Spopularyzowanie strony internetowej wymaga od jej właściciela wiedzy zarówno z zakresu marketingu, jak i informatyki. Nie tylko układ strony i zamieszczone na niej informacje są istotne - równie ważne jest też dopasowanie do kryteriów wyszukiwarki. Nie możemy jednak skupić się wyłącznie na podniesieniu pozycji strony w wyszukiwarce, ponieważ może to niekorzystanie wpłynąć na jej atrakcyjność dla użytkowników. Przeczytaj naszego e-booka i dowiedz się czy jest content marketing!
Content marketing - definicja
Pod tą anglojęzyczną nazwą kryje się strategia marketingowa, polegająca na budzeniu zainteresowania użytkowników i robotów wyszukiwarki zawartością strony internetowej. Powinna to być treść naprawdę wysokiej jakości - artykuły pisane lekko, bez błędów merytorycznych lub stylistycznych, ładną czcionką i w odpowiednim, niemęczącym oka kolorze. Nie powinny mieć również charakteru wyłącznie reklamowego. Elementy graficzne nie mogą męczyć - grafiki i infografiki powinny być czytelne, jasne i estetyczne, zaś wszelkie elementy video łatwe od odtworzenia.
Zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce nie jest proste, ale zjednanie sobie czytelnika tez nie jest prostym zadaniem. W obu przypadkach łatwo popełnić błąd - wystarczy zamieścić na stronie zindeksowany wcześniej artykuł, zbyt krótki, nieciekawy tekst lub umieścić w jego treści niewłaściwe linki. To ostatnie wpływ zwłaszcza na pozycję przedsiębiorstwa w liście wyszukiwania Google’a - firma wypuściła niedawno program walczący z praktykami, mającymi na celu jedynie podniesienie pozycji przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważny jest skuteczny content marketing.
Co można robić w content marketingu?
Twórca witryny internetowej może po prostu zaprojektować ciekawą, responsywną stronę, po której użytkownik będzie się poruszał z przyjemnością i zainteresowaniem. To przede wszystkim on, a na nie roboty wyszukiwarek, jest głównym odbiorcą strony.
Więcej informacji w naszych e-bookach, zapraszamy!