Pojawienie się Twojej strony w wynikach wyszukiwania jest dopiero pierwszym krokiem do sukcesu. Kolejny, a zarazem najważniejszy to zainteresowanie e-konsumenta i zachęcenie go do przejścia z wyników wyszukiwania na Twoją witrynę. To najlepsza droga, aby Twój produkt lub usługa wpadła do jego wirtualnego koszyka. Klient najczęściej wchodzi na tę ścieżkę, zachęcony interesującym tekstem reklamowym w wyszukiwarce. Jak napisać skuteczną treść do Google Ads?
Struktura tekstu reklamowego Google Ads – 8 wskazówek
Twoja reklama musi być unikalna, a jednocześnie wierna konwencji. Zazwyczaj największą trudność sprawia ujęcie oferty jak najkrócej. Oszczędność w wykorzystywaniu liczby znaków i używanie krótkich, trafnych argumentów to najważniejsze kwestie w trakcie tworzenia dobrego tekstu reklamowego dla Google Ads.
Aby zredagować skuteczną reklamę w Google, najlepiej trzymać się sprawdzonej struktury i rozwiązań językowych:
- Zadaj pytanie i od razu na nie odpowiedz. Szukasz ciepłej kurtki na zimę dla dziecka? Mamy mnóstwo wzorów i kolorów dla chłopców i dziewczynek!
- Sięgnij po cechę Twojej oferty, która wyróżnia ją na tle konkurencji. Oferujesz zniżkę na reklamowany produkt lub kategorię produktów? A może zapewniasz darmową dostawę bez względu na wartość zakupów? Podkreśl to! Pamiętaj jednak, aby promocje, których używasz w Google Ads jako argument, były aktualne.
- Zastanów się, jakie cechy Twojej firmy mogą być ważne, choć dotyczą całej oferty, a nie tylko konkretnie tej z reklamy. Serwis 24h, lokalizacja w centrum blisko popularnego przystanku tramwajowego? Koniecznie o tym wspomnij!
- Pisz unikalnie. Staraj się wyróżnić na tle konkurencji. Zobacz, jak w Google Ads komunikują się inni, ale potraktuj ich słowa tylko jak inspirację. Nie szukaj podobieństw – „ugryź” temat na swój własny sposób.
- Postaw na słowa kluczowe. Umieść je i w nagłówku reklamy, i w jej opisie. Jeżeli w Twojej reklamie pojawi się fraza z zapytania użytkownika, Google ją pogrubi. Wyboldowany tekst z pewnością przykuje uwagę internauty.
- Pisz językiem korzyści. Jeżeli chcesz podkreślić cechę swojej oferty, wyeksponuj ją jako taką przynoszącą korzyść. Nie pisz np. o 180-godzinnym kursie języka angielskiego z poziomu B2 na C1, ale o tym, że dzięki niemu za rok klient będzie mówił płynnie po angielsku.
- Dbaj o ton odpowiedni do reklamowanego produktu. Innym językiem należy napisać reklamę odzieży żałobnej, a innym – ubranek dziecięcych czy strojów sportowych.
- Tekst reklamowy zakończ wezwaniem do działania. Zamów dzisiaj! Sprawdź ofertę! Najpopularniejsze CTA (call to action) nie zawsze sprawdzą się w przypadku Twojej reklamy. Postaraj się o unikalny przekaz reklamowy, dopasowany do Twojej oferty. Testuj wybrane rozwiązania, porównując chociażby liczbę przejść z reklamy z konkretnym CTA na landing page.
Jak pisać teksty do Adsów – najważniejsze zalecenia Google
- Podkreśl to, co w Twojej ofercie jest niepowtarzalne. Jesteś wyłącznym dystrybutorem danej marki w Polsce? Gratulacje! Napisz o tym. Oferujesz darmową dostawę, długi czas na zwrot towaru albo dwucyfrowy rabat? Koniecznie o tym wspomnij.
- Kieruj się regułą niedostępności. Niedługo kończy się promocja na reklamowane produkty lub usługi? A może za chwilę minie termin przyjmowania zamówień, które Twój e-sklep zdąży zrealizować przed Bożym Narodzeniem? Przekaż tę informację w Google Ads.
- Stosuj call to action, które jasno wskazuje profil Twojej działalności. Prowadzisz audiotekę? Napisz: zarejestruj się już dziś. Jesteś złotą rączką? Trafisz do klientów, np. używając CTA: poproś o wycenę. Jesteś psychologiem? Dobre to CTA to chociażby: zadzwoń i umów się na spotkanie.
- Wcale nie musisz ograniczać się do jednego słowa kluczowego w całej reklamie, ale pamiętaj, że główną frazę musisz umieścić w nagłówku. „Zacznij kurs angielskiego w Poznaniu” to doskonały przykład. Frazę „kurs angielskiego w Poznaniu” powtórz potem w tekście, możesz wpleść w niego jeszcze m.in.: Poznań nauka angielskiego.
- Reklamę w Google Ads musisz dostosować nie tylko do grupy odbiorców, lecz także do urządzenia, na którym będzie odczytywana. Pamiętaj, że reklama inaczej wyświetla się na urządzaniach mobilnych. To szczególnie ważne, jeśli większość Twoich klientów nie skończyła 24 lat. Jak pokazuje raport „E-commerce w Polsce 2020” (przygotowany na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej i Gemius), aż 92% najmłodszych e-konsumentów robi zakupy w sieci, korzystając ze smartfonu. Licealiści czy studenci na pewno często zaczynają poszukiwania nowych słuchawek, butów czy deskorolki od wpisania odpowiedniej frazy do wyszukiwarki Google. Jak dostosować reklamę Google Ads do urządzeń mobilnych? Przede wszystkim pomyśl, że przyszli klienci mogą pilnie szukać produktu lub usługi, dlatego uzupełnij reklamę o dane kontaktowe i adresowe – skorzystaj z oferowanych przez Google Ads rozszerzeń lokalizacji i połączeń. Poza tym jeżeli kierujesz użytkownika z reklamy na stronę, to zawsze na tę dostosowaną do urządzeń mobilnych.
- Google stosuje także wyraźne wytyczne dotyczące redakcji tekstów reklamowych. To m.in.: brak błędów językowych (stylistycznych, ortograficznych, interpunkcyjnych), nieużywanie emotikonów, nieumieszczanie numeru telefonu w treści reklamy, niestosowanie niepotrzebnych spacji (np. k u r s zamiast kurs), konieczność podania nazwy oferowanego produktu lub usługi.
Jak sprawdzić skuteczność reklam w Google Ads?
Mimo zachowania najlepszych standardów podczas pisania tekstu dla Google Ads współczynnik CTR (click-through rate) może różnić się w zależności od nagłówka, wybranego słowa kluczowego, opisanej promocji czy użytego CTA. Chcesz wybrać najlepszą wersję tekstu reklamowego? Zdecyduj się na testy A/B. Porównując wyniki CTR kilku różnych reklam prowadzących na ten sam landing page, przekonasz się, który tekst najlepiej konwertuje.
Google proponuje jeszcze inne rozwiązanie – elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Na czym polegają? To treści, które zmieniają się w zależności od użytkownika i urządzenia, z którego korzysta. Dzięki temu przed oczami internauty pojawi się najlepiej dostosowana do jego potrzeb wersja Twojej reklamy. Wyboru dokona algorytm Google.
Elastyczne Adsy wymagają stworzenia kilku wersji reklamy i nagłówków. Algorytm testujący skuteczność reklam będzie tworzył różne połączenia nagłówków i treści, dlatego najważniejsze jest, aby pasowały do siebie w dowolnej kombinacji. Elastyczność jest ważna jeszcze z kilku powodów. Po pierwsze, reklama tego typu dostosowuje się automatycznie do różnych szerokości ekranów. Po drugie, treść jest elastyczna także pod względem lokalizacji. Reklama może wyświetlać się np. zgodnie z rzeczywistym położeniem użytkownika lub miejscem, którym się interesuje.
Podstawą dobrze zredagowanej reklamy jest doskonała znajomość odbiorców i ich potrzeb. Aby przeprowadzić odpowiedni research, możesz skorzystać z istniejących danych, takich jak raporty czy wnioski z badań. Prześledź również poczynania konkurencji i samodzielnie nawiąż dialog z konsumentami, np. w mediach społecznościowych albo wysyłając ankiety do osób zapisanych na newsletter. Z taką wiedzą znacznie łatwiej będzie Ci przygotować dobry tekst reklamowy dla Google Ads, które zainteresuje Twoją grupę docelową. Pamiętaj, aby podczas pisania mieć na uwadze wytyczne, które przedstawiliśmy powyżej.