Poradnik Przedsiębiorcy

Lista mailingowa w e-commerce - jak ją zrobić?

Zbieranie danych adresowych klientów, jest w e-commersach niezwykle ważne. Jak wykonać taką listę i zachęcić odwiedzających Twoją witrynę do dołączenia do listy mailingowej? Dowiedz się więcej, by być w tym działaniu skutecznym.

Lista mailingowa w e-commerce, dlaczego tak ważna?

Na podstawie stworzonej listy mailingowej możesz kierować określone treści do swoich klientów. Tym samym lepiej oceniać skuteczność swojej kampanii, a także rozliczać konwersję.

Jeśli zależy Ci na udostępnieniu konkretnej grupy podkategorii lub url z wyprzedażami to dobrze opracowany mailing, z odniesieniem właśnie do tych witryn, będzie najpewniejszym źródłem bezpośredniego wejścia w link.

Oczywiście sukces takiej kampanii zależy w dużej mierze od poprowadzonej komunikacji w mailu, a także oferty Twojego sklepu. Jedno jest pewne, bez listy mailingowej, tak konkretne działania marketingowe, po prostu nie byłyby możliwe.

Jak tworzyć rozbudowaną listę mailingową?

Jedną z metod dotarcia do adresów www klientów będzie newsletter na stronie www. Aby subskrybenci chcieli wpisywać się na taką listę konieczne będzie takie poprowadzenie komunikacji, w której użytkownik będzie się czuł nagrodzony. Za wpis do newslettera można zaproponować kod zniżkowy lub dodać drobny upominek do pierwszego zamówienia. 

Zapis do newslettera może także umożliwiać pełen dostęp do treści poradnikowych w e-booku, czy też do najbardziej poczytnych artykułów. Taki sposób działania obierają duże serwisy, w których dostęp do całej listy artykułów mają tylko osoby, zapisane do newslettera.

Pamiętaj: informacja o możliwości zapisu do newslettera powinna znajdować się w widocznym miejscu, najlepiej w prawym sidebarze, zarówno w widoku strony głównej, jak i w widoku artykułu. Klient, odwiedzający witrynę, nie powinien mieć żadnego kłopotu ze zlokalizowaniem okna do podania maila.

Właściwie poprowadzony e-mailing! Nie bądź nachalny!

Zbieranie danych adresowych, jest ważne, ale nie bądź w swojej komunikacji zbyt agresywny. Narzucanie klientowi zapisu do newsletrera, czy też wysyłka zbyt dużej liczby maili na jego skrzynkę, tylko go zniechęci. 

Kieruj swój komunikat zawsze do konkretnej osoby. Dlaczego to tak ważne? Pewnie każdy z nas otrzymał kiedyś wiadomość, która nie była spersonalizowanym komunikatem i wyglądała, jak spam. Taki mailing już dawno przestał być skuteczny, a co więcej, bardziej zniechęca do wykonania zakupu na danej witrynie, niż kieruje do oferty e-sklepu.

E-mail musi posiadać w sobie elementy nagrody, wiedzy lub rozrywki. Dobierz te elementy zgodnie w tym, jaką grupę docelową posiadasz. Jeśli Twoim klientem jest głównie młodzież to zaproponuj im elementy konkursu oraz dużą porcję kolorowych grafik. Jeśli Twój komunikat jest skierowany do starszej grupy wiekowej, zaproponuj dostarczenie wiedzy, jako uzupełnienie posiadanych kwalifikacji i podniesienie kompetencji.

Po przeprowadzeniu każdej kampani e-mailingowej zmierz jej efekty w Google Analytics. Bez weryfikowania skuteczności swoich działań, nie przestaniesz popełniać błędów, a komunikacja, będzie za każdym razem prowadzona po omacku. Pamiętaj, że lista e-mailingowa to ważny element w komunikacji nie tylko e-sklepów, ale również punktów stacjonarnych. Każdy zdobyty mail to szansa na utrzymanie nowego klienta na dłużej, niż tylko przy okazji jednorazowych zakupów.