Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Artykuły na temat korekta kosztów

Telefon na raty - konsekwencje podatkowe

Telefon na raty - ujęcie wydatku w KPiR Operatorzy sieci komórkowych zachęcają potencjalnych klientów do skorzystania z ich oferty, proponując różnego rodzaju promocje i udogodnienia w zamian za podpisanie umowy na określony okres czasu. Sprawdź, jak telefon na raty ująć w KPiR! czytaj dalej

Korekta kosztów nie obowiązuje od 2016 roku

Korekta kosztów - koniec Korekta kosztów przestała obowiązywać od stycznia 2016 roku. Jednak w niektórych sytuacjach osoba prowadząca przedsiębiorstwo nadal musi o niej pamiętać. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, kiedy zgodnie z aktualnymi przepisami należy ją zastosować. czytaj dalej

Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów - warto wiedzieć

Zasady prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów poruszają również kwestię korekty kosztów. Jakie zmiany w korekcie kosztów będą obowiązują od 2016 roku? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Ubezpieczenie na raty w kosztach uzyskania przychodu

Co należy zrobić w sytuacji, gdy podatnik wykupił ubezpieczenie na raty? W jaki sposób powinno się ująć taki wydatek w kosztach uzyskania przychodów? Sprawdź, czy konieczne będzie dokonywanie korekty kosztów, jeśli nie zostało opłacone w terminie! czytaj dalej

Korekta kosztów związana z nieterminowym rozliczaniem wydatków

Podatnicy PIT i CIT w sytuacji nieuregulowania kwoty, która wynika z faktury lub rachunku, muszą dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów. Korekta kosztów została uzależniona od ustalonego terminu płatności, ponieważ prawo wyodrębnia dwa przypadki. czytaj dalej

Korekta kosztów z tytułu nieopłaconych faktur

Przepisy obowiązujące do końca 2015 roku informujące o nieopłaconych wydatkach, podatnik jest zobowiązany do wyłączenia ich z kosztów uzyskania przychodów. Korekta kosztów - sprawdź, jaka zmiana nastąpi od 1 stycznia 2016 roku. czytaj dalej

Korekta kosztów w 2013 roku, a jej koniec w 2016 roku

Na czym polega korekta kosztów? Po co został stworzony mechanizm takich korekt? Jaki jest czas na dokonanie korekty kosztów? Sprawdź, jakie zmiany nastąpią od 2016 roku i czy to koniec z obowiązkową korektą kosztów w przypadku braku zapłaty? czytaj dalej

Korekta kosztów - zmiany

Czy przedsiębiorca, który częściowo zapłacił zobowiązania do końca grudnia 2015, zwolniony jest z obowiązku pomniejszenia kosztów o część nieuregulowaną? Jakie konsekwencje w praktyce niesie za sobą korekta kosztów? Sprawdź to! czytaj dalej

Płatność ratalna a obowiązkowa korekta kosztów

Jak wyglądała korekta kosztów w płatnościach ratalnych do grudnia 2015 roku? Czy w związku ze zmianą przepisów od 1 stycznia 2016 likwidującymi korektę kosztów, będzie można wcześniejsze wyksięgowania na nowo zaliczyć do kosztów podatkowych? czytaj dalej

Korekta kosztów do końca 2015 roku - amortyzacja środków trwałych

Nieopłacenie w terminie zobowiązań powoduje konieczność wykonania przez przedsiębiorców korekty kosztów wstecz. Jakie zmiany wejdą w życie w 2016 roku? Czy zmiany prawne spowodują, że korekta kosztów nie będzie już konieczna? Sprawdź! czytaj dalej

Zestawienie korekty kosztów - wzór z omówieniem

Zestawienie korekty kosztów - wzór z omówieniem Niektórzy przedsiębiorcy mają obowiązek sporządzić zestawienie korekty kosztów. Czy wiesz, jakie elementy powinno ono zawierać? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł i pobierz darmowy wzór w formacie DOC oraz PDF. czytaj dalej

Korekta kosztów przy zakupie na kredyt - czy jest obowiązkowa?

Korekta kosztów, czyli wyksięgowanie z kosztów nieopłaconych w terminie wydatków, nie powinna sprawiać trudności w przypadku wydatków sfinansowanych z własnych środków pieniężnych a jak jest w przypadku kredytu? Sprawdź! czytaj dalej

Zestawienie dowodów zwiększenia kosztów - wzór z omówieniem

zestawienie dowodów zwiększenia kosztów Przepisy podatkowe zobowiązują przedsiębiorców do dokonania korekty kosztów w związku z nieopłaceniem faktur. Dowiedz się jak wystawić zestawienie dowodów zwiększenia kosztów po ich opłaceniu i pobierz darmowy wzór w formacie PDF lub DOC! czytaj dalej

Likwidacja działalności a korekta kosztów

likwidacja działalności a korekta kosztów Jeśli dojdzie do likwidacji działalności, przedsiębiorca powinien wiedzieć, jak prawidłowo rozliczyć niezapłacone wówczas faktury, a także czy konieczna jest korekta kosztów. Dowiedz się jak wygląda likwidacja działalności a korekta kosztów! czytaj dalej

Dowód zwiększenia kosztów - wzór z omówieniem

Dowód zwiększenia kosztów Jeżeli przedsiębiorca zalega z opłatami za towar lub usługę, powinien zmniejszyć koszty uzyskania przychodu w KPiR. Dowiedz się, jak skonstruować dowód zwiększenia kosztów i pobierz darmowy wzór PDF! czytaj dalej

Zestawienie do korekty kosztów - wzór z omówieniem

zestawienie korekty kosztów Zgodnie ze zmianą przepisów w ustawie o podatku dochodowym, należy wskazać sposób, w jakim dokonuje się korekty kosztów w KPiR. Dowiedz się, jak sporządzić zestawienie korekty kosztów i pobierz darmowy wzór w formacie PDF lub DOC! czytaj dalej

Zakup na raty a podatek VAT

Czy konieczne jest dokonanie korekty kosztów w sytuacji zakupu na raty oraz w jakim terminie można odliczyć podatek VAT? czytaj dalej

Korekta kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów

Regulowanie zobowiązań względem kontrahentów ma wpływ na pozytywny wizerunek przedsiębiorcy. Kiedy musi zostać wykonana korekta kosztów przez przedsiębiorcę? Jakie są terminy składania korekt? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł! czytaj dalej

Zakup środka trwałego na raty a korekta kosztów

Czy korekta kosztów jest obowiązkowa przy zakupie środka trwałego na raty? Jak należy dokonać amortyzacji? Czy wiesz, jakie zmiany odnośnie korekty kosztów przyniesie rok 2016? Dowiedz się więcej czytając nasz artykuł! czytaj dalej

Obowiązkowa korekta kosztów a księga przychodów i rozchodów - nowe dowody księgowe

Czy wiesz, jak zmieniają się przepisy odnośnie korekty kosztów? Czy korekta kosztów jest obowiązkowa? Jakie dokumenty mogą stanowić podstawę wpisu do KPiR? Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się więcej! czytaj dalej