów w przypadku braku zapłaty? czytaj dalej

Korekta kosztów - zmiany

Czy przedsiębiorca, który częściowo zapłacił zobowiązania do końca grudnia 2015, zwolniony jest z obowiązku pomniejszenia kosztów o część nieuregulowaną? Jakie konsekwencje w praktyce niesie za sobą korekta kosztów? Sprawdź to! czytaj dalej

Płatność ratalna a obowiązkowa korekta kosztów

Jak wyglądała korekta kosztów w płatnościach ratalnych do grudnia 2015 roku? Czy w związku ze zmianą przepisów od 1 stycznia 2016 likwidującymi korektę kosztów, będzie można wcześniejsze wyksięgowania na nowo zaliczyć do kosztów podatkowych? czytaj dalej

Korekta kosztów do końca 2015 roku - amortyzacja środków trwałych

Nieopłacenie w terminie zobowiązań powoduje konieczność wykonania przez przedsiębiorców korekty kosztów wstecz. Jakie zmiany wejdą w życie w 2016 roku? Czy zmiany prawne spowodują, że korekta kosztów nie będzie już konieczna? Sprawdź! czytaj dalej
2015-10-10

Dokumenty

Zestawienie korekty kosztów - wzór z omówieniem

Zestawienie korekty kosztów - wzór z omówieniem Niektórzy przedsiębiorcy mają obowiązek sporządzić zestawienie korekty kosztów. Czy wiesz, jakie elementy powinno ono zawierać? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł i pobierz darmowy wzór w formacie DOC oraz PDF. czytaj dalej

Korekta kosztów przy zakupie na kredyt - czy jest obowiązkowa?

Korekta kosztów, czyli wyksięgowanie z kosztów nieopłaconych w terminie wydatków, nie powinna sprawiać trudności w przypadku wydatków sfinansowanych z własnych środków pieniężnych a jak jest w przypadku kredytu? Sprawdź! czytaj dalej
2015-08-05

Dokumenty

Zestawienie dowodów zwiększenia kosztów - wzór z omówieniem

zestawienie dowodów zwiększenia kosztów Przepisy podatkowe zobowiązują przedsiębiorców do dokonania korekty kosztów w związku z nieopłaceniem faktur. Dowiedz się jak wystawić zestawienie dowodów zwiększenia kosztów po ich opłaceniu i pobierz darmowy wzór w formacie PDF lub DOC! czytaj dalej

Likwidacja działalności a korekta kosztów

likwidacja działalności a korekta kosztów Jeśli dojdzie do likwidacji działalności, przedsiębiorca powinien wiedzieć, jak prawidłowo rozliczyć niezapłacone wówczas faktury, a także czy konieczna jest korekta kosztów. Dowiedz się jak wygląda likwidacja działalności a korekta kosztów! czytaj dalej
2015-07-21

Dokumenty

Dowód zwiększenia kosztów - wzór z omówieniem

Dowód zwiększenia kosztów Jeżeli przedsiębiorca zalega z opłatami za towar lub usługę, powinien zmniejszyć koszty uzyskania przychodu w KPiR. Dowiedz się, jak skonstruować dowód zwiększenia kosztów i pobierz darmowy wzór PDF! czytaj dalej
2015-06-11

Dokumenty

Zestawienie do korekty kosztów - wzór z omówieniem

zestawienie korekty kosztów Zgodnie ze zmianą przepisów w ustawie o podatku dochodowym, należy wskazać sposób, w jakim dokonuje się korekty kosztów w KPiR. Dowiedz się, jak sporządzić zestawienie korekty kosztów i pobierz darmowy wzór w formacie PDF lub DOC! czytaj dalej

Zakup na raty a podatek VAT

Czy konieczne jest dokonanie korekty kosztów w sytuacji zakupu na raty oraz w jakim terminie można odliczyć podatek VAT? czytaj dalej