Poradnik Przedsiębiorcy

Wzmocnienie organizmu przed wiosną – praktyczne porady

Kiedy nadchodzi wiosna i cały świat budzi się do życia, nasze organizmy często się buntują. Wtedy właśnie nadchodzi załamanie odporności i często czuje się osłabienie. Częściej też dopadają nas różnego rodzaju infekcje czy choroby np. grypa. Dlaczego tak się dzieje akurat na wiosnę? Czy można jakoś temu zaradzić? Przedstawiamy wzmocnienie organizmu przed wiosną!

Dlaczego na wiosnę spada odporność organizmu?

Dlaczego akurat na wiosnę czuć znaczny spadek wydajności i odporności organizmu? Spowodowane jest to tym, co dzieje się z nim zimą. Cały czas przyzwyczajeni jesteśmy do tego, że zimą jemy bardziej kalorycznie, co może spowodować wzrost wagi ciała. To z kolei niekorzystnie wpływa na jego wydolność. Ciężka i nieodpowiednia dieta, uboga w świeże warzywa i owoce może też wpłynąć na spadek odporności czy pogorszenie się stanu włosów i cery. Na wygląd skóry oraz ogólny stan zdrowia mają też wpływ suche powietrze w domach i mieszkaniach, które wiąże się z sezonem grzewczym. Przesuszone śluzówki nosa czy gardła są podatniejsze na infekcje. Nie bez znaczenia jest też to, że w okresie zimowym niej się ruszamy, co może wpływać nie tylko na kondycję, ale i samopoczucie. Nasze kości i mięśnie odzwyczajają się od intensywniejszego wysiłku, co powoduje, że wiosną trudniej nam wrócić do formy.

Chcesz wzmocnić swój organizm na wiosnę – zadbaj o odpowiednią dietę

W celu zadbania o odporność organizmu, musisz przede wszystkim przyjrzeć się swojej diecie. Praktycznie przez cały rok należy jeść wartościowe produkty, które dostarczą do organizmu cennych składników odżywczych. Zimą, gdy nie zawsze jest dostęp do świeżych warzyw ze sprawdzonych źródeł, warto jeść jak najwięcej kiszonek. Są one nie tylko bogatym źródłem witamin i minerałów. Uznawane są za naturalne probiotyki, które korzystnie wpływają na florę bakteryjną jelit. A to właśnie ona w dużej mierze odpowiada za odporność organizmu. Wiosną, kiedy tylko pojawią się warzywa sezonowe, włącz je do swojej diety. Pamiętaj też o jedzeniu ryb. Zawierają one cenne tłuszcze, wpływające pozytywnie na pracę mózgu.

Do diety wzmacniającej organizm wybieraj produkty bogate w witaminy takie jak C, A, E oraz te z grupy B. Będą to między innymi natka pietruszki, czerwona papryka, brukselka, marchew, tran, wątróbka, a także dzika róża czy nabiał).

Wzmocnij organizm codzienną dawką ruchu

Dobra kondycja organizmu to także aktywność fizyczna. Nie musisz od razu decydować się na biegi długodystansowe czy wizyty na siłowni. Zacznij od spokojnych spacerów, które pozwolą na odpowiednią dozę ruchu oraz podziwianie piękna otaczającej Cię przyrody. Wówczas Twój organizm będzie lepiej dotleniony, a mięśnie będą sprawniej pracować.

Nie możesz też zapomnieć o odpowiednim wypoczynku. Zadbaj o efektywny sen, który pozwoli organizmowi zregenerować się po ciężkim dniu. W celu wzmocnienia odporności możesz też zdecydować się na regularne wizyty na saunie. Korzystanie z niej wzmacnia organizm, a także pozwala zrelaksować się i rozluźnić, co pozytywnie wpłynie na Twoje samopoczucie.