E-book: Content marketing - podstawowe informacje
Spopularyzowanie strony internetowej wymaga od jej właściciela wiedzy zarówno z zakresu marketingu, jak i informatyki. Nie tylko układ strony i zamieszczone na niej informacje są istotne - równie ważne jest też dopasowanie do kryteriów wyszukiwarki. Nie możemy jednak skupić się wyłącznie na podniesieniu pozycji strony w wyszukiwarce, ponieważ może to niekorzystanie wpłynąć na jej atrakcyjność dla użytkowników. Przeczytaj naszego e-booka i dowiedz się czy jest content marketing!
Content marketing - definicja
Pod tą anglojęzyczną nazwą kryje się strategia marketingowa, polegająca na budzeniu zainteresowania użytkowników i robotów wyszukiwarki zawartością strony internetowej. Powinna to być treść naprawdę wysokiej jakości - artykuły pisane lekko, bez błędów merytorycznych lub stylistycznych, ładną czcionką i w odpowiednim, niemęczącym oka kolorze. Nie powinny mieć również charakteru wyłącznie reklamowego. Elementy graficzne nie mogą męczyć - grafiki i infografiki powinny być czytelne, jasne i estetyczne, zaś wszelkie elementy video łatwe od odtworzenia.
Zdobycie wysokiej pozycji w wyszukiwarce nie jest proste, ale zjednanie sobie czytelnika tez nie jest prostym zadaniem. W obu przypadkach łatwo popełnić błąd - wystarczy zamieścić na stronie zindeksowany wcześniej artykuł, zbyt krótki, nieciekawy tekst lub umieścić w jego treści niewłaściwe linki. To ostatnie wpływ zwłaszcza na pozycję przedsiębiorstwa w liście wyszukiwania Google’a - firma wypuściła niedawno program walczący z praktykami, mającymi na celu jedynie podniesienie pozycji przedsiębiorstwa w wynikach wyszukiwania. Dlatego tak ważny jest skuteczny content marketing.
Co można robić w content marketingu?
Twórca witryny internetowej może po prostu zaprojektować ciekawą, responsywną stronę, po której użytkownik będzie się poruszał z przyjemnością i zainteresowaniem. To przede wszystkim on, a na nie roboty wyszukiwarek, jest głównym odbiorcą strony.
Więcej informacji w naszych e-bookach, zapraszamy!
E-book: E-handel, wszystko co chciałbyś wiedzieć
E-book: Społeczność internetowa a marketing internetowy
Content marketing - co to jest i jak to funkcjonuje?
E-book: Content marketing
Content marketing wprawia w ruch machinę automatyzacji marketingu
Content marketing - narzędzia do pisania
Content marketing - Jakich błędów unikać w trakcie pozycjonowania? (cz. 4)
Content marketing - Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w sieci (cz. 3)
Content marketing - Jaki wpływ na rozwój Content Marketingu mają algorytmy Panda i Pingwin? (cz. 2)
Content marketing - moda czy skuteczna strategia?
Content marketing – Geneza powstania i trudne początki (cz. 1)
Content marketing i SEO - sprzymierzeńcy czy rywale?
Content marketing – jak tworzyć unikalne treści
Content marketing - czy marketing treści to klucz do sukcesu?
Content marketing - jak wygląda w praktyce?
Content marketing? Bardzo chętnie, poproszę!
Content marketing - jak wykorzystać video w promowaniu marki?
Content marketing, czyli z miłości do jakości
Content marketing – czym jest i jak go tworzyć?