Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Cross promocja na YouTube – co zrobić, by przyciągnąć uwagę widza?

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Wielu marketerów zapytanych o najbardziej skuteczne ostatnimi czasy trendy w marketingu, bez wahania wskazuje dwa kluczowe zagadnienia – influencer marketing oraz video marketing. Efektywność ich działań potwierdzają liczne raporty i statystyki kampanii reklamowych przeprowadzanych przez różne firmy. A gdyby tak połączyć potencjał obydwu narzędzi? Co może wyniknąć z takiej konsolidacji sił? Odpowiedź na to pytanie jest prosta – skuteczna cross promocja na YouTube!

Cross promocja na YouTube – na czym polega?

Prowadzenie firmowego kanału na YouTube wcale nie musi być nudne. Prezentacji produktów lub usług nie należy traktować jako przykrego obowiązku, gdzie przekaz jest wyłącznie natarczywą reklamą bez żadnej ciekawej oprawy. Chcąc urozmaicić kanał swojej marki na YouTube i uatrakcyjnić publikowane tam materiały, warto rozważyć współpracę z influencerem.

Z raportu opublikowanego przez Newspoint wynika, że już dla 70% odbiorców, treści tworzone przez influencerów są często pierwszym źródłem informacji na temat produktów. Prowadzone obserwacje na przestrzenii ostatnich lat potwierdziły, że influencer marketing jest obecnie jednym z najszybszych sposobów pozyskiwania klientów.

Cross promocja na YouTube to zatem nic innego, jak podjęcie współpracy z innym YouTuberem, w celu szybkiego dotarcia do jak największego grona odbiorców, którzy mogą dowiedzieć się więcej na temat marki. Aby to osiągnąć, kluczową rolę odgrywa tu przede wszystkim właściwy dobór influencera, który w przekonujący sposób zaprezentuje konkretne produkty lub usługi. Tworzone przez niego materiały trafiają do osób, które potencjalnie mogą stanowić grupę odbiorców marki.

W ramach podjętej współpracy, tworzone materiały są publikowane zarówno na kanale marki, jak i samego YouTubera. Film video u influencera jest najczęściej zaproszeniem do obejrzenia nowego materiału i zachęceniem do subskrybowania kanału marki. Przy tego typu współpracy ważne jest, aby oba komunikaty były ze sobą spójne, a narracja dokładnie przemyślana i zaskakująca. Dzięki temu obserwatorzy obu kanałów przenikają się, co oznacza, że każda ze stron zyskuje lojalnych widzów. W efekcie marka ma możliwość skuteczniejszego budowania społeczności.

Przykład 1.

Firma cateringowa specjalizująca się w produkcji zdrowej żywności, tworzy wspólną reklamę z napojami izotonicznymi. Wspólnie promują swoje marki, wchodząc we współpracę z influencerem promującym zdrowy i sportowy tryb życia. Taka połączona reklama jest często wykorzystywana do równoczesnego zwiększania wartości marki tych dwóch brandów.

Czego unikać przy wspólnej cross promocji na YouTube?

Decydując się na rozpoczęcie współpracy, warto przedtem zadbać o kilka kwestii, które mogą być kluczowe dla osiągnięcia zamierzonego efektu. Wśród najczęściej spotykanych błędów przy wspólnym crossie, można wyróżnić takie czynniki jak:

  • Źle skonstruowana umowa – udzielenie licencji, praw do treści czy wykorzystania wizerunku twórcy, to jedne z istotniejszych punktów w trakcie zawierania współpracy. Warto o nich pamiętać, żeby w przyszłości uniknąć nieporozumień lub jeszcze gorzej – przykrych konsekwencji natury prawnej.

  • Niewłaściwie dobrany influencer – dobór odpowiedniej osoby, która swoimi wartościami, postawą czy chociażby prezentowanymi treściami jest bliska idei twojego przekazu, może mieć ogromny wpływ na powodzenie całej kampanii. Widownia od razu wyczuje sztuczność i brak spójności pomiędzy influencerem a marką.

  • Mało ciekawe materiały – dobry content na kanale YouTube to podstawa. Ta zasada jest szczególnie ważna w przypadku cross promocji na YouTubie. Im lepiej stworzony jest materiał, który ma przekierowywać ruch, tym większe prawdopodobieństwo nie tylko przyciągnięcia nowych odbiorców, ale przede wszystkim zatrzymania ich na dłużej.

  • Brak przekazu nawołującego do reakcji odbiorcy – domyślanie się, co ktoś miał na myśli, jest jedną z najbardziej drażniących rzeczy. Dlatego znacznie lepiej postawić na mocny i wyraźny CTA (tzw. Call To Action), który wprost zachęca do wykonania konkretnego działania. Jeśli chcesz, żeby twój odbiorca coś zrobił, to po prostu mu o tym powiedz.

Zachowaj czujność, czyli na co należy zwrócić uwagę decydując się na cross promocję

Rozpoczęcie cross promocji na YouTube wiąże się z szeregiem wyzwań, którym po prostu trzeba sprostać. Aby kampania była skuteczna, musi być przede wszystkim przemyślana. Dlatego już przy wyborze influencera należy zachować szczególną czujność i zwrócić uwagę na kilka istotnych informacji. Jedną z nich jest demografia. W tej kwestii bezwzględnie należy sprawdzić, czy widownia wybranego YouTubera, może być  zainteresowana także twoim kanałem.

Kolejną kwestią są statystyki. Na podstawie średniej liczby wyświetleń na kanale influencera można oszacować potencjalny zasięg dotarcia z naszym materiałem crossowym do odbiorców. Nie należy też pomijać liczby samych subskrybentów, ponieważ ta grupa stanowi najbardziej zaangażowane grono i istnieje spore prawdopodobieństwo, że będą chcieli obserwować również profil twojej marki.

Warto również pamiętać, że tym, co buduje każdą współpracę jest zaufanie. Szczególnie ważną rolę odgrywa przy współtworzeniu strategii cross promocji na YouTube. W końcu tym, co wyróżnia influencerów na tle innych osób jest charyzma. Istnieje zatem duże ryzyko, że pojawienie się znanej osoby na kanale marki może spowodować zamieszanie. Aby content był ciekawy i przekonujący, lepiej nie trzymać się sztywnych schematów narzuconych przez brandbook. Znacznie lepiej jest zaoferować influencerowi odrobinę wolności twórczej, wykorzystując jego potencjał. Dzięki temu mamy większą szansę na stworzenie naprawdę oryginalnego materiału, który przyczyni się do wzrostu zainteresowania naszą marką.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów