Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Pracodawca oceniany jest już podczas job boardów, a to przekłada się na konwersję – Aplikuj.pl

Wielkość tekstu:

Komponując swoje ogłoszenie, często nie zdajemy sobie do końca sprawy z tego, jak wiele różnych czynników i elementów przekłada się na pierwsze wrażenie potencjalnego kandydata. Chodzi tu nie tylko o fakt, czy informacje o samej pracy oraz pracodawcy są kompletne, ale również wygląd naszego serwisu i ogłoszenia, a także intuicyjność procesu aplikowania. W kontekście poprawy konwersji to głównie na pierwsze czynniki powinniśmy zwrócić szczególną uwagę. Twórcy portalu Aplikuj.pl (ponad 1 mln unikalnych użytkowników miesięcznie) są zdania, że kandydat ocenia pracodawcę już na etapie przejrzenia ogłoszenia – i to właśnie od tej oceny zależy tak wiele.

Job boardy jako miejsce budowania wizerunku firmy

Serwisy pracy oraz job boardy, jak Aplikuj.pl, są jednym z kluczowych narzędzi employer brandingowych, jakimi dysponują pracodawcy. Ich przemyślane i skuteczne wykorzystywanie może być dobrym sposobem na obniżenie kosztów związanych z pozyskania pracowników. Ci zaś opierają swoją decyzję o przystąpieniu do rekrutacji nie tylko o fakty, ale również o wrażenia i emocje. Dlatego tak ważne jest, aby nie lekceważyć tych dwóch czynników.

Właśnie dlatego portale pracy od wielu lat wspomagają firmy w budowaniu pozytywnego doświadczenia, za pomocą udostępniania na platformach poniższych funkcji:

  •     rozbudowane profile pracodawców,
  •     spersonalizowane graficznie ogłoszenia,
  •     wbudowane funkcje ATS, które ułatwiają komunikację z kandydatem.

We wszystkie wymienione technologie wyposażony jest portal Aplikuj.pl – jeden z największych serwisów w Polsce, gdzie znaleźć można dziesiątki tysięcy różnorodnych ofert pracy. Użytkownicy Aplikuj.pl mogą zapoznać się nie tylko z aktualnymi ogłoszeniami, ale także mogą skorzystać z największej bazy zarówno z poradami dla pracowników, jak i pracodawców oraz nowoczesnych narzędzi, które z pewnością ułatwią poruszanie się po dzisiejszym rynku pracy.

Portal zwiększa efektywność publikacji ogłoszeń poprzez silną integrację oraz promocję w social mediach. Wspiera także firmy w employer brandingu, dostarczając przy tym kandydatom kompleksowe i sprawdzone informacje o każdym pracodawcy, który zdecydował się skorzystać z usług portalu. Jakie jeszcze funkcje może zaproponować serwis ogłoszeniowy? Jak odpowiednio zadbać o kandydata, aby odniósł pozytywne wrażenie po pierwszym kontakcie z firmą?

job boardy

Lepsza konwersja wynikiem dobrego pierwszego wrażenia

„W okresie ostatnich 12 miesięcy naszym największym wyzwaniem było zwiększenie efektywności publikacji ogłoszenia, a to nie jest takie proste” – mówi Witold Królczyk – COO Aplikuj.pl i dodaje: „co kilka miesięcy prosimy naszych klientów o kalkulację tych wartości w odniesieniu do rekrutacji prowadzonych przy pomocy innych portali i dzięki wprowadzonym zmianom efektywność znacznie się poprawiła, dzięki czemu stajemy się konkurencyjni na rynku”. 

„Na naszych stronach dostępnych jest ponad 30 000 ogłoszeń. Dzięki temu kandydat ma w czym wybierać. Ale tylko część z nich to ogłoszenia „komercyjne” i właśnie te mają najlepszą ekspozycję i efektywność. Są sugerowane zainteresowanym kandydatom, promowane w newsletterach oraz w social mediach i wyróżniane u partnerów. To powoduje, że skuteczność ogłoszeń w Aplikuj.pl (liczona jako średnia liczba przesłanych CV) wzrosła o ponad 30% w ciągu ostatnich 6 miesięcy” – mówi Witold Królczyk, Aplikuj.pl.

„Jesteś pracodawcą? Zdecydowanie najbardziej efektywne i atrakcyjne są u nas oferty „no limit z promocją marki”. Nasi klienci otrzymują dedykowany profil pracodawcy, indywidualną szatę graficzną i mogą publikować oferty, schodząc nawet do ceny rzędu kilkunastu złotych za jedno ogłoszenie. Przy tym zapewniamy klientowi promocję w social mediach na zapytania brandowe i sporą ekspozycję na stronach serwisu” – mówi Izabela Foltyn z Aplikuj.pl.

Czy możliwe jest powiązanie dużej skuteczności z dobrym wrażeniem? Oczywiście, że tak, ale wymaga to niemałego wysiłku ze strony rekrutera, ale także job boarduZa czym nie przepadają kandydaci o pracę? Poniżej najważniejsze problemy, z jakimi spotykają się rekruterzy i portale ogłoszeniowe:

Problem/trudność

Rola rekrutera

Rola portalu ogłoszeniowego (na przykładzie Aplikuj.pl)

Brak informacji o wynagrodzeniu: Kandydaci chcą wiedzieć, na jakie wynagrodzenie mogą liczyć na danym stanowisku. Brak tych informacji utrudnia im decyzję o złożeniu aplikacji, co w konsekwencji może zniechęcić z korzystania z danego serwisu.

