Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Jak księgować faktury z Google AdWords po zmianach w 2015 roku

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Otrzymałem fakturę z Google AdWords, która wygląda inaczej niż do tej pory. Znajdują się na niej kwoty wpłat oraz wartości rozliczeń, które nie są sobie równe. Czy w takim razie księgowania należy dokonać w inny sposób niż do tej pory ?

Adrian, Warszawa

 

Rok 2015 przyniósł zamieszanie w kwestii rozliczania popularnych faktur z Google za usługi AdWords. Faktura ostatecznie wskazuje łączną kwotę wpłaconych w danym miesiącu zaliczek, ale księgowania należy dokonać odrębnie w celu rozliczenia kosztów i VAT.

Na liście pozycji faktury rozliczeniowej za AdWords pojawiają się trzy różne pozycje:

  • przedpłata za Google AdWords (powoduje powstanie obowiązku podatkowego w VAT z tytułu importu usług),

  • Google AdWords (faktycznie wykonana usługa, której wartość ujmuje się w kosztach w KPiR),

  • środki z przedpłaty za Google AdWords (informacja o kwocie rozliczenia zaliczki, nie podlega księgowaniu).

 

Przykład 1.

faktury z google adwords

 

Z powyższego rozliczenia wynika, że 31 marca została wpłacona kwota 5000 zł tytułem zaliczki i ta kwota wykazana jest w ogólnym podsumowaniu. Jeśli faktura wystawiona jest przez oddział Google w Irlandii, to zakup stanowi import usług wg art. 28b ustawy o VAT.

W takiej sytuacji standardowo do kwoty 5000 zł należy doliczyć podatek VAT (5000 zł * 23% = 1150 zł VAT) oraz ująć w deklaracji VAT zarówno po stronie sprzedaży (wiersz 11 i 11a import usług, w tym nabycie z art 28b) oraz po stronie zakupu (część D2, nabycie towarów i usług pozostałych).

Natomiast do kosztów marcowych trafi jedynie kwota 388,46 zł, która wynika z faktycznego wykorzystania wpłaconych środków na realizację usługi Google AdWords. Pozostała niewykorzystana w danym okresie kwota zaliczki zostanie rozliczona w kolejnym okresie, na podstawie następnej wystawionej faktury.

 

Dowiedz się więcej. Przeczytaj: Jak rozliczać koszty reklamy na Facebooku i Google AdWords?

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów