Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

E-book: E-handel, wszystko co chciałbyś wiedzieć

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Jedną z najdynamiczniej rozwijających się internetowych branż jest e-handel.  W sieci można obecnie kupić niemal wszystko i od wszystkich - sprzyja temu zarówno tendencja do tworzenie sklepów internetowych, jak i rozwój portali aukcyjnych. Jeżeli tylko zna się zasady, handel w internecie może bardzo pomóc w rozwoju przedsiębiorstwa.

E-handel - rodzaje

Choć e-handel kojarzy się z drobnymi transakcjami, dokonywanymi przez sieć, w rzeczywistości to dużo szersza dziedzina biznesu. Dlatego należało sklasyfikować  go w odpowiedni sposób. Podstawowym rozróżnieniem jest handel bezpośredni i pośredni. W bezpośrednim cała transakcja prowadzona jest przez sieć, w pośrednim - dostawa lub usługa odbywa się tradycyjnie.

Handel internetowy można też sklasyfikować według stron, czyli konsumentów (Consumer) i firmy (Business) na 4 rodzaje transakcji:

- B2B (między przedsiębiorstwami)

- C2C (między konsumentami)

- B2C (konsument kupuje od przedsiębiorstwa)

- C2B (przedsiębiorstwo kupuje od konsumenta)

E-handel - formalności przy zakładaniu firmy internetowej

Pod względem formalności prowadzenie firmy internetowej nie różni się zasadniczo od przedsiębiorstwa stacjonarnego. Można prowadzić ją w formie jednoosobowej działalności gospodarczej, spółki cywilnej lub wybrać jedną ze spółek osobowych lub kapitałowych.

Konieczne jest także zarejestrowanie się w CEIDG lub w KRS w zależności od rodzaju działalności, a także wybrać formę opodatkowania podatkiem dochodowym. Ważne też jest, by zaktualizować dane z Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych.

Do pobrania:

e-book-handel-w-internecie.pdf
e-book-handel-w-internecie.docx
Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów