0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Sprzedaż w sklepie online - jakimi narzędziami możesz ułatwić sobie codzienną pracę?

Wielkość tekstu:

Kiedy zaczynałeś swoją działalność e-commerce, być może byłeś w stanie samodzielnie nad wszystkim zapanować, ale teraz jeśli chcesz rozwijać swój biznes, musisz skupić się na optymalizacji i rozwoju. Tutaj do gry wchodzą narzędzia dedykowane dla sklepów online.

Problem polega na tym, że istnieje ich naprawdę DUŻO. Nie jest to powód do wstydu, że nie wiesz, od czego zacząć i na czym się skupić w pierwszej kolejności. Z drugiej strony nie jest sztuką pakować w pieniądze we wszelkie możliwe aplikacje i dodatki, co tak naprawdę nigdy nie daje pożądanych efektów. 

Chcąc Ci pomóc rozeznać się w obszarze narzędzi ułatwiających sprzedaż online - przygotowaliśmy ten poradnik, który rzuci więcej światła na ten równie ważny, co skomplikowany temat.

Do pobrania:

Darmowy ebook: E-commerce od A do Z.pdf

Od czego zacząć poszukiwanie narzędzi ułatwiających sprzedaż w sklepie online i rozwój biznesu?

Skuteczna strategia e-commerce wymaga unikalnej kombinacji narzędzi do angażowania klientów, generowania sprzedaży i możliwie płynnej realizacji zamówień. Przygotowaliśmy informację na temat niezbędnych narzędzi, które możesz rozważyć, dodając je do stosu technologii marketingowych wykorzystywanych w swoim e-biznesie.

Rozwijanie firmy to wyzwanie, które staje się łatwiejsze dzięki odpowiednim narzędziom.

Sukces w e-commerce przede wszystkim naprawdę wymaga zaangażowania i pracy, odpowiednich narzędzi, a nawet odrobiny szczęścia. Jednak w większości przypadków wszystko zaczyna się od solidnej platformy e-commerce, która pomaga przesyłać produkty do sklepu i prezentować je klientom. Następnie możesz zintegrować różne inne narzędzia, aby usprawnić procesy i zwiększyć produktywność pracowników. 

Oczywiście nie można uzyskać wszystkiego za pomocą jednej platformy, dlatego ważne jest, aby w pierwszej kolejności zapoznać się z opcjami najbardziej przydatnych narzędzi dla właścicieli sklepów internetowych, aby przenieść swój biznes na wyższy poziom. Ten artykuł jest dobrym miejscem na start, zaczynamy!

W jakich sektorach obsługi e-commerce potrzebujesz największego wsparcia?

  • Marketing - owszem, potrzebujesz dla swojego sklepu online świetnych produktów, świetnego zarządzania i obsługi klienta – ale bez względu na to, jak wspaniały masz asortyment lub jak wzorowo radzisz sobie ze wsparciem dla klientów, bez narzędzi wspierających strategię marketingową nie zajdziesz daleko. Przykład: Facebook ADS.

  • Zarządzanie sprzedażą - im bardziej biznes się rozwija, tym bardziej wymaga uwagi zarządzanie. Na szczęście istnieją liczne narzędzia, które mogą pomóc Ci zarządzać czasem, finansami, ludźmi, a nawet wieloma kanałami sprzedaż poza Twoim sklepem, dzięki czemu możesz za jednym zamachem oszczędzać czas i wyprzedzić konkurencję. Przykład: Apilo.

  • Obsługa klienta - Twoja firma nie istnieje, jeśli nie masz klientów. Równocześnie wiele innych firm walczy o to, by Twoi klienci stali się ich klientami. Ważne jest, aby dowiedzieć się, jak wspierać Twoją grupę docelową, opowiadać się za swoimi klientami i budować ich lojalność wobec Ciebie. Przykład: Shoper Connect SMS. 

  • Analityka -  nie możesz rozwijać swojego sklepu internetowego, jeśli nie wiesz, co działa. Analityka jest podstawą wzrostu. Stwórz własną hipotezę, przetestuj ją, zmierz – a jeśli zadziałała, skaluj ją. Szczęśliwie na rynku nie brakuje gamy narzędzi do analizy e-commerce. Przykład: Google Analytics. 

Oczywiście oprócz sektorów, o których wspominamy powyżej, istnieją inne narzędzia, którymi warto się zainteresować. To te, które sprawiają, że sprzedaż staje się nie tylko łatwa, ale i nowatorska. To narzędzia, które pomagają we wdrażaniu niestandardowych rozwiązań - są niezbędne  do skalowania i rozwijania Twojego biznesu e-commerce.