Ostateczna decyzja należy do rekrutera i zwykle jest zgodna z ogólną polityką firmy.

Serwis może promować oferty z „widełkami”, czyli podać zakres liczbowy, w którym zmieści się otrzymywane wynagrodzenie.

Złożone procesy rejestracji: Niektóre serwisy wymagają złożonych procesów rejestracji, które mogą być frustrujące i nieintuicyjne dla kandydatów oraz utrudniać im aplikowanie na stanowiska.Szczególnie na urządzeniach mobilnych.

 

Czasami rekruterzy budują zbyt skomplikowane formularze rejestracyjne.

To serwis ogłoszeniowy kieruje pierwszymi krokami kandydata i musi być zoptymalizowany pod wszelkie urządzenia.

Ograniczone informacje o firmie: Kandydaci chcą wiedzieć więcej o firmie, w której będą pracować jeszcze przed podjęciem decyzji o złożeniu aplikacji. Brak takich informacji lub ich niedostateczna ilość może zniechęcić kandydatów.

Niektóre informacje mogą być udostępnione tylko przez rekrutera.

Portal może publikować wiele informacji na podstawie źródeł zewnętrznych i historii publikacji.

Brak odpowiedzi na aplikację. To może skutkować tym, że kandydaci stracą zaufanie do danego serwisu lub firmy.

Rekruter powinien pamiętać o podziękowaniu za udział w procesie.

Serwisy ogłoszeniowe mają często wbudowany system ATS, który ułatwia proces szybkiej odpowiedzi (także negatywnej)

Powtarzające się oferty pracy lub źle podpowiedziane oferty pracy. Kandydaci mogą czuć się zirytowani, gdy otrzymują wyniki nieaktualne lub niepasujące do ich oczekiwań. Niestety wiele serwisów tak robi.

Nie ma wpływu.

To serwis decyduje co pokazuje kandydatowi i powinien starać się o odpowiednią bazę ogłoszeń oraz rozwijać technologicznie wyszukiwarkę.

 

Job boardy, czyli wszystko o pracodawcy w jednym miejscu

Serwis pracy jest miejscem, gdzie kandydat po raz pierwszy spotyka się z daną marką – bardzo często zdarza się, że wcześniej nie miał nawet pojęcia o istnieniu takiej firmy. Duża większość kandydatów ceni sobie rzetelne informacje i chce wiedzieć jak najwięcej o środowisku pracy, do jakiego aplikują – od kultury organizacyjnej, przez misję, po warunki pracy. Nie jest niespodzianką, że najczęściej w tym celu korzystają z Internetu, zwłaszcza że nie wszyscy rekruterzy uzupełniają te informacje w ogłoszeniu. Za sprawą Aplikuj.pl, w oparciu na źródłach zewnętrznych, pracy redaktorów oraz AI, kandydaci mogą sprawdzić szczegółowe informacje o pracodawcy, takie jak:

  •     statystyki zawodów/stanowisk, których poszukuje firma,
  •     benefity oferowane przez firmę (na podstawie historii ogłoszeń),
  •     linki do strony i social mediów firmy,
  •     mapy do siedziby i oddziałów,
  •     dynamikę publikacji ogłoszeń i ich popularności,
  •     dane z KRS, GUS, CEIDG,
  •     opinie z Google,
  •     archiwalne ogłoszenia.

Firmy, które zdecydowały się rozbudować profile w Aplikuj.pl, mogą do tego dodać galerię zdjęć, filmy, opinie i inne sekcje. 

Technologie i narzędzia pomagające kandydatom

Pierwszorzędne znaczenie dla kandydata ma fakt, czy otrzyma on dopasowaną do siebie ofertę, kompleksową informację o niej i o samym pracodawcy, a także czy proces aplikowania był komfortowy i intuicyjny. W ostatnich miesiącach Aplikuj.pl przebudował portal i zaproponował wiele innowacyjnych rozwiązań

  1. Intuicyjna wyszukiwarka, która proponuje ogłoszenia faktycznie pasujące do zapytania. Rozwiązanie jest wspomagane zaawansowanym autorskim mechanizmem i słownikiem zawodów oraz obszarów zawodowych.
  2. Profil kandydata, gdzie można bezpiecznie zarządzać własnymi danymi, powiadomieniami oraz przeglądać historię aplikowań.
  3. Kreator CV (wzory do wyboru) – czyli możliwość tworzenia plików PDF na podstawie danych wpisanych w profilu.
  4. Setki porad dotyczących samego procesu rekrutowania, jak i pracy. Porady są regularnie aktualizowane.
  5. Narzędzia do komunikacji z rekruterem (również video) wywoływane z poziomu ATS oraz kalkulator wynagrodzeń.
  6. Szybki proces aplikowania i kontaktu z rekruterem, wygodny także na urządzeniach mobilnych.

Wykonanie większość wyżej wymienione funkcji platformy było współfinansowane w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19 przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.

Podsumowując, warto pamiętać, iż kandydat często utożsamia ze sobą jakość procesu składania aplikacji z atrakcyjnością oferty i samym pracodawcą. Dlatego dokładanie wszelkich starań dbania o ten proces jest istotnym elementem employer brandingu.

Publikację sfinansowano w ramach reakcji Unii na pandemię COVID-19. Wydatek współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w Ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014–2020.

job boardy

Artykuły sponsorowany

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów