0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Brak podpisu elektronicznego nie wyklucza elektronicznego wysłania VAT-7

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Dobra informacja dla przedsiębiorców, którzy w prowadzonej działalności cenią czas i wygodę - od października 2012 roku deklaracje VAT-7 można przesyłać do urzędu skarbowego przez Internet bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego!

Każdy przedsiębiorca będący czynnym podatnikiem VAT powinien co miesiąc (lub kwartał) składać deklarację VAT-7 (lub VAT-7K przy rozliczaniu kwartalnym), bez względu na wartość dokonanych czynności podlegających opodatkowaniu. Teraz nie musi on osobiście udawać się do urzędu - ani skarbowego ani pocztowego. Wystarczy dostęp do Internetu oraz następujące dane:

  • PESEL,
  • NIP,
  • imię i nazwisko,
  • data urodzenia,
  • kwota przychodu wykazana w zeznaniu rocznym obliczeniu podatku za rok  podatkowy o dwa lata wcześniejszym niż rok, w którym składane są deklaracje, które zabezpieczają autentyczność składanej deklaracji.

Wcześniej również istniała możliwość przesłania e-deklaracji, jednak wówczas przedsiębiorca musiał zakupić zestaw do e-podpisu, którego koszt to 200-300 zł. Jak widać, rozwiązanie to jest oszczędnością nie tylko czasu, ale też pieniędzy. Teraz podpis elektroniczny zastępują wcześniej wymienione dane.

Co zrobić, żeby wysłać VAT-7 przez Internet? Należy wejść na stronę e-Deklaracje, wybrać odpowiedni formularz i postępować zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na stronie.

Bez użycia podpisu elektronicznego weryfikowanego za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu możemy złożyć przez Internet deklaracje:

  • VAT-7, VAT-7K, VAT-7D,
  • PCC-3,
  • roczne zeznania PIT.

Jak widać, prowadzenie księgowości na własną rękę staje się coraz łatwiejsze!

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów