Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Nastawienie na klienta pozwoli Ci na zdobycie przewagi konkurencyjnej

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Umiejętność wsłuchiwania się w potrzeby klientów i dostosowywanie do ich oczekiwań wszystkich procesów w ramach sprzedaży i obsługi może stanowić dzisiaj przewagę nad konkurencją dla niejednej firmy.

Nastawienie na klienta i przewaga nad konkurencją

W dobie dzisiejszej ogromnej konkurencji walka o klienta jest wyjątkowo zacięta. Jednak w tym wszystkim warto zastanowić się, jakie działania mogą realnie przełożyć się na pozyskanie klientów i zbobycie ich lojalności konsumenckiej.

W tym przypadku wystarczy skupić się na na klientach poprzez zwrócenie szczególnej uwagi na takie elementy jak:

  1. Pomoc - wsparcie dla klientów zarówno w samym procesie sprzedażowym, jak i jeszcze przed zakupem. Często klienci zanim zdecydują się na zakup produktu lub skorzystanie z danej usługi chcieliby uzyskać cenne porady od samego doradcy klienta danej firmy. I tutaj możemy rozdzielić dwa rodzaje pomocy - jedna to w ramach wsparcia klienta w wybraniu jak najlepszej i pasującej do jego oczekiwań oferty, natomiast drugi rodzaj pomocy opiera się przede wszystkim na odpowiadaniu na najważniejsze pytania dotyczącego procesu sprzedażowego jak np. możliwości dostawy i rodzaje płatności czy warunków reklamacji i zwrotów. I tutaj o ile w przypadku dobrania najlepszej oferty dla konkretnego klienta warto zadbać o obsługę, za pomocą chatów lub wewnętrznych systemów pomocy, o tyle w drugiej sytuacji mamy trochę łatwiej. Możemy stworzyć kompleksową sekcję artykułów FAQ, gdzie szczegółowo i wyczerpująco dla klienta opiszeszemy kwestie dostaw, płatności, zwrotów czy reklamacji oraz odpowiedzi na inne najczęściej zadawane przez klientów pytania.

  2. User Experience - bez dobrze dopracowanego UX sklepu nic nie zdziałasz. Jeśli klient będzie napotykał same problemy w  związku ze zrobieniem zakupów na Twojej stronie to nawet niska cena nie pomoże. Twoj strona internetowa lub e-sklep powinien być dostosowany do obecnych zachowań, ścieżki zakupowej klienta i stale zmieniających się trendów w robieniu zakupów

Klientocentryzm - ważny w strategii firmy

Zdobywaj klientów dzięki profesjonalnej obsłudze i ofercie skrojonej na miarę klienta możesz zdobyć przewagę na rynku wśród Twojej konkurencji.

W działaniach mających na celu personalizowanie oferty i komunikacji warto wykorzystać narzędzia do e-mail marketingu, które obecnie pozwalają zbierać bardzo dokładne dane na temat klientów.

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów