Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

E-book: Jak założyć firmę?

Dla wszystkich zmęczonych lub znudzonych pracą na etacie świetną alternatywą będzie założenie własnej działalności gospodarczej. Niezależnie od doświadczenia zawodowego warto wziąć pod uwagę taką ewentualność, jednak przed podjęciem ostatecznej decyzji  należy dokładnie zapoznać się z regulacjami prawnymi dotyczącymi zakładania działalności gospodarczej. Przeczytaj artykuł i dowiedz się jak założyć firmę.

Wszystko o działalności gospodarczej - jak założyć firmę?

Zakładanie firmy, która będzie przynosiła właścicielowi zysk i satysfakcję, musi rozpocząć się od dobrego pomysłu. Powinien on być nie tylko oryginalny, lecz także trafiać w lukę na rynku. Przyszły przedsiębiorca powinien zbadać sytuację i dowiedzieć się,  czy odbiorcy będą potrzebować danego towaru lub usługi, od tego bowiem zależy powodzenie przedsięwzięcia.

Jeżeli jesteśmy pewni, że nasze przedsiębiorstwo będzie miało szansę zaistnieć i rozwinąć się, możemy rozpocząć rejestrację firmy. Jeśli zdecydowaliśmy się na uproszczoną formę prowadzenia przedsiębiorstwa, należy zgłosić ją do Centralnej Ewidencji i Informacji Działalności Gospodarczej poprzez złożenie formularza CEIDG-1. Jeżeli natomiast uznaliśmy, że odpowiednią formą będzie spółka osobowa lub kapitałowa, należy dokonać wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego.

Jak finansować działalność gospodarczą?

Brak funduszy to problem, z którym boryka się wielu początkujących przedsiębiorców. Także obawa przed utratą płynności finansowej jest powodem stosunkowo niskiej liczby nowych przedsiębiorstw. Nie powinno to jednak odstraszyć kogoś, kto posiada  dobry biznesplan - na rynku dostępne są najróżniejsze formy zdobycia kapitału. Zakładający firmę może wybierać między rozmaitymi kredytami i leasingami. Może także starać się o dotacje, na przykład z urzędu pracy, lub dofinansowania w ramach programów unijnych.

Jak rozliczać się z urzędem skarbowym i ZUS?  

Prowadzenie własnej działalności gospodarczej niewątpliwie nakłada wiele dodatkowych obowiązków wobec ZUS-u i urzędu skarbowego, nie są one jednak tak uciążliwe, jak się powszechnie wydaje. Najważniejszymi zadaniami przedsiębiorcy będzie poprawne obliczanie należności w ramach podatku dochodowego (PIT bądź CIT) oraz podatku od towarów i usług (VAT), a także obliczanie i odprowadzanie składek na ubezpieczenie.

Jak zarządzać zespołem?

Własna firma to również ludzie.  Wraz z rozwojem przedsiębiorstwa będzie też zapewne rosło zapotrzebowanie na nowych pracowników, zaś dobry przedsiębiorca powinien także umieć zarządzać podwładnymi.

Nie każdy ma zdolności przywódcze, ale efektywnego kierowania ludźmi można się nauczyć. We własnym interesie więc dobrze jest poszerzać swoją wiedzę z zakresu negocjacji, zarządzania i relacji interpersonalnych.

Do pobrania:

pdf
e-book-wszystko-o-dzialalnosci-gospodarczej.pdf druk do ręcznego wypełnienia
docx
e-book-jak-zalozyc-firme.docx edytowanie, wydrukowanie, zapisywanie