Poradnik Przedsiębiorcy

Promocja webinaru, czyli jak i gdzie reklamować, by chcieli oglądać?

Webinary to dziś jedna ze skutecznych metod pozyskiwania klientów, a przy tym utrzymywania relacji z obecnymi. Mimo ogromnego potencjału, jaki się za nimi kryje, wiele marek zmaga się z problem zgromadzenia licznej publiczności, która chętnie weźmie udział w wykładzie online. Należy mieć na uwadze, że webinary podobnie jak inne produkty z asortymentu stanowią produkt, który wymaga umiejętności sprzedaży. Aby promocja webinaru była efektywna, warto przeprowadzić szereg odpowiednich działań reklamowych, które przyciągną potencjalnych słuchaczy.

Skuteczna promocja webinaru to sukces twojej marki

Odpowiednia strategia, doza kreatywności i właściwe przygotowanie są wyznacznikami dobrze zorganizowanego i poprowadzonego webinaru. O jego sukcesie świadczą również sami zainteresowani, a im większa ich liczba, tym lepiej. Jednak aby to osiągnąć, kluczowa jest zatem promocja webinaru, która przykuje uwagę. Im lepiej zorganizowany webinar i im większa jego publiczność, tym większe korzyści może przynieść marce. Wykłady online są bowiem idealną platformą do dzielenia się informacjami z szerokim gronem odbiorców, przez co pozwalają zyskać tytuł eksperta w danej dziedzinie lub zaprezentować swój asortyment w niebanalny sposób. Nie bez powodu webinary to dziś jeden z lepszych narzędzi marketingu.

Promocja webinaru –  5 sprawdzonych sposobów

Jak powinna wyglądać promocja webinaru? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, dzięki którym zwiększy się zakres dotarcia do uczestników webinaru. 

Współpracuj z innymi

Nie od dziś wiadomo, że zapraszając do współpracy, razem można osiągnąć dużo wyższe wyniki. Podobnie jest również w tym przypadku nawiązania partnerstwa, które przynosi korzyści dla każdej ze stron. Firmy przede wszystkim wnoszą wartościowy wkład w postaci własnego doświadczenia i wypracowanych najlepszych praktyk. Poza tym partner biznesowy posiada własną bazę kontaktów. Łącząc obie społeczności, znacznie zwiększa się zasięg komunikacyjny. Propozycji pomysłów na wspólną strategię promocyjną jest naprawdę mnóstwo. Wśród nich z pewnością wyróżnić można takie działania jak:

  • udostępnianie gościnnych postów na blogach firmowych,

  • organizowanie akcji zniżkowych na swoje produkty lub usługi,

  • obustronna promocja postów w mediach społecznościowych,

  • połączenie newsletterów.

Napisz notkę na swoim blogu firmowym

Nie od dziś wiadomo, że „content is a king”, a wszelkie działania w tym zakresie uchodzą za skuteczną metodę pozyskiwania klientów. Jednym z podstawowych i pierwszych kanałów dystrybucji stworzonych treści jest blog firmowy, w którym regularne zamieszczanie wpisów przyczynia się do zwiększenia ruchu na stronie. Dlatego też, wykorzystując potencjał obu tych narzędzi, warto stworzyć na blogu firmowym krótki artykuł będący nie tylko zapowiedzią, lecz przede wszystkim zachętą do wzięcia udziału w webinarze. Nie ma przecież lepszego sposobu na wzbudzenie ciekawości organizowanym webinarem niż wcześniejsze zbudowanie wokół niego contentu. Kiedy redagujemy tego typu teksty, wskazane jest, aby były one pisane językiem korzyści. Czytelnik musi zatem zostać poinformowany, jakie profity może uzyskać, decydując się na udział w e-wykładzie. Poza tym artykuł musi zawierać informację o samym prowadzącym oraz przedstawić potrzeby, na jakie webinar będzie odpowiadał. I co najważniejsze – żeby taki materiał przyniósł oczekiwane efekty, wcale nie musi być przeładowany treściami promocyjnymi. Zamiast tego, dużo lepszym rozwiązaniem jest przedstawienie merytorycznych informacji i po prostu bezpośrednie zachęcenie do uczestnictwa. Dodatkowo, przygotowany tekst może posłużyć do dalszego udostępniania go innymi kanałami promocyjnymi.

Wykorzystaj media społecznościowe

Pole do popisu w tym zakresie jest naprawdę duże. Z popularnych platform działania promocyjne warto skierować chociażby na LinkedIn. Jest to portal zrzeszających osoby z niemal wszystkich branż, a liczne badania jasno sugerują, że stanowi on najlepszy serwis społecznościowy do generowania leadów. Za jego pośrednictwem warto dołączyć do grup, które tematycznie odpowiadają treściom prezentowanym podczas webinaru i nawiązywać relacje z przedstawicielami tych grup. O ile budżet na to pozwala, można też skorzystać z funkcji zakupu artykułów sponsorowanych, co przyczyni się do jeszcze lepszego targetowania. Dodatkowo, jeśli mamy artykuł na blogu firmowym, warto też udostępnić taki materiał.

Jeśli już o mediach społecznościowych mowa, to żadna promocja webinaru nie mogłaby się odbyć bez użycia Facebooka. Popularna platforma udostępnia szereg przydatnych funkcji, które w znacznej mierze przyczyniają się do skutecznej reklamy wydarzenia. Stworzenie strony na temat webinaru, wydarzenia czy udostępnienie ankiety, w której odbiorcy mogą wskazać, o czym chcieliby się dowiedzieć podczas wykładu – to tylko jedne z wielu form, jakie oferuje Facebook w ramach darmowej promocji. Możliwości jest naprawdę wiele, a wśród podstawowych działań z pewnością nie można zapomnieć o planowaniu postów. Ich tematyka ma być przede wszystkim intrygująca, a załączona do nich grafika może jeszcze bardziej przyciągnąć uwagę.

Prowadź zapowiedzi na żywo

Obecnie transmisje na żywo cieszą się coraz większym uznaniem ze strony odbiorców. To z kolei jest silnym argumentem przemawiającym za tym, że live’y stają się popularną, a przy tym skuteczną metodą budowania zaangażowania wokół marki. Odbiorcy cenią sobie możliwość interakcji poprzez komentowanie czy zadawanie pytań w trakcie oglądania wideo na żywo. Promocja webinaru tym sposobem będzie zatem oryginalna i z pewnością dobrze odebrana przez słuchaczy. Poza tym livestreamy są idealną okazją, by dać uczestnikom przedsmak tego, co ich czeka w trakcie wykładu online. Obecnie na rynku dostępnych jest wiele platform z funkcją prowadzenia transmisji na żywo – Facebook, Twitter czy Instagram. Warto dodać, że wykorzystanie kilku z nich zamiast jednego to szansa na zwiększenie zasięgu przekazu.

Pamiętaj o landing page

Jednym z głównych błędów w promocji webinaru jest kierowanie do strony głównej firmy. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zaprojektowanie specjalnej landing page, dzięki której zwiększana jest konwersja, w tym wypadku zapisy do udziału w webinarze. Tworząc landing page na potrzeby webinaru warto pamiętać o odpowiedniej formie opisu. Komunikat promocyjny powinien odpowiadać na podstawowe informacje, czyli:

  • Dla kogo jest webinar?

  • Kiedy się odbędzie?

  • Dlaczego się odbędzie? (chodzi o ciekawe przedstawienie tematu)

Podobnie jak w przypadku notki na blogu, tak i tutaj warto zawrzeć kwestię o korzyściach, jakie może uzyskać słuchacz z udziału w wykładzie online. Wskazane jest także przedstawienie pełnego opisu poruszanych zagadnień i sylwetki prowadzącego.