Mam zamiar założyć sklep internetowy. Mam jednak problem - jak powinnam ująć na fakturze koszty wysyłki towaru do klienta? Czy osobno - to chyba byłoby właściwe, bo przecież usługi pocztowe są opodatkowane inną stawką VAT niż sprzedawane przeze mnie towary? Czy też może razem, co - nie ukrywam - byłoby wygodniejsze?
Katarzyna, Warszawa
Koszty wysyłki towaru na fakturze ujmowane na dwa sposoby - albo jako dodane do ceny towarów w jednej sumie, albo też osobno, jako odrębna pozycja. W tym przypadku kwestia podatku VAT nie ma znaczenia.
Jest to bowiem związane z faktem, iż koszty wysyłki towarów nie stanowią odrębnie świadczonej w działalności gospodarczej usługi. Są jednakże niezbędne dla uzyskania przychodu. W takiej sytuacji koszty wysyłki towaru powinny być opodatkowane taką samą stawką podatku VAT, jak wysyłany klientowi towar.