0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Dobry mailing - jak budować maile w e-mail marketingu?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Dobry mailing, czyli jaki? Tutaj nie ma jednej uniwersalnej zasady na mailing, który porwie tłumy. Każdy z nas jest inny i lubi być traktowany indywidualnie. W związku z tym każdego będzie interesowało co innego - jednych skusi darmowa dostawa, inni uznają za bardzo  zachęcające zbieranie punktów w ramach programu lojalnościowego, które mogą następnie wymienić na konkretne rabaty lub produkty, a jeszcze innych skusi dożywotnia gwarancja. Jednak mimo różnych przesłanek (komunikatów), dla których odbiorcy decydują się na otwarcie maila, a dalej na zakup produktów lub usług, można wyróżnić kilka elementów, których dopracowanie spowoduje, że możemy trafić do szerszej grupy odbiorców. Jak tworzyć dobry mailing oraz o które elementy należy zadbać w budowaniu i wysyłce wiadomości e-mail?

Dobry mailing  uniwersalne zasady w e-mail marketingu

Jak już zostało wspomniane we wstępie, nie da się stworzyć maila, który zainteresuje absolutnie wszystkich naszych odbiorców. Co więcej, każda branża komunikuje się inaczej ze swoimi klientami, co dodatkowo stanowi przeszkodę w sformułowaniu uniwersalnego przepisu na dobry mailing. Można jednak wyróżnić kilka uniwersalnych elementów przy tworzeniu maila, które mogą przyczynić się do większego odzewu ze strony subskrybujących nasz newsletter.

Warto jednak podzielić to na elementy, które należy dopracować:

Zanim ktoś otworzy wiadomość:

  • Nadawca maila

W polu nadawcy warto stosować imię osoby wysyłającej maila. Taki zabieg będzie bardziej wzbudzał zaufanie od maila zawierającego nadawcę “noreply”. Możemy zastosować także po prostu nazwę firmy, co będzie standardowym, ale profesjonalnym rozwiązaniem.

    • Tytuł wiadomości

Intrygujący! I znowu - tylko tyle albo aż tyle. Nie ma jednej, uniwersalnej wskazówki, co powinno znaleźć się w tytule maila. Ale pełni on z pewnością kluczową rolę przy podejmowaniu decyzji o otwarciu wiadomości (która przeważnie trwa ok. 1-2 sekund). Warto stosować krótkie tytuły, np. 2-3 słowa, ponieważ będą się one odróżniały na tle pozostałych, długich tytułów maili, które średnio mają od około 8 do 10 słów. Warto także przeprowadzać testy A/B, które pozwalają na zweryfikowanie, który temat maila przynosi większy Open Rate (wskaźnik otwarć maila).

 

Dobry mailing - tytuł

    • Preheader maila

Czyli ważne rozwinięcie tytułu maila. Wiele marek wysyłających newslettery lub innego rodzaju mailingi często zapomina o tym elemencie. A jest on dosyć istotny - ponieważ znajduje się od razu za tytułem wiadomości w widoku całej skrzynki odbiorczej, stąd warto wykorzystać to miejsce, aby zachęcić odbiorców do otwarcia maila. Preheader nie jest widoczny po otwarciu wiadomości, jednak jeśli go nie uzupełnimy, to załaduje nam się automatyczny komunikat na liście maili, np. “Jeżeli e-mail nie wyświetla się poprawnie, zobacz go w przeglądarce…”.

Po otwarciu wiadomości:

  • Widoczne nagłówki

Dzisiaj teksty nie są czytane, a raczej skanowane. Im szybciej zainteresujemy odbiorcę, tym lepiej, a możemy to zrobić dzięki dobrze dopracowanym i chwytliwym nagłówkom sekcji w  newsletterze, które będą także porządkowały cały mail. Dzięki nagłówkom treść maila będzie dużo szybciej przyswajana przez użytkowników. Nie należy zapominać, że nagłówki powinny być swego rodzaju kwintesencją danej sekcji i w krótkich, żołnierskich i chwytliwych słowach zawierać wszystko co najistotniejsze.

    • Wypunktowania i boldowania

Kolejny element, który pozwala nam skanować, nie tylko maile, lecz także wszystkie informacje online, które przetwarzamy. Pogrubienie najważniejszych słów w tekście pozwala nam na szybsze przyswojenie treści i wyłapanie najistotniejszych kwestii. Wypunktowania pełnią podobną rolę, a także stanowią pewne rozbicie dla długich bloków tekstów.

    • Łatwe do znalezienia przyciski CTA

Przyciski CTA (Call to Action) powinny być łatwe do znalezienia. Nie może być tak, że użytkownik musi ich szukać. Jeśli twój e-mail składa się z kilku sekcji (najlepiej żeby to były maksymalnie 4 sekcje, ponieważ dłuższe maile z dużą ilości informacji mogą przytłoczyć i sprawić, że odbiorca po prostu porzuci naszą wiadomość), to na końcu każdej z nich można dodać przyciski CTA, tak aby nie trzeba było scrollować wiadomości z powrotem na samą górę, żeby móc wykonać akcję.

Przy wszystkich mailingach należy pamiętać o urządzeniach mobilnych - tutaj buttony powinny być na tyle duże, aby odbiorca nie miał problemu, żeby w nie kliknąć na telefonie. W przypadku przycisków lub po prostu obszarów klikalnych na mobile przyjmuje się, że powinny one mieć ok. 44 x 44 px.

    • Ciekawe grafiki

Dzisiaj wiele informacji przetwarzamy dzięki obrazom. To one pozwalają szybko zapamiętywać i interpretować duże ilości informacji, które codziennie otrzymujemy. Stąd dobrze dobrane lub opracowane grafiki w mailu będą stanowić elementy, które sprawią, że mail zostanie zapamiętany, a kolejne wiadomości będą dużo chętniej otwierane, ponieważ odbiorcy będą się spodziewali kolejny raz czegoś ciekawego. I nie muszą być to zawsze tylko statyczne grafiki. W tym przypadku możemy stosować np. gify, zapętlające się animacje, które sprawią, że odróżnisz się od wszystkich pozostałych, zrobionych w podobny sposób maili.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów