Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Content marketing - Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w sieci (cz. 3)

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej w sieci

Content marketing ma istotny wpływ na rozwój strony internetowej. Mobilizuje twórców do tworzenia unikalnych i wartościowych treści, a także pozwala na osiągnięcie znacznie wyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Wraz z wprowadzeniem przez Google algorytmów Panda oraz Pingwin, modele publikowania dużej liczby krótkich materiałów powielających wpisy z innych stron zaczęły odchodzić w niepamięć. Nie oznacza to jednak, że należy całkowicie zapomnieć o pozycjonowaniu. Wręcz przeciwnie, gdyż sama treść i unikalny materiał, pomimo zainteresowania ze strony internautów, może – przynajmniej w początkach rozwoju strony – okazać się niewystarczającym elementem. Poniżej prezentujemy kilka wskazówek, które mogą pomóc w skutecznym pozycjonowaniu serwisu.

Content marketing, czyli jakość, a nie ilość

W pierwszej kolejności należy zadbać o unikalną treść. Nie można pozwolić sobie na kopiowanie tekstu z innych stron. Duże znaczenie ma również długość tekstu – jeśli średnio zajmuje kilkanaście znaków i nastawiony jest wyłącznie na wyeksponowanie słów kluczowych, to dla użytkownika nie będzie przedstawiał wartości, a Google ograniczy możliwość osiągnięcia wyższych wyników w wyszukiwarce. Z kolei jeśli tekst będzie uwzględniać interesujące słowa kluczowe, a ponadto jego długość zainteresuje odbiorców, to nasza strona będzie chętniej odwiedzana. Content marketing to jednak również treść przydatna dla użytkownika. Warto o tym pamiętać i poza wytycznymi seo tworzyć content cenny dla odbiorcy ze względy na zawartość merytoryczną.

Dobór materiałów pod kątem grupy docelowej

Interesująca treść to taka, która nie tylko zaciekawi użytkowników, lecz zostanie utrwalona w ich pamięci, dzięki czemu chętniej będą powracać do lektury. Należy zatem tworzyć zawartość w taki sposób, aby dotrzeć do konkretnej grupy docelowej zainteresowanej tematem. Przykładowo, jeśli prowadzimy stronę poświęconą tematyce piłki nożnej, a zostanie wypozycjonowana np. na frazy związane z inną dyscypliną sportową, to pomimo wartościowej treści, efekt niekoniecznie musi przynieść oczekiwany sukces. Należy używać takich słów kluczowych, co do których nie mamy wątpliwości, że pozwolą zachęcić do odwiedzin osoby wyłącznie zainteresowane promowaną tematyką.

Prowadzenie bloga oraz forum

Content marketing zwraca też uwagę na obustronną komunikację z klientem. Tworzenie wartościowej treści może okazać się niewystarczającym czynnikiem do zwiększenia popularności, jeśli na stronie nie udostępnimy miejsca, dzięki któremu odwiedzający podzielą się swoimi odczuciami. W zależności od zawartości strony oraz klientów docelowych, warto założyć firmowego bloga lub forum internetowe – komunikacja obustronna pomaga ponadto wyeksponować istotne dla nas słowa kluczowe, nie robiąc tego w sposób natarczywy czy zautomatyzowany.

Linki kluczem do sukcesu?

Skuteczne pozycjonowanie jest ściśle powiązane z linkami. Aby zyskały na wartości i pomogły nam w osiągnięciu wysokich wyników w wyszukiwarce, wskazane jest linkowanie do kolejnych podstron, aby ułatwić nawigację użytkownikom. Nie należy przy tym zapominać, że linki muszą faktycznie odnosić do wartościowych materiałów, których oczekuje od nas użytkownik. Wstawianie linków do działów niepowiązanych tematycznie może negatywnie wpłynąć na rozwój naszego serwisu.

Mapa strony

Aby ułatwić nowym użytkownikom nawigację, wskazane jest stworzenie mapy strony. Dzięki temu serwis będzie przejrzysty i ułatwi wyszukiwanie z interesujących treści. Podstrony należy opisywać przy użyciu mega-tagów [title] oraz [description]. Jeśli decydujemy się zamieścić informację o naszej firmie i prezentowanej ofercie, to warto zrobić to z poziomu specjalnie stworzonej podstrony (np. O nas, Dane kontaktowe), unikając publikacji tego rodzaju materiałów na stronie głównej.

Aktualizacja

Wartościowe treści należy wprowadzać regularnie, a co się z tym wiąże, nie możemy sobie pozwolić na sporadyczne aktualizacje strony. Algorytmy Google nieprzychylnie patrzą na zmiany, których dokonujemy rzadko. Warto zatem ustalić sobie systematyczny okres aktualizacji, np. raz na tydzień, aby przyzwyczaić użytkowników oraz algorytmy Google do częstych zmian.

Budowanie struktury

Należy pamiętać, że struktura strony opiera się na podkatalogach, a nie subdomenach. Warto prześledzić ten punkt na przykładzie: sklep internetowy lub blog o nazwie "ABC" powinien mieć przykładowy adres www.abc.pl/sklep lub www.abc.pl/blog. Błędem natomiast jest tworzenie subdomeny – np. www.sklep.abc.pl lub www.blog.abc.pl – takie podejście utrudni uzyskanie wysokich wyników w wyszukiwarce Google.

Wybór firmy hostingowej

Odpowiedni wybór firmy hostingowej to jeden z kluczowych elementów przed rozpoczęciem działalności w sieci. Sprawdzony hoster zapewni nie tylko stabilność i bezpieczeństwo naszej stronie internetowej, lecz również wpłynie na bardziej skuteczne pozycjonowanie stron, ze względu na swoją renomę i poziom zaufania. Należy zwracać w tym wypadku uwagę na takie elementy, jak odpowiednie warunki techniczne, możliwość otrzymania atrakcyjnych rabatów na usługę pozycjonowania czy wybór operatora.

W tym ostatnim przypadku warto pamiętać, aby numer IP był dopasowany do numeru kraju, do którego odnosi się oferta oraz grupa docelowa – na przykładzie naszego kraju warto zatem wybrać polskie IP.

Zapisywanie nazwy obrazków

Wartościowa strona internetowa nie może się obyć bez elementów graficznych. Należy jednak pamiętać, że wyszukiwarka nie widzi grafik na stronie. Dlatego aby zostały odczytane, trzeba zmienić im nazwy w taki sposób, aby jednocześnie zawierały słowa kluczowe do wybranych zagadnień. Jeśli kod obrazka wygląda np. w taki sposób: [img src="IMG0035139.jpg"], to dla osiągnięcia lepszych efektów w wyszukiwarce można go np. zmienić na: [img src="okładka_film_komedia_X" alt="Zdjęcie okładki filmu X z gatunku komedii"/].

Ustalanie hierarchii znaczników

Nie mniej istotną kwestią jest ustalanie hierarchii znaczników zawartych w dokumencie. Do oznaczania głównego tytułu strony należy stosować znacznik [h1], śródtytuły natomiast oznaczamy od [h2] do [h6] – pomiędzy nimi warto również wplatać paragrafy [p]. Ich obecność jest o tyle ważna, że wyszukiwarka wyżej ocenia słowa występujące właśnie w znacznikach.

Marketing szeptany a content marketing

Nasze starania dotyczące wartościowych informacji powinny zostać z czasem docenione przez innych użytkowników. W dobie serwisów społecznościowych, dzielenie się informacjami stało się codziennością – jeśli dodamy do tego linkowanie w miejscach pasujących tematycznie (np. użytkownicy wklejający link do naszej strony o tematyce piłki nożnej, na inne forum poświęcone tej dziedzinie), to nasza pozycja w Google znacząco wzrośnie. W początkowej fazie działalności, warto również zachęcić do pomocy znajomych, których opinia będzie bardziej wiarygodna niż masowe wklejanie linków w dowolne miejsce w sieci.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów