Poradnik Przedsiębiorcy

Prowadzenie sklepu internetowego - jak robić to skutecznie?

Zastanawiasz się, dlaczego jednym sklepom internetowym powodzi się lepiej, a  drugim nieco gorzej? Problemem może być Twoja nie do końca dobra organizacja oraz zarządzanie witryną. Dowiedz się więcej, jak działać aby prowadzenie sklepu internetowego było skuteczne oraz co zrobić, by Twój sklep internetowy miał jak najwięcej zadowolonych klientów.

Dobrze prosperujący sklep internetowy to nie tylko zadowoleni, stali klienci, ale przede wszystkim nowi odwiedzający, którzy dzielą się z innymi pozytywną opinią o witrynie. Aby dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, jak również utrzymać klientów lojalnych, konieczna jest dobra optymalizacja witryny, prawidłowo dobrane działania w social media oraz aktualizacja oferty i dopasowanie do określonej grupy docelowej.

Niestety, nie każdy właściciel e-sklepu potrafi dobrze zarządzać sklepem www. Do sprawnej obsługi przydaje się bowiem fachowa wiedza oraz posiadanie praktycznych umiejętności. Od czego rozpocząć swoje działania mające na celu poprawę jakości obsługi?

Optymalizuj witrynę i weryfikuj swoje działania

Prowadzenie sklepu internetowego, który będzie posiadał witrynę zoptymalizowaną pod SEO oraz posiadającą wartościowy content nie tylko znajdzie się wysoko w wynikach wyszukiwania, ale również będzie przydatne dla samego użytkownika.

W celu jej jak najlepszej optymalizacji, zacznij od doboru słów kluczowych, odpowiadających na zapytania użytkowników z Twojej grupy tematycznej. Słowami kluczowymi zoptymalizuj treść, nagłówki, tytuły oraz adresy URL. Jeśli nie masz w tym wprawy, poproś o pomoc SEO specjalistę, przeoptymalizowanie witryny słowami kluczowymi, może jej tylko zaszkodzić.

Sprawdź szybkość ładowania się witryny. Jeśli content będzie widoczny dopiero po kilku sekundach, podobnie, jak grafiki przy produktach, to możesz być pewien, że użytkownik wejdzie na witrynę i szybko ją opuści.

Zweryfikuj prawidłowość opisów meta: title oraz description, a także układ nagłówków i śródtytułów (czy jest zachowana hierarchia h1,h2 itd.).

Jeśli wprowadzasz zmiany w witrynie lub chcesz wiedzieć, czy Twoje działania przynoszą określone efekty to korzystaj przy weryfikacji z narzędzi do analityki. Najlepiej sprawdzi się tu Google Analytics.

Blog firmowy - który przedstawi Cię w roli eksperta

Jeśli chcesz, aby inni właśnie na Twojej stronie sięgali po wiedzę oraz praktyczne porady to koniecznie załóż bloga w subdomienie. Wysoki poziom treści zapewni Ci pozycję eksperta oraz lidera w branży, a tematyczne wpisy, w dodatku dobrze zoptymalizowane, poszerzą Twój zasięg. Z czasem blog zaczną odwiedzać użytkownicy, poszukujący podobnego contentu w internecie.

Bądź w bliskim kontakcie z klientem

Doradzaj, pomagaj w wyborze i informuj użytkownika o każdym z etapów realizacji zamówienia. Dzięki temu poczuje się doceniony i wyróżniony, a co ważne, chętnie powróci na Twoją witrynę, by dokonać w przyszłości kolejnych zakupów.

Aby komunikacja z klientem była łatwiejsza koniecznie załóż podstawowe kanały social media. Klienci bardzo często zadają na nich pytania w komentarzu pod postem lub na messengerze. Dzięki temu uzyskują szybką informację, która wspiera proces sprzedażowy.

Chcesz, by Twój sklep internetowy odnotowywał wysoką konwersję? Bądź profesjonalnym doradcą, ekspertem w branży, a na działania sprzedażowe i dobrze zoptymalizowaną ścieżkę zamówień zwróć szczególną uwagę. Optymalizuj i realizuj cele założone w strategii, a z pewnością odniesiesz sukces.