0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Ogłoszenie o pracę – znajdź odpowiedniego kandydata

Wielkość tekstu:

Napisanie skutecznego ogłoszenia o pracę może być wyzwaniem. Na szczęście istnieją gotowe, łatwe do edycji wzory, dzięki którym z łatwością stworzysz budującą zaufanie ofertę. Dowiedz się, jak, gdzie i kiedy opublikować ogłoszenie, by przyciągnąć odpowiednich kandydatów na poszukiwane stanowisko. 

Jaki efekt chcesz osiągnąć swoim ogłoszeniem o pracę?

To oczywiste, że głównym celem ogłoszenia o pracę jest znalezienie odpowiedniego kandydata na wolne stanowisko, jednak postaraj się o bardziej szczegółowy plan. 

Inaczej będzie wyglądała rekrutacja, gdy masz dokładnie sprecyzowane wymagania wobec kandydata, a inaczej, jeżeli liczysz na różnorodność aplikacji. 

Jeśli masz nadzieję na dużą ilość odpowiedzi na ofertę pracy, podaj tylko niezbędne wymagania. Dzięki temu będziesz mieć większy wybór, ale spędzisz także więcej czasu na selekcji otrzymanych życiorysów.

Z kolei zawężona pula kandydatów, precyzyjnie spełniających Twoje kryteria, ułatwi kolejne etapy rekrutacji.  

Co powinno zawierać ogłoszenie o pracę?

Mimo że treść ogłoszenia o pracy zależy od stanowiska i konkretnej oferty, kluczowe zasady pisania takiego anonsu pozostają uniwersalne. Oto lista elementów, które powinny się znaleźć w każdym ogłoszeniu:

  1. Przedstawienie pracodawcy – profil Twojej firmy, który zbuduje zaufanie do Twojej oferty. Wystarczy informacja o tym, co Cię wyróżnia spośród konkurencji, jak długo działa firma i link do strony www.
  2. Szczegółowa lista obowiązków – dzięki temu kandydaci będą mieli realistyczny, a nie wyobrażony obraz tego, na czym polega praca na danym stanowisku.
  3. Wymagania wobec kandydata – najlepiej podzielone na niezbędne i preferowane.
  4. Lokalizacja – wielu kandydatów uzależnia aplikowanie na konkretną ofertę od czasu, który będą musieli spędzać na codziennych dojazdach. Warto więc wspomnieć także o tym, co może im ułatwić decyzję – darmowym parkingu, przebiegającej w pobliżu linii metra, transporcie pracowniczym czy oferowanym zakwaterowaniu. Jeśli przewidujesz możliwość pracy zdalnej lub w modelu hybrydowym, koniecznie o tym napisz.
  5. Warunki zatrudnienia – wynagrodzenie lub widełki zatrudnienia, ewentualne premie, rodzaj umowy, godziny pracy, benefity pozapłacowe. 
  6. Sposób aplikowania – mailowo czy telefonicznie, z samym tylko życiorysem czy również z listem motywacyjnym. Podaj także datę, do kiedy można wysyłać zgłoszenia.

Im bardziej transparentne ogłoszenie o pracę, tym większa szansa na znalezienie odpowiedniego kandydata. Dzięki przejrzystym warunkom nie musisz obawiać się, że pracownik zrezygnuje po okresie próbnym, bo będzie zaskoczony zasadami w firmie. 

Jeśli planujesz rekrutację, niezbędne, poszerzone informacje oraz gotowe wzory ogłoszeń o pracę znajdziesz na: https://poradydlafirm.pracuj.pl/jak-napisac-ogloszenie-o-prace/  

Czy warto skorzystać z gotowych wzorów ogłoszeń rekrutacyjnych?

Dopasowane do konkretnego stanowiska wzory oferty pracy pomogą Ci:

  1. Upewnić się, że nie zapomniałeś o żadnej kluczowej informacji.
  2. W prosty i zrozumiały sposób sformułować swoje oczekiwania.
  3. Przeanalizować, które z wymagań są dla Ciebie kluczowe, a które „mile widziane”.
  4. Dokonać pierwszej selekcji kandydatów już na etapie szczegółowego opisu oferowanego stanowiska. 

Dodatkowo, edycja gotowego ogłoszenia jest o wiele prostsza i szybsza niż samodzielne stworzenie nowego tekstu. Uzyskany w ten sposób czas możesz przeznaczyć na przygotowanie się do kolejnych kroków rekrutacji. 

Kiedy opublikować ofertę pracy, by zobaczyło ją jak najwięcej kandydatów? 

Wielu rekrutujących uważa, że kandydaci do pracy przeglądają oferty zwłaszcza w weekendy. Intuicja podpowiada, że w soboty i niedziele pozbawieni obowiązków służbowych kandydaci mają więcej czasu na poszukiwanie nowego zatrudnienia. Jednak z analizy statystyk na portalu Pracuj.pl wynika, że najwięcej osób wysyła zgłoszenia do pracodawców w poniedziałek. Chociaż możesz wtedy liczyć na duży ruch na stronie, to Twoja oferta będzie musiała konkurować o uwagę kandydata do pracy z ogłoszeniami innych firm. Warto więc zadbać o widoczność i atrakcyjność swojej oferty. Możesz to osiągnąć, zarówno wyróżniając się wizualnie, jak i za pomocą przemyślanej treści.

Jeśli jednak pilnie potrzebujesz pracownika, nie musisz czekać do poniedziałku, by opublikować ogłoszenie. Także od wtorku do piątku zainteresowanie ofertami utrzymuje się na wysokim poziomie. 

Dobry czas na publikację ogłoszenia zależy także od profilu poszukiwanego kandydata. Jeżeli przykładowo szukasz studenta na praktyki, może on być bardziej elastyczny w weekendy niż osoba na wyższym stanowisku, która może posiadać rodzinne zobowiązania. 

Wreszcie, unikaj publikacji w święta, kiedy to potencjalni kandydaci mogą być pochłonięci prywatnymi zobowiązaniami.

Upewnij się także, że cały wysiłek włożony w stworzenie atrakcyjnego ogłoszenia o pracę nie pójdzie na marne i wybierz portal o szerokim zasięgu i dobrej renomie, żeby uniknąć słabej jakości zgