Poradnik Przedsiębiorcy

Artykuły na temat regulamin pracy

2020-11-18

Prawo pracy

Regulamin pracy - kiedy należy go utworzyć?

Regulamin pracy - kiedy należy go utworzyć? Pracodawca zatrudniający co najmniej 50 pracowników i więcej, ma obowiązek utworzyć i wprowadzić regulamin pracy. To wewnątrzzakładowy dokument, określający organizację i porządek w firmie. Dowiedz się, co dokładnie powinien zawierać taki dokument. czytaj dalej
2018-09-26

Prawo pracy

Jak zmienić regulamin pracy z udziałem związków zawodowych?

Jak zmienić regulamin pracy z udziałem związków zawodowych? Regulamin pracy jest dokumentem obowiązkowym w zakładach pracy, zatrudniających co najmniej 50 pracowników. Pracodawca może dokonywać zmian w regulaminie, jednak musi to ustalić ze związkami zawodowymi, jeśli takie działają w organizacji. Przeczytaj! czytaj dalej
2018-09-14

Prawo pracy

Regulamin wynagradzania - jakich błędów nie popełniać?

Regulamin wynagradzania - jakich błędów nie popełniać? Kodeks pracy dokładnie reguluje kwestie, którzy pracodawcy mają obowiązek posiadać regulamin wynagradzania w swojej firmie. Jakich błędów nie popełniając przy tworzeniu takiego regulaminu? Jakie kwestie on reguluje? Przeczytaj i dowiedz się więcej! czytaj dalej

Regulamin może być przyjazny! Zobacz co powinien zawierać

Regulamin - dla kogo? Dokumentacja w ujęciu narzędziowym jest pierwszą rzeczą, którą musimy mieć, aby sprawnie i bezproblemowo zarządzać firmą, osiągać zyski. Jednym z dokumentów jest regulamin, który nie powinien zawierać samych zakazów i nakazów - regulaminy są potrzebne. czytaj dalej
2017-09-04

Prawo pracy

Regulamin pracy - sprawdź, co powinien zawierać

Regulamin pracy - warto wiedzieć Czy regulamin pracy może stanowić podstawę roszczeń pracowniczych czy też rękojmię do egzekwowania konsekwencji niestosowania się przez pracowników do wspomnianych regulacji? Kiedy regulamin powinien zostać stworzony oraz co powinien zawierać? Sprawdź! czytaj dalej
2017-04-04

Prawo pracy

Jakie zmiany w Kodeksie pracy od 1 stycznia 2017 r.?

Jakie zmiany w Kodeksie pracy od 1 stycznia 2017 r.? Rok 2017 przyniósł zmiany w Kodeksie pracy, między innymi pracodawcy nie będą musieli tworzyć regulaminu pracy i wynagradzania, uproszczona zostaje procedura wystawiania świadectw pracy czy ZFŚS. Przeczytaj nasz artykuł i poznaj aktualne przepisy! czytaj dalej

Sygnały wskazujące na konieczność zmiany pracy

Konieczność zmiany pracy - sygnały Średnio co trzy lata pracownicy powinni poszukać nowego pracodawcy. Zbyt małe zarobki, nuda, rutyna czy brak możliwości rozwoju to sygnały, które wskazują na konieczność zmiany pracy. Na co jeszcze należy zwrócić uwagę? Odpowiedź znajdziesz w artykule. czytaj dalej