Dlaczego poprawę wydajności warto zacząć od automatyzacji zarządzania sprzedażą?

To zrozumiałe, że mało który  e-przedsiębiorca, będący właścicielem sklepu internetowego jest w stanie zadbać o wdrożenie wszystkich narzędzi ułatwiających sprzedaż za jednym zamachem. Takie podejście, nawet jeśli jest realne, zwykle nie przynosi pożądanych efektów. Nie jest też łatwo nadążyć nad mierzalnością wyników wdrożonych ulepszeń. Zdecydowanie lepiej jest zmianę na lepsze podzielić na mniejsze etapy, gdzie zwykle pierwszym wyborem powinna być automatyzacja procesów obsługi i zarządzania e-biznesem - zarówno w samym sklepie, jak i rozwijając ofertę o kolejne kanały sprzedaży.

Właściwie nie będzie przesadą stwierdzić, że jeśli nie korzystasz jeszcze z oprogramowania do automatyzacji sprzedaży, tracisz cenny czas i pieniądze.

Wyobraź sobie niestrudzoną flotę pracowników zajmujących się wszystkimi przyziemnymi, powtarzalnymi zadaniami, dzięki którym Twoja firma działa. Tymczasem pozostali członkowie Twojego zespołu koncentrują się na ważnych projektach, takich jak zamykanie sprzedaży. Pracując razem, te zespoły zapewniają koordynację i skuteczność operacji biznesowych.

Nie masz budżetu, aby zatrudnić cały nowy zespół oddanych asystentów, którzy mogą pracować 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu? W tym miejscu pojawia się automatyzacja sprzedaży z pomocą dedykowanych narzędzi, jak na przykład Apilo - nowoczesny system do zarządzania sprzedażą w sklepach internetowych, marketplace’ach i na innych rynkach.

Co zyskasz wprowadzając narzędzia do automatyzacji sprzedaży w sklepie internetowym?

  • usprawnienie procesów sprzedażowych,

  • zwiększenie zadowolenia klientów,

  • centralizacja danych dotyczących sprzedaży,

  • łatwość raportowania i porównywania danych,

  • oszczędność czasu i pieniędzy,

  • rozwój sprzedaży o nowe rynki - dzięki zewnętrznym integracjom.

Automatyzacja na różnych etapach procesu sprzedaży może przenieść Twoją firmę na wyższy poziom, umożliwiając specjalistom ds. sprzedaży budowanie większego zaufania i wiarygodności wśród klientów. Mówiąc prościej, może być wykorzystana do poprawy wydajności i efektywności Twoich sił sprzedaży.

Czy każdy właściciel sklepu online potrzebuje automatyzacji i innych narzędzi usprawniających sprzedaż w sieci?

Choć mogłoby się wydawać, że w przypadku mniejszej firmy potrzeba automatyzacji może nie być duża i dotyczy to jedynie większych przedsiębiorstw - okazuje się, że każdy sklep z całego spektrum narzędzi może znaleźć dla siebie te, które są w stanie ogromnie zwiększyć rentowność i przychody. 

Musisz mądrze identyfikować możliwości automatyzacji w swoim lejku sprzedażowym, tak aby wyeliminować miejsce na błąd, zaoszczędzić czas i pieniądze, a ostatecznie zwiększyć przychody ze sprzedaży.

Ponadto nie wszystko, co można zautomatyzować, powinno być zautomatyzowane. Klienci są w końcu istotami ludzkimi i muszą również uzyskać odpowiedni rodzaj doświadczenia i reakcji emocjonalnych. Komunikacji międzyludzkiej nie można całkowicie zastąpić technologią. Aby strategia sprzedaży była skuteczna, musi istnieć równowaga między automatyzacją a rzeczywistymi interakcjami międzyludzkimi.

Reasumując, warto śledzić na bieżąco możliwości zapewniane przez nowoczesne narzędzia dedykowane dla sklepów online z tymi umożliwiającymi automatyzację sprzedaży na czele, gdyż to z pewnością może odegrać znaczącą rolę w skalowaniu Twojego biznesu i zwiększeniu przychodów. Jest to sytuacja korzystna dla wszystkich. Klienci odnoszą korzyści z szybszej realizacji, firmy korzystają z wyższej produktywności, a zespół sprzedaży korzysta z lepszych wyników. 


Autor: Apilo

Artykuł sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów