0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak zoptymalizować wyszukiwanie marki czy własnej firmy w Google?

Wielkość tekstu:

Chcąc prowadzić efektywną kampanię marketingową, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Musisz wiedzieć, jak bardzo ważne jest to, aby kontrolować popularnośćilość i jakość wyszukiwań nazwy Twojej marki i powiązanych z nią innych słów kluczowych. Optymalizowanie wyszukiwania marki jest procesem stałym, który nigdy się nie kończy i jest jednym z elementów profesjonalnej usługi SEO, czyli optymalizacji wyszukiwania w Google. Nie ma czegoś takiego, jak bycie ciągle na pierwszym miejscu i ciągłe wygrywanie z konkurencją na rynku. Dlatego właśnie regularny wysiłek jest podstawą. Optymalizowanie wyszukiwania Twojej marki oraz pozycjonowanie Twoich stron nie jest łatwą sprawą, ale bardzo kluczową dla Twojego biznesu. Nie bez powodu mówimy tutaj o słowach kluczowych (istnieje już artykuł na naszej stronie gdzie wyjaśniamy czym one są). 

Niestety bardzo wiele czynników wpływa na pozycjonowanie stron. Najpierw powinieneś zająć się analizą danych,

później sprawdzeniem potrzeb Twoich klientów i pytań, jakie mają, a dopiero potem musisz się do nich odnieść i zacząć działać zgodnie z tym co się dowiedziałeś. Bardzo istotną rzeczą jest systematyczność w monitorowaniu Twojej pozycji w wyszukiwarce (SERP) oraz porównywanie wyników  pozycjonowania. Bez tego nie osiągniesz lepszych efektów i nie pójdziesz o krok dalej. Pozycje w wyszukiwarce zmieniają się szybko, a Twoja konkurencja nie śpi, dlatego monitorowanie swoich działań i ich efektów jest kluczowe.

Czym jest optymalizacja wyszukiwania marki?

Jest to, najprościej mówiąc, wszelkie czynności, które mogą sprawić, aby nazwa Twojej marki i słowa kluczowe związane z Twoją marką czy firmą znajdowały się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania i aby ich odbiór przez wyszukiwarkę był coraz lepszy.

Dlaczego wyszukiwanie marki powinno być priorytetem w kampanii marketingowej?

Po pierwsze, aż 53% kupujących twierdzi, że zawsze wpisuje w wyszukiwarkę nazwę danej marki przed dokonaniem zakupu. Po drugie, dzięki używaniu słów kluczowych w wyszukiwaniu, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zostanie dokonany zakup Twojego produktu czy usługi i że będzie on coraz popularniejszy. Po trzecie, dzięki dokładnej obserwacji wyników wyszukiwania, czyli różnych zapytań, możesz dowiedzieć się jakie problemy i zapotrzebowania mają Twoi klienci. Możesz rozwiązać te problemy i zapobiec nowym w przyszłości.

Jak się zabierać do optymalizacji działań w Google?

Przede wszystkim zacznij od badania rynku związanego z Twoją branżą, czyli od analizy danych. Pamiętaj, że najważniejszym słowem kluczowym jest nazwa Twojej marki. Sprawdź co widzą ludzie kiedy zaczynają wpisywać Twoją nazwę w wyszukiwarkę. Czy wyszukiwarka podpowiada istotne dla Ciebie rzeczy, czy też podpowiada konkurencję?

Jeśli widzisz swoją konkurencję, to okazuje się, że musisz walczyć o uwagę osoby, która już zna Twoją markę, prawdopodobnie chciała skorzystać z Twoich usług, wpisała ją w wyszukiwarkę, a wyszukiwarka? Podpowiedziała jej konkurencję lub firmę która się pod Ciebie podszywa … 

Jakich narzędzi użyć do optymalizacji SEO? 

Aby skutecznie zoptymalizować wyszukiwanie marki, trzeba użyć narzędzi do analizy słów kluczowych tj.np. Moz Keyword Explorer, Senuto czy Ahrefs. Do monitorowania pozycji Twojej strony w wyszukiwarce użyj np. SE Ranking i sprawdź, co znajduje się na pierwszej stronie wyszukiwania.

Natomiast przykładowe narzędzia takie jak Text Optimizer, czy Answer the Public są świetne do sprawdzania jakie pytania mają Twoi klienci lub potencjalni klienci.

Na podstawie analiz i rankingów zaplanuj przyszłe działania, które będą miały na celu wypozycjonowanie Twojej strony. 

Może to być między innymi linkowanie, stworzenie całkowicie nowej strony internetowej, opublikowanie ciekawego artykułu na Twojej stronie lub blogu albo dodanie osobnej sekcji z najczęściej zadawanymi pytaniami FAQ do Twojej strony.

A poprzez darmowe narzędzie Google Search Console zobacz i obserwuj, ile osób przyszło do Ciebie dzięki użyciu fraz kluczowych w wyszukiwaniu. Porównaj liczby przed i po dokonanymi przez Ciebie zmianami i monitoruj swój postęp.  

Jeżeli nie masz jednak czasu na te wszystkie czynności, to warto skorzystać z usług specjalistów SEO, którzy wiedzą co robią. Im bardziej Twoja marka zyskuje na popularności, tym bardziej musisz o to wszystko zadbać.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów