Poradnik Przedsiębiorcy

Oferta sprzedażowa - poznaj sekrety skutecznego pisania

Dobrze napisana oferta sprzedażowa to podstawa, aby odnosić sukcesy w handlu. Opis produktu czy usługi nie tylko powinien wzbudzić zainteresowanie potencjalnego klienta, ale przede wszystkim ma sprawić, że trudno mu się będzie oprzeć zakupowi. Nawet doskonały produkt nie będzie się cieszył dużym zainteresowaniem bez odpowiedniej prezentacji. Poznaj najważniejsze zasady tworzenia skutecznej oferty sprzedażowej i wygraj z konkurencją.

Oferta sprzedażowa - 5 zasad pisania najlepszych tekstów

Nie musisz być copywriterem, by napisać skuteczny tekst sprzedażowy. Poznaj kilka prostych technik, dzięki którym będziesz w stanie samodzielnie tworzyć skuteczne opisy produktów.

Przyciągnij uwagę nagłówkiem

Na to, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, masz zaledwie kilka sekund. Dlatego nagłówek oferty powinien być dobrze przemyślany, aby zachęcić czytelnika do przeczytania oferty. Nagłówek, który przyciągnie uwagę, powinien wzbudzić ciekawość, pokazać korzyści wynikające z nabycia towaru oraz zawierać przydatne informacje. Należy również pamiętać, o sprecyzowaniu grupy, do której kierowany jest tekst. Nawet najbardziej chwytliwy nagłówek nie przekona wszystkich.

Postaw na krótki i treściwy opis

Długi tekst zniechęca czytelnika i mimo zachęcającego nagłówka zostanie pominięty. Nikomu nie będzie się chciało czytać obszernych opisów. Oferta sprzedażowa powinna być krótka i konkretna, napisana w sposób jasny i czytelny. Dobrze jest skupić się na jednej najważniejszej cesze produktu, która szczególnie wyróżnia produkt. Przedstaw korzyści, jakie użytkownik dzięki niej osiągnie i dlaczego może się okazać niezbędna w jego życiu.

Przedstaw korzyści

Postaraj się skupić na jednej, maksymalnie dwóch korzyściach, które uzyska klient. Nie wszyscy jednak dobrze rozumieją, na czym polega różnica między zaletami produktu a korzyściami wynikającymi z jego użytkowania.

Różnica między zaletą a korzyścią z zakupu produktu na przykładzie butów.

Zaleta -  czyli wyróżnik produktu; może być to wytrzymała podeszwa, wodoodporny materiał czy duża wytrzymałość.

Korzyść - informuje, co klient uzyska, dzięki oferowanemu produktowi. Wytrzymała podeszwa doskonale sprawdza się w terenie, buty doskonale sprawdzają się na złe warunki atmosferyczne, przez co obniżają ryzyko powstania kontuzji.

Należy pamiętać, że przekłamana oferta sprzedażowa prowadzi jedynie do sporów i dużej liczby reklamacji. To produkt powinien tworzyć korzyści, jego opis może je jedynie dobrze zaprezentować.

Przedstaw opinie innych użytkowników

Nic tak dobrze nie wpłynie na wiarygodność naszej oferty, jak opinie zadowolonych użytkowników. Klient, który dokonał wcześniej zakupu, poznał już produkt i jest z niego zadowolony, chętnie pozytywnie oceni transakcje. Wykorzysta takie opinie, aby oferta sprzedażowa wzbudzała zaufanie i zachęcała do zakupu. Większość użytkowników jest skłonna dokonać zakupu na podstawie pozytywnych opinii innych osób, dlatego warto zadbać o to, aby te najlepsze komentarze były widoczne w ofercie.

Postaw na mocne call to action

Zainteresowałeś użytkownika ciekawym nagłówkiem, przykułeś jego uwagę korzyściami, jakie uzyska oraz przedstawiłeś mu opinie innych zadowolonych użytkowników. Teraz czas na zachęcenie go do konkretnego działania. Przecież nie możesz pozwolić przejść mu do innych ogłoszeń, jeżeli przedstawiłeś mu tak świetny produkt, a on wykazał zainteresowanie. Oferta sprzedaży tworzona jest w celu sfinalizowania transakcji, a nie dostarczenia informacji o danym produkcie. Stwórz silne wezwanie, które motywuje do działania. Zasugeruj, aby zostało ono wykonane właśnie teraz, przedstawiając odpowiedni bodziec typu kup teraz, a otrzymasz darmową dostawę, w celu uniknięcia zrezygnowania z zakupu. Postaraj się również, aby proces transakcyjny był najprostszy jak to tylko możliwe, każde utrudnienie może spowodować szybkie zniechęcenie.

Tworząc ofertę sprzedażową, warto również zastanowić się, czy jest coś szczególnego, co może wyróżnić produkt od oferty konkurencyjnej, co może wpłynąć na większe zainteresowanie produktem, kim jest potencjalny klient i jak sprawić, aby nasza obsługa była na najwyższym poziomie. Stosowanie powyższych zasad oraz dobrze przemyślany content może być motorem naszych działań, który da zadowalające rezultaty w postaci większej sprzedaży.