Jak wyliczyć limit zwolnienia z kasy fiskalnej?
Rozpoczęłam działalność gospodarczą 10 czerwca 2015 roku. Do końca sierpnia cała sprzedaż była dokonywana na rzecz innych firm, natomiast pierwsza sprzedaż na rzecz osoby fizycznej miała miejsce 15 września 2015 r. Jak wyliczyć limit obrotów do wprowadzenia kasy fiskalnej?
Anna, Jelcz-Laskowice
Podatnicy, którzy dopiero rozpoczęli sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych, limit zwolnienia z kasy fiskalnej wyliczają w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w danym roku podatkowym.
Kwestię tę reguluje § 3 ust. 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 listopada 2014 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2014 r., poz. 1544):
§ 3. 1. Zwalnia się z obowiązku ewidencjonowania w danym roku podatkowym, nie dłużej jednak niż do dnia 31 grudnia 2016 r.: (…)
2) podatników rozpoczynających po dniu 31 grudnia 2014 r. dostawę towarów lub świadczenie usług na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej oraz rolników ryczałtowych, jeżeli przewidywany przez podatnika obrót z tego tytułu nie przekroczy, w proporcji do okresu wykonywania tych czynności w danym roku podatkowym, kwoty 20 000 zł.
Wyliczenie proporcjonalnego limitu zwolnienia z kasy fiskalnej ustala się według poniższego schematu:
20 000 zł / 365 x liczba dni
Przy czym liczbę dni należy wyliczyć od dnia rozpoczęcia sprzedaży dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych do końca roku podatkowego.
Mając na uwadze powyższe, limit uprawniający do zwolnienia z posiadania kasy fiskalnej to 5 917,81 zł ( 20 000 / 365 x 108 dni).
Po przekroczeniu tej kwoty ma Pani dwa miesiące na wprowadzenie kasy fiskalnej, licząc od końca miesiąca, w którym limit został przekroczony.
Nadpłata od klienta - jak ją zaksięgować?
Sprzedaż wysyłkowa i stacjonarna - wspólny limit do kasy fiskalnej
Prawo pracy
-
Przechowywanie dokumentacji pracowniczej a zmiany przepisów
-
Czy badania lekarskie są obowiązkowe przy każdej działalności gospodarczej?
-
Jak wygląda kontrola PIP podczas pandemii?
-
Obniżenie wymiaru etatu lub wynagrodzenia za pracę w czasie epidemii COVID-19
-
Płaca minimalna w 2021 roku a koszty przedsiębiorcy
Podatek VAT
-
Procedura magazynu call-off stock a brexit – wyjaśnienia MF
-
Stawki podatku VAT w latach 2020 i 2021 - jakie obecnie obowiązują?
-
Mechanizm Podzielonej Płatności dobrowolny a obowiązkowy – na co zwracać uwagę po stronie sprzedawcy i nabywcy?
-
Obowiązkowy split payment przy usługach ciągłych – czy zawsze obowiązuje?
-
Usługi świadczone przez internet - moment powstania obowiązku podatkowego
Podatki dochodowe
-
Podatek dochodowy od osób prawnych - CIT
-
Sprzedaż nieruchomości za granicą a ulga abolicyjna
-
Podatek cukrowy i opłata małpkowa w kompetencji Ministerstwa Finansów
-
Praca zdalna wykonywana w RP a zatrudnienie u zagranicznego pracodawcy
-
Porównanie sposobu wyliczenia zaliczki na PIT i CIT - warto wiedzieć
Ewidencje księgowe
-
Zmiany WDT dotyczące dokumentacji
-
Telewizor w mieszkaniu w kosztach firmy – czy jest to możliwe?
-
Opłaty za najem mieszkania przy ryczałcie a rozliczenie przychodu
-
Księgowanie na podstawie paragonu – w jakiej sytuacji paragon staje się dowodem księgowym?
-
Ewidencja samodzielnie złożonego komputera - przypadki szczególne
Marketing internetowy
-
Od czego zacząć budowę strony internetowej?
-
Pozycjonowanie sklepu internetowego sposobem na większą sprzedaż
-
Jak zdobyć nowych klientów? Sprzedaż na Allegro dźwignią podczas kryzysu
-
Jak tworzyć content? 12 narzędzi skutecznego content marketera
-
Design Thinking, czyli jak badać potrzeby klienta i zyskać przewagę na rynku
- Dropshipping w modelu pośrednictwa z krajami z UE
- E-commerce przyszłości. Co zrobić, żeby sklep nadążył za technologią?
- SaaS — co to jest i dlaczego warto na nim postawić sklep internetowy?
- Dadelo S.A. rozwija obsługę przedsprzedażową i posprzedażową w obliczu zmian rynku
- Nowe regulacje unijne dotyczące branży e-commerce!