0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Terminal stacjonarny, mobilny, czy aplikacja – jaki terminal płatniczy wybrać?

Wielkość tekstu:

Prowadzisz sklep, punkt usługowy, a może zakład fryzjerski? Niezależnie od tego, jakim rodzajem biznesu się zajmujesz, pomyśl o wprowadzeniu płatności bezgotówkowych. To standard, który pozwoli Ci poprawić jakość świadczonych usług i zyskać w oczach klientów. Jaki terminal płatniczy wybrać: stacjonarny, mobilny czy aplikację (tzw. softPOS)?

Terminal płatniczy – opcja czy konieczność?

Od 1 stycznia 2022 roku, firmy, które są zobowiązane do korzystania z kasy fiskalnej, mają obowiązek umożliwić klientom alternatywne metody płatności, czyli bez użycia gotówki. Zasada dotyczy każdego miejsca, w którym firma wykonuje swoją działalność. Jednak w dwóch przypadkach, możliwość wyboru rodzaju płatności przez klienta zostanie ograniczona. Chodzi o dwie sytuacje:

  • gdy w umowie między przedsiębiorcą a konsumentem, została jasno określona forma płatności,
  • gdy wartość transakcji przekracza 20 tys. zł – w tym przypadku, od stycznia 2024 roku, konsument musi zapłacić w formie bezgotówkowej.

Terminal stacjonarny, mobilny i aplikacja – czym się różnią?

Na rynku są dostępne trzy podstawowe rodzaje terminali płatniczych:

  • terminale stacjonarne

Terminal stacjonarny musi być stale podłączony do prądu i internetu. Nie trzeba go ładować. Można do niego łatwo podłączyć osobny PIN pad, który umożliwi klientom akceptowanie transakcji. Dzięki temu, nie trzeba przy każdej transakcji podawać klientowi urządzenia. Terminale stacjonarne sprawdzą się np. w sklepach, hotelach czy kasach biletowych.

  • mobilne terminale płatnicze

Terminal mobilny nie musi być podłączony do prądu. Ma wbudowaną baterię, która pozwala mu działać na jednym ładowaniu nawet 12 h. Urządzenie łączy się z siecią za pomocą Wi-Fi, GPRS lub łączności Bluetooth. Mobilne terminale sprawdzą się wszędzie tam, gdzie płatności nie są przyjmowanie jedynie na stanowiskach kasowych. To dobre rozwiązanie dla restauracji, pubów, taksówek czy kurierów.

  • aplikacje pełniące funkcję terminali (softPOS)

Terminale w formie aplikacji na telefon to najnowsze rozwiązanie, jeśli chodzi o płatności bezgotówkowe. W tym przypadku, rolę terminala pełni smartfon z zainstalowaną, odpowiednią aplikacją mobilną. Żeby z niego korzystać, trzeba najpierw podpisać umowę z Elavon, a następnie ściągnąć aplikację softPOS. Usługa jest dostępna na smartfonach z systemem Android. Ten rodzaj terminala można mieć zawsze przy sobie. Idealnie sprawdzi się w przypadku przedsiębiorców, którzy świadczą usługi u klienta lub wykonują wolny zawód (np. psycholog, fizjoterapeuta, kurier, taksówkarz).

Jaki terminal płatniczy wybrać?

Chcesz wprowadzić w swojej firmie płatności bezgotówkowe, ale nie wiesz, jaki terminal płatniczy: wybrać?

Postaw na urządzenie, które będzie najlepiej pasowało do rodzaju prowadzonego przez Ciebie biznesu. Weź również pod uwagę wygodę użytkowania. Więcej na temat terminali na stronie:

https://www.santander.pl/firmy/terminale-platnicze

  • Terminal stacjonarny sprawdzi się wszędzie tam, gdzie płatności są przyjmowane w jednym, konkretnym punkcie kasowym. Można go z powodzeniem używać w sklepie, hotelu lub kinowej kasie. Pamiętaj, że taki terminal ma mocno ograniczoną mobilność – zawsze musi być podłączony do prądu.
  • Terminal mobilny to dobra opcja dla tych, którzy prowadzą biznes w ruchu lub przyjmują płatności poza wydzielonym punktem kasowym. Takie terminale sprawdzą się np. w restauracjach lub w taksówkach. Terminale mobilne są dużo lżejsze i wygodniejsze od ich stacjonarnych odpowiedników.
  • Terminal w aplikacji możesz mieć zawsze przy sobie, wystarczy, że będziesz mieć telefon z aplikacją softPOS. Taki terminal to dobre rozwiązanie dla osób, które świadczą usługi u klientów (fryzjerzy, kosmetyczki) lub działają w ruchu (food trucki, kurierzy).

Terminal płatniczy – dlaczego warto z niego korzystać?

Płatności bezgotówkowe to już standard. Z tego powodu, nie należy zwlekać z wyborem terminala płatniczego do firmy. Niezależnie od tego, jaki terminal wybierzesz (stacjonarny, mobilny lub aplikację), decydując się na wprowadzenie płatności bezgotówkowych w swojej firmie, możesz wiele zyskać.

  • Po pierwsze: zyskasz w oczach klientów

Firmy, które nie oferują płatności bezgotówkowych, przez wielu klientów są uznawane za mało nowoczesne i niepodążające z duchem czasu.

  • Po drugie: zwiększysz zyski

Nie stracisz klientów, którzy chcą płacić kartą. Dodatkowo, możesz liczyć na większy utarg: klient będzie mógł wydać więcej, nie ograniczając się jedynie do gotówki w portfelu.

  • Po trzecie: zwiększysz bezpieczeństwo

Utarg będziesz przechowywać na koncie, a nie w kasie. Środki będą bezpieczne, co zniechęci potencjalnych złodziei.
To oczywiście tylko niektóre benefity. Korzystanie z płatności mobilnych to także oszczędność czasu i wygoda – nie trzeba marnować długich minut na wydawanie reszty.

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów