Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Reklama natywna - co to jest i jak to działa?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Jeśli chcesz dotrzeć do klienta to Twoja reklama powinna go zainteresować, ale nie przytłaczać, ani natężeniem wyświetlania, ani zbyt bezpośrednią formą komunikatu. Właśnie takie podejście zwracania się do klienta przekazuje reklama natywna. Co warto o niej wiedzieć?

Reklama natywna - czym się różni od standardowej formy?

Choć rozwój mediów oraz form prezentowania treści następuje dość szybko i dynamicznie, to wciąż jesteśmy przywiązani do klasycznej formy reklamy, która jest transmitowana w telewizji, czy radiu. Taki komunikat ma wiele minusów. Przede wszystkim nie przemawia do określonej grupy docelowej klienta. Nie jest też specjalnie sprofilowany, a przez to mało skuteczny. Reklama natywna stoi w opozycji do takich form przekazu. Jej zadaniem jest zachęcenie do sięgnięcia po określony produkt, ale w taki sposób, by skojarzenie z płatną formą reklamy było jak najmniejsze. Reklama natywna opowiada jakąś historię, umieszcza w niej użytkownika oraz jego potrzeby, a następnie kreuje w nim chęć zakupu. Klient jest zadowolony, że dokonał właściwego zakupu, a sprzedawca odnotowuje wyższą konwersję.

Jakie formy przybiera reklama natywna dla e-sklepów?

Przykładów form reklamy natywnej jest całkiem sporo, bo można wyróżnić chociażby różnego rodzaju artykuły, od:

  • poradników - które będą miały różną długość oraz inną funkcję do spełnienia, szczególnie jeśli chodzi o realizację założeń ścieżki zakupowej. Wśród poradników można wyróżnić artykuły typu: krok po kroku, zrób to sam,
  • recenzji - czyli treści opiniotwórczych, które opowiadają o produkcie i odpowiadają na pytania: czy warto kupić ten produkt, jeśli tak to dlaczego; recenzje lubią się z branżą beauty,
  • rankingów - czyli artykułów wartościujących produkty, zestawienie zbiera jedną grupę produktów od najlepszych do gorszych lub najtańszych-najdroższych, aczkolwiek form przedstawienia produktów w rankingu może być naprawdę sporo; najwięcej tego typu treści tworzymy pod koniec i na początku nowego roku - jako zestawienia top 10, top lista za 2019 itd.

Artykuły mogą również posiadać ciekawą oprawę graficzną w postaci infografik, moodboardów, ideabooków. Dzięki temu świetnie nadają się do dystrybucji w różnych kanałach social media. Takie treści, choć posiadają elementy reklamy oraz zestawiają produkty klienta są przyjmowane z dużą dozą sympatii. 

Ale to nie wszystkie formy reklamy natywnej, bo takimi narzędziami do promocji e-sklepu może być również e-mailing, newsletter, e-book, post na Facebooku oraz wiele innych komunikatów.

Właściwie trudno ograniczyć się do kilku form piśmiennych, wideo, czy grafik. Wszystko co składa się na komunikację zewnętrzną firm będzie przykładem takiej reklamy, warto zatem zadbać o stworzenie spójnej koncepcji, która będzie powiązana z misją firmy oraz celami sprzedażowymi.

Reklama natywna w serwisach zewnętrznych?

Czyli tzw. treści partnerskie, to bardzo dobry sposób na skuteczny personal branding oraz dywersyfikację miejsc dystrybucji contentu. W artykule stworzonym na potrzeby promocji określonej marki, można umieścić link w sposób naturalny i tym samym zachęcić użytkownika do odwiedzenia witryny. Korzystając z zasięgu serwisów zewnętrznych, można pozyskać ruch na naszej witrynie oraz zaangażować klientów do podjęcia zakupów w naszym sklepie.

 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów