Poradnik Przedsiębiorcy

Automatyzacja sprzedaży na Allegro czy prowadzenie sklepu internetowego?

Polscy konsumenci kochają zakupy w sieci. Wielu z nich nie zdaje sobie jednak sprawy z tego, jak ciężkim orzechem do zgryzienia może być prowadzenie biznesu w modelu e-commerce. Wielu internetowych sprzedawców mierzy się z bardzo wysokimi kosztami utrzymania i promowania sklepu internetowego, którym nie są w stanie sprostać. Na szczęście na rynku dostępne jest rozwiązanie, które daje im dostęp do 17 mln potencjalnych klientów, pozwala na automatyzację sprzedaży i kosztuje tyle, co nic. Mowa o Allegro+. Sprawdź na czym polega automatyzacja sprzedaży na Allegro!

W jakiej formie jest polski rynek e-commerce?

Tak dobrze na polskim rynku e-commerce jeszcze nie było. Prawdziwy boom na e-biznesy polegające na sprzedaży online zaczął się w Polsce już w 2013 roku. Od tamtego czasu branża odnotowuje nieustanne, dość dynamiczne wzrosty. Jak podaje Główny Urząd Statystyczny i wywiadownia gospodarcza Bisnode, która zebrała dane na zlecenie GUS, wraz z końcem stycznia 2019 roku w naszym kraju zarejestrowanych było rekordowe 31 tys. sklepów internetowych.

Ogromne zainteresowanie zakładaniem e-sklepów nie miałoby z pewnością miejsca, gdyby nie potrzeby rynku, związane z tego typu usługami. Tak samo, jak obserwujemy wzrosty w liczbie powstających e-commerców, widzimy je również w zainteresowaniu konsumentów zakupami w sieci. Aż 62 proc. polskich internautów deklaruje, że przynajmniej raz w życiu kupiło coś przez internet. Z roku na rok wzrasta nie tylko liczba młodych klientów e-sklepów, dla których nowe technologie są czymś nieodzownym w życiu, ale i tych ze starszego pokolenia, dla których takie rozwiązanie to zupełna nowość. Ponad ¼ kupujących online to osoby z kategorii wiekowej 50+. Mało tego, polscy e-konsumenci wspierają przede wszystkim polskie e-sklepy, robiąc w nich przeważającą liczbę zakupów internetowych.

Polski e-handel napędzają przede wszystkim małe sklepy internetowe, prowadzone najczęściej przez właścicieli jednoosobowych działalności gospodarczych. Mimo to, swój duży udział w ”torcie e-commerce’owym” mają duzi, często międzynarodowi gracze, tacy, jak między innymi Amazon, Ebay, Aliexpress, Zalando, Etsy, Showroom, eMAG, Pakamera, Morele, LokalnyRolnik.pl itd. Najbardziej popularnym marketplacem w naszym kraju wciąż pozostaje jednak Allegro. To również platforma e-handlu, która ma w zasadzie najszerszy asortyment.

Zgodnie z raportem PMR “Handel internetowy w Polsce 2018. Analiza i prognoza rozwoju rynku e-commerce na lata 2018-2023”, Allegro ma obecnie ok. 40 proc. udziału w polskim rynku e-commerce. Nic w tym dziwnego. Odwiedzana przez ponad 17 mln użytkowników miesięcznie platforma transakcyjna realizuje około 519 transakcji w ciągu minuty. Polscy internauci deklarują duże zainteresowanie tym, co oferuje Allegro. 72 proc. z nich podaje platformę, jako bardzo przez siebie lubianą, a 26 proc. - jako tę, od której rozpoczyna internetowe zakupy i poszukiwania. 

Automatyzacja sprzedaży na Allegro

Dlaczego tak wiele sklepów internetowych upada?

Polscy internauci z chęcią korzystają z usług e-sklepów. Przede wszystkim dlatego, że zakupy w nich są wygodne, dostęp do oferty całodobowy i nie muszą ruszać się sprzed komputera, smartfona czy tabletu, by kupić to, czego potrzebują. W dodatku zamówienie dostarczane jest pod wskazany przez nich adres lub w inny, wybrany sposób (np. do Paczkomatu).

Komfort, którego wymagają konsumenci często wiąże się jednak z brakiem komfortu dla samych sprzedających. Poza ogromną konkurencją w każdej niemal branży, w której działają sklepy internetowe, dochodzą też niemałe koszty związane z utrzymaniem własnego e-sklepu czy jego wypromowaniem, a także z obsługą i logistyką zamówień. Wielu przedsiębiorców rozpoczynających swoją przygodę z e-commercem nie zdaje sobie z tego sprawy i nie są przygotowani na tego typu inwestycje. Dodatkowo, prowadząc biznes w pojedynkę, nie są w stanie czasowo sprostać wszystkim obowiązkom, jakie wymusza na nich niejako własny sklep internetowy. Głównym problemem okazują się kwestie związane z marketingiem, do prowadzenia którego potrzebny jest nie tylko niemały budżet, ale i umiejętności związane chociażby z Facebook Ads, Google Ads czy SEO. Można oczywiście zatrudnić specjalistę, ale i na to brakuje pieniędzy - zwłaszcza, gdy dopiero wystartowało się z e-biznesem. 

To sprawia, że - pomimo rekordowych wzrostów na rynku - zaobserwować możemy też spore spadki, związane z zamykaniem się sklepów online. Działająca na zlecenie GUS wywiadownia gospodarcza Bisnode podaje, że od czerwca 2018 roku do stycznia 2019 roku, w naszym kraju zarejestrowanych zostało 5013 e-sklepów, a jednocześnie wykreślonych z rejestru aż 2224, co stanowi ponad połowę nowych działalności tego typu.

Automatyzacja sprzedaży na Allegro

Jak sprzedawać online, nie posiadając własnego sklepu internetowego i nie promując go?

Świetnym rozwiązaniem dla osób, które chcą spróbować swoich sił z e-commercem, a jednocześnie nie są gotowe na wysokie inwestycje w jego utrzymanie i marketing, a także chciałby w jak najbardziej możliwym stopniu zautomatyzować swój biznes internetowy i dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów, jest skorzystanie z dodatku Allegro+ od wFirma.pl i sprzedawanie swoich produktów za pośrednictwem najpopularniejszego w Polsce marketplace’u.

Jakie jeszcze zalety niesie ze sobą skorzystanie z Allegro+ i zintegrowanie go ze swoim kontem na Allegro? Przede wszystkim cena, która zaczyna się już od 14,50 zł za miesiąc. Po drugie, dostęp do narzędzia, które m.in.: 

● pozwala na zarządzanie wszystkimi najważniejszymi procesami - od magazynowania, przez sprzedaż, aż po księgowość; 

● pozwala na automatyczną aktualizację stanów magazynowych;

● pozwala na wystawianie dokumentów sprzedażowych oraz faktur i księgowanie;

● pozwala na generowanie etykiet nadawczych na przesyłki i nadawanie zamówionych paczek;

● pozwala na zautomatyzowane dodawanie kontrahentów do bazy;

● pozwala na wygodne zarządzanie aukcjami na Allegro (np. dostęp do szablonów aukcji, możliwość jednoczesnego dodawania dużej ilości zdjęć towarów, oznaczanie produktów, które są gotowe do wystawienia na aukcji, możliwość masowego wystawiania aukcji oraz wystawiania aukcji z opóźnieniem). 

Więcej informacji na temat Allegro+ znaleźć można pod adresem https://wfirma.pl/sprzedawaj-na-allegro.