Poradnik Przedsiębiorcy

Wymiary zdjęć w mediach społecznościowych

Większość marek posiada profile w mediach społecznościowych, a przynajmniej w jednym medium, jakim jest Facebook. Często jednak pomijamy pewien ważny aspekt - mianowicie grafiki na tych profilach. Zdarza nam się zapominać o tym, jak ważną rolę odgrywają w budowaniu wizerunku, a tym samym nie wykorzystujemy w pełni potencjału miejsc, w których możemy obrazem przedstawiać zawartość naszej oferty. Jakie są wymiary zdjęć w mediach społecznościowych? Co warto na nich zawrzeć, aby zwrócić uwagę odbiorcy?

Wymiary zdjęć w mediach społecznościowych

Znalezienie informacji o wymiarach grafik zamieszczanych w mediach społecznościowych często bywa bardzo czasochłonne.

Poniżej znajdują się aktualne wymiary zdjęć na najpopularniejsze kanały social media.

Facebook

Wymiary zdjęć dla komputerów stacjonarnych i laptopów.

 

wymiary zdjęć

  

Wymiary zdjęć dla urządzeń mobilnych.

 

wymiary zdjęć

 

Instagram

 

wymiary zdjęć

 

Twitter

 

wymiary zdjęć

 

Google+

 

wymiary zdjęć

 

Grafiki w mediach społecznościowych – co powinno się na nich znaleźć?

Sama znajomość wymagań technicznych, czyli rozmiarów grafik to dopiero początek. Kolejnym i w rezultacie może nawet ważniejszym aspektem jest opracowanie koncepcji, przekazu oraz wyglądu grafik. Warto poznać podstawowe wytyczne, którymi należy się kierować przy tworzeniu materiałów graficznych dla profilów w social mediach.

  1. Spójność przekazu oraz jego łatwe przypisanie do danej marki

Konsekwencja w układzie - stosowanie we wszystkich grafikach logo czy tego samego zestawu kolorów wpłynie na szybsze rozpoznawanie twoich materiałów graficznych i identyfikowanie ich przez odbiorców z konkretną marką. Także spójność w samym przekazie jest ważna, mianowicie stosowanie komunikatów w podobnej formie wpływa na łatwiejsze przypisywanie ich do danej marki. Jasna informacja o ofercie, zachęcenie do działania i chwytliwe hasło to kluczowe składowe dobrze opracowanej grafiki, które mają stanowić równie ważny element, jak jej wygląd i mają wspierać jej odpowiedni odbiór.

  1. Dopracowana kompozycja

Punkt ten nawiązuje w pewien sposób do wytycznych dotyczących spójności i rozpoznawalności przekazu. Jednak tutaj warto dopracować lub zwrócić uwagę na jedną zasadę - mianowicie na to, w jaki sposób odczytujemy informacje. Kwestia tego, jak nasz mózg przyswaja to, co widzimy, powinna zostać także uwzględniona przy tworzeniu grafik na social media. Lewa półkula mózgu odbiera elementy umieszczone na prawej stronie obrazu, natomiast prawa półkula te znajdujące się po lewej, a każda z nich jest odpowiedzialna za przyswajanie zupełnie różnych komunikatów, mianowicie:

  • lewa półkula jest analityczną częścią mózgu i to ona odpowiada za sczytywanie liczb oraz tekstu;

  • prawa półkula jest kreatywną częścią mózgu, odpowiadającą m.in. za wyobraźnię i myślenie abstrakcyjne, stąd to ona przyswaja wszelkie obrazy.

Warto wiedzieć także, że to co umieścimy po lewej stronie grafiki, trafi do prawej półkuli, natomiast to, co zamieścimy w prawej części obrazu, zostanie przyswojone przez lewą półkulę.

Co oznacza taki sposób przyswajania informacji przy tworzeniu grafik na media społecznościowe? Dzięki temu możemy wiedzieć, po której stronie grafiki powinniśmy umieścić dane elementy:

  • lewa strona grafiki - na niej powinien znaleźć się obraz, jeśli nie chcemy, aby odbiorca go pominął;

  • prawa strona grafiki - zgodnie z zasadą przyswajania treści tutaj należy umieścić cyfry i tekst, aby lepiej zapadały w pamięć odbiorcy.

Należy jednak pamiętać, że zasada „obraz po lewej, a tekst i liczby po prawej stronie grafiki” nie zawsze jest słuszna. Często bywa tak, że proste elementy umieszczone na grafice zostaną i tak przyswojone przez nasz mózg, bez względu na to, po której stronie grafiki je umieścimy.

  1. Gra kolorami

Ostatni warunek skutecznej grafiki to działanie z kolorami. Nie od dziś wiadomo, że pewne kolory mają ogromny wpływ na nasze odczytywanie przekazu wizualnego. Sposób działania kolorów warto wykorzystać także w przypadku grafik w mediach społecznościowych.

Idąc tym tropem kolor:

  • czerwony - stanowi znak ostrzegawczy i jest jednym z najmocniejszych akcentów kolorystycznych, jaki można zastosować. Najczęściej stosujemy go do wyróżnienia takich akcji jak PROMOCJA, TANIO czy OKAZJA;

  • pomarańczowy - powstaje w wyniku połączenia koloru czerwonego i żółtego, stąd łączy w sobie energiczność (czerwony) oraz optymizm i radość (żółty). Kolor pomarańczowy jest alternatywą dla czerwieni, ponieważ zwraca uwagę, ale nie wprowadza chaosu. Łączony jest z energicznością, zabawą, ale także z zakupami;

  • zielony - utożsamiany jest ze spokojem i naturą. Zieleń kojarzy się z bezpieczeństwem, stąd jest tak chętnie wykorzystywana np. przez sektor bankowy;

  • niebieski - stabilizacja, mądrość i szczerość - tak mniej więcej postrzegany jest ten kolor. Wzbudza on zaufanie i poczucie bezpieczeństwa (tak jak kolor zielony), stąd jest chętnie wykorzystywany przez wiele firm.