Jak założyć stronę internetową niskim kosztem?

Wielkość tekstu:

Z najnowszych danych wynika, że w internecie funkcjonuje ok. 2 mld stron internetowych. Ma to związek m.in. z rosnącą liczbą przedsiębiorców, którzy chcą zaznaczyć swoją obecność w sieci. Założenie własnej strony WWW nie musi być ani kosztownym, ani skomplikowanym procesem. Sprawdź, jak to zrobić krok po kroku.

Wybierz właściwą domenę 

Jeśli chcesz założyć witrynę w internecie, najpierw wybierz odpowiednią domenę. Najlepiej, żeby adres witryny WWW pokrywał się z nazwą firmy, jednak nie zawsze jest to możliwe. Sprawdź, czy wybrany przez ciebie

wariant został już zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Domen. Jeśli tak, można spróbować odkupić ten adres od właściciela lub zdecydować się na kompromisową wersję, wybierając inne rozszerzenie typu „.eu” czy „.info”. Jeśli wybrana przez ciebie opcja jest wolna, możesz działać dalej.

Domeny internetowe wykupuje się w ramach rocznego abonamentu w firmach hostingowych. home.pl oferuje tę usługę w bardzo korzystnej cenie. Domena „.pl” dostępna jest za 6 zł brutto/rok, z kolei nazwę z prestiżowym rozszerzeniem „.eu” możesz mieć już za 29,52 zł brutto/rok.

Zaprojektuj odpowiednie logo

Witryna internetowa to wirtualna wizytówka firmy. Aby klienci ją zapamiętali i zaczęli korzystać z jej usług, konieczny jest znak rozpoznawczy w postaci logotypu. Element ten nie powinien być pomijany, ponieważ stanowi ważny krok w procesie tworzenia marki i budowania jej rozpoznawalności. 

Dobre logo powinno przede wszystkim:

  • przyciągać uwagę;

  • być czytelne;

  • być proste;

  • bazować na zrozumiałych skojarzeniach.

Wykonanie projektu możesz zlecić grafikowi, który stworzy znak firmowy na podstawie konkretnych wytycznych. Przed wizytą w studiu graficznym warto zrobić koncepcyjny szkic logotypu, aby ułatwić i przyspieszyć pracę wykonawcy.

strona internetowa

Zleć wykonanie strony lub stwórz ją samodzielnie

Stronę internetową możesz zrobić na dwa sposoby: zlecić jej wykonanie lub zrobić ją samodzielnie. Obie opcje są dostępne w firmie hostingowej home.pl. Kreator stron WWW to narzędzie, które pozwala założyć platformę bez pomocy programisty. Można wybierać spośród kilkudziesięciu gotowych, atrakcyjnych szablonów, jak również skorzystać z licznych opcji personalizacji. W dostępnych pakietach zawarte są m.in. domena robocza i hosting. Ceny rozpoczynają się już od 110,70 zł brutto/rok.

Jeśli zależy ci na w pełni autorskim projekcie, dobrym rozwiązaniem jest zlecenie wykonania strony dostosowanej do twoich potrzeb. Może to być zarówno prosta wizytówka typu one page, jak i zaawansowana witryna WWW z szeregiem podstron oraz rozbudowaną nawigacją. Tego rodzaju usługi wyceniane są indywidualnie, w zależności od poziomu trudności projektu czy liczby funkcji dodatkowych.

Zadbaj o hosting

Hosting to niezbędny element prawidłowego działania strony. W praktyce oznacza to, że przedsiębiorca „rezerwuje” miejsce na dysku twardym komputera zewnętrznego, który należy do firmy hostingowej. Serwerownie – w przeciwieństwie do komputerów domowych – działają 24 h na dobę, dlatego witryny WWW dostępne są przez cały czas, bez żadnych przerw. Usługa ta oferowana jest w ramach rocznych pakietów, których ceny rozpoczynają się już od kilkunastu złotych brutto.

Dzięki hostingowi wszystkie informacje przechowywane są w bezpieczny sposób. Regularne tworzenie kopii zapasowych plików strony i poczty chroni cenne dane przed utratą. W przypadku ewentualnej awarii systemu całą zawartość można bez problemu odtworzyć.

Skutecznie zarządzaj treścią

Aby strona była zawsze atrakcyjna i widoczna w wyszukiwarkach, potrzebne są nowe treści. Z tego powodu warto korzystać z systemu Content Management System (CMS), który umożliwia samodzielną edycję treści, dodawanie kolejnych artykułów na bloga oraz zamieszczanie zdjęć i banerów. Do wspomnianej aplikacji zalogujesz się z poziomu przeglądarki internetowej. Obsługa tego narzędzia jest bardzo prosta i nie wiąże się z dodatkowymi kosztami.

Wdrożenie CMS sprawdzi się szczególnie w przypadku witryn, które wymagają częstej aktualizacji. Rozwiązanie to ma zdecydowaną przewagę nad każdorazowym zlecaniem dokonywania zmian firmie zewnętrznej. W ten sposób znacznie zmniejszysz koszt utrzymania swojej strony WWW.

Bądź widoczny w sieci

Profesjonalna witryna internetowa podnosi wiarygodność firmy. Aby trafić do większego grona potencjalnych klientów, należy zadbać o jej widoczność w sieci. Z pewnością pomogą w tym na bieżąco aktualizowane treści oraz ciekawe artykuły blogowe, które warto optymalizować na podstawie najczęściej wyszukiwanych słów kluczowych. Aby sprawdzić, co użytkownicy najczęściej wpisują w wyszukiwarkę, najlepiej skorzystać z płatnego narzędzia Google Analytics. 

Wyższa pozycja w wyszukiwarce możliwa jest także po wykupieniu reklamy, dzięki której oferta twojej firmy dotrze do tysięcy nowych klientów. Witryna WWW to niezbędne narzędzie dla efektywnego rozwoju biznesu i nie tylko. Można założyć ją niskim kosztem, bez obaw o jakość czy funkcjonalność.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny

 



Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów