Sklep lub punkt usługowy powinien mieć terminal płatniczy i oferować klientom płatności bezgotówkowe. Według różnych badań i raportów Polacy coraz rzadziej płacą gotówką, bo karta jest po prostu szybsza i wygodniejsza w obsłudze. No i, co ważne dla przedsiębiorców, nie ogranicza tak bardzo budżetu konsumenta. Sprawdź, jak działa terminal płatniczy i dlaczego warto go mieć.
Terminal płatniczy – co to jest?
Terminal płatniczy jest nowoczesnym urządzeniem, które pozwala przyjmować płatności bezgotówkowe. Klienci mogą zapłacić nie tylko kartą, ale też portfelem elektronicznym w smartfonie lub zegarku oraz BLIKIEM.
Terminale płatnicze – rodzaje
Możesz wybrać jeden z kilku rodzajów terminali płatniczych. Jak działa każdy z nich?
Dostępne modele to:
· Terminal stacjonarny
To urządzenie sprawdza się najlepiej w małych i średnich przedsiębiorstwach, które obsługują wielu klientów. Najlepiej umieścić go przy kasie, na ladzie czy w recepcji. Stałe podłączenie do prądu sprawia, że terminal się nie rozładuje, a Ty sprawnie obsłużysz najdłuższe kolejki.
· Terminal przenośny
Ten wygodny model terminala płatniczego jest bezprzewodowy, dlatego świetnie sprawdza się w restauracjach i pubach. Dzięki wytrzymałej baterii i ładowarce przyjmiesz płatność z dala od kasy.
· Terminal SoftPOS w telefonie lub tablecie
Prowadzisz działalność w ruchu lub świadczysz usługi u klienta? Odpowiednim rozwiązaniem dla Ciebie może okazać się terminal SoftPOS w telefonie bądź tablecie. Wystarczy podpisać umowę, pobrać aplikację SoftPOS, wpisać kwotę transakcji i pozwolić klientowi zbliżyć do urządzenia kartę, telefon lub zegarek. Potwierdzenie płatności Twój klient otrzyma mailem.
Więcej o korzyściach, jakie daje terminal płatniczy, przeczytasz na stronie https://www.santander.pl/firmy/terminale-platnicze.
Terminal płatniczy – jak działa?
To nowoczesne urządzenie działa w naprawdę prosty sposób. Samo przyjęcie płatności trwa zaledwie kilka sekund, co pozwala szybko i sprawnie obsłużyć klientów. Co ważne, taka płatność jest całkowicie bezpieczna.
Jak działa terminal płatniczy?
- Wpisujesz na terminalu kwotę do zapłaty.
- Klient płaci za pomocą czytnika (karta), zbliżeniowo (karta, portfel elektroniczny) lub BLIKIEM (wpisuje kod).
- Terminal odczytuje dane i przekazuje je do autoryzacji.
- Zlecenie trafia do banku klienta.
- Bank potwierdza możliwość zapłaty i przekazuje informację do terminala.
- Terminal prosi o autoryzację (np. kod PIN lub potwierdzenie zapłaty BLIKIEM w aplikacji banku).
- Płatność zostaje zrealizowana, a terminal drukuje potwierdzenie.
Cały ten proces zajmuje tylko chwilę, a środki z transakcji mogą znaleźć się na Twoim koncie już następnego dnia rano.
Terminal płatniczy – dlaczego warto mieć go w firmie?
Z terminalem płatniczym płatności mogą być szybkie, dokładne i bezpieczne. Urządzenie jest wygodne zarówno dla Twoich klientów, jak i dla Ciebie. Kupujący szybko i wygodnie zapłaci za zakupy lub usługi, a Ty skrócisz operacje księgowe niezbędne przy obrocie gotówką.
Co więcej, możesz bezpłatnie korzystać z funkcji terminala w programie Polska Bezgotówkowa. Sprawdź szczegóły i wypróbuj terminal płatniczy w swojej firmie.
Artykuł sponsorowany