Może brzmi to okrutnie, ale im szybciej sobie to uświadomisz, tym większą będziesz miał szansę na odniesienie sukcesu. Masa pomysłów umiera śmiercią naturalną z tego powodu, że zainteresowani, o ile tacy są, nie mają nawet szansy ich poznania. Zastanów się, co sprzedawać w internecie, i skup na tym, jak dotrzeć ze swoim produktem do potencjalnego odbiorcy!
Gdzie masz szansę zaistnieć?
Jeżeli myślisz, że będziesz lepszym kolejnym sprzedawcą markowych ubrań, sprzętu AGD lub elektronicznego gadżetu, to już poniosłeś klęskę. Na tym rynku liczy się skala i, niestety, cena.
Jedyne co możesz zrobić, to szukać swojej niszy w oparciu o trendy, jakie stale pojawiają się na rynku. Jednym z nich jest potrzeba indywidualizmu i jak najdalej posuniętej personalizacji produktu lub usługi względem klienta.
Stwórz coś swojego, malowane trampki, graffiti na koszulkach, unikalne wzory etui do telefonów. To tylko parę przykładów, które z pewnością odniosły sukces, a z którymi nie mogą konkurować wielkie sieci handlowe.
Poznaj potrzeby ludzi - odpowiedz sobie, czy możesz im to dać?
Każdy człowiek ma jakieś zainteresowania, pasje, coś swojego, czym może podzielić się z innymi. Lubisz zdrowo gotować, naprawiasz samodzielnie samochód, chodzisz po górach? To znaczy, że masz coś, czym możesz podzielić się z innymi.
Możesz sprzedawać przepisy lub dobre garnki do gotowania na parze, stworzyć zestaw narzędzi niezbędnych do naprawy najczęstszych usterek w samochodzie, wiesz, jaki ekwipunek zawsze powinieneś mieć przy sobie na bezdrożach.
W ten sposób powstaje Twoja oferta - mocniej podana, gdyż na tym się znasz.
Potrzebna odrobina empatii
Czy wiesz, że kupno produktu najczęściej jest poprzedzone zasięgnięciem informacji o nim? Rozwiązaniem jest zakup danego artykułu.
Co na ogół robisz, gdy chcesz rozwiązać jakiś problem? Szukasz wiarygodnej informacji, porównujesz oferty, chcesz podjąć jak najtrafniejszą decyzję. Dobra wiadomość - nie jesteś sam, zdecydowana większość ludzi tak postępuje.
Więc bądź tam, gdzie jeszcze nikt nie kupuje, a podejmuje dopiero decyzję!