E-mail marketing jest liderem w zakresie zwrotu z inwestycji - tak twierdzi ponad 50% ankietowanych marketerów w Polsce (“E-mail marketing i marketing automation 2017”, GetResponse). Jak skutecznie prowadzić działania e-mailingowe, by uzyskać jak najwyższą konwersję? Oto nasze porady.
E-mail marketing wciąż ma się dobrze jednak, by wykorzystać jego potencjał w pełni, konieczne jest działanie wedle określonych zasad. O tym, jak prowadzić działania związane z e-mailingiem dowiesz się zgodnie z naszymi 5 wskazówkami.
1. Pisz do konkretnej grupy odbiorców
Nikt nie ma ochoty dostawać maili od Pana X i bez specjalnej personalizacji. Jeśli otrzymujemy wiadomość, która jest podpisana imieniem i nazwiskiem i do tego, ktoś zwraca się do nas po imieniu, to czujemy się szczególnie wyróżnieni. Co ważne, nie tylko zwrot do adresata liczy się w takiej korespondencji, ale również odpowiedni ton wypowiedzi. Pamiętaj, że mail powinien inaczej wyglądać, jeśli ślesz go do osoby starszej, i inaczej, gdy adresatem jest nastolatek. Za każdym razem personalizuj taki komunikat, dodając treść, którą Twój użytkownik kupi.
2. E-mail marketing tylko do osób, które wyrażają na to zgodę
Nie ma nic gorszego, niż wiadomości wysyłane do osób, które nie są zainteresowane takim mailingiem. Aby wykluczyć sytuację, w której klient odrzuca taką wiadomość i przerzuca ją do spamu, wykorzystaj model double opt-in. Polega on na wysyłce wiadomości tylko do osoby, która zostawiła dane w formularzu wiadomości z linkiem aktywacyjnym. Dzięki temu, adresat znacznie przychylnej będzie odbierał Twoje maile.
3. Pisz konkretnie i zachęcaj komunikatem
Z doświadczenia CallPage wynika, że średnio ok. 50% odbiorców newslettera spędza tylko 8 sekund i więcej na przeglądaniu wiadomości. Co to oznacza? Mniej więcej tyle, że nikt nie będzie się rozczytywał w Twoich mailach. Twórz zwięzłe komunikaty, tak, aby nic nie odwracało uwagi użytkownika od konkretu.
Najlepsze maile to takie, które w tytule zawierają około 5 słów, a w treści wiadomości mają zachęcająca grafikę z wytłumaczeniem najważniejszych informacji. Tyle, klient nie chce spędzać zbyt dużo czasu na mailingu.
4. Nie pisz zbyt często
Pamiętaj, że zasypywanie poczty klienta bezwartościowym spamem nie tylko nie sprawi, że kupi Twoje produkty, ale przede wszystkim zniechęci go do Twojego sklepu. Zamiast pisać do niego z byle powodu, zwracaj się do niego z konkretem. Z pewnością z chęcią przyjmie wiadomości o wyprzedażach, nowościach, zniżkach oraz upominkach. Nie warto pisać do niego za każdym razem, gdy na stronie pojawia się nowa dostawa produktów.
5. Aktualizuj i porządkuj bazę klientów
Porządnie wykonana lista mailingowa to klucz do sukcesu. Pozwala nie tylko wyeliminować klientów, którzy nie życzą sobie kontaktów, ale przede wszystkim osoby, do których nasz mailing może totalnie nie pasować.
Porządki w bazie powinno się wykonywać przynajmniej raz na kwartał. Podziel grupę respondentów względem wieku, zainteresowań, a jeśli to możliwe, także dokonanych zakupów. Jeśli ktoś raz zdecydował się na jakiś produkt, to jest duża szansa, że ponownie kupi podobny asortyment.
Pamiętaj, że dobry mailing można przeprowadzić bez specjalnego przygotowania. Konieczne jest posiadanie podstawowej wiedzy, ale również trzymanie się kilku zasad, które opisaliśmy powyżej. Mamy nadzieję, że Wasze maile, będą trafiały tylko do takich klientów, którzy będą zainteresowani zwiększeniem konwersji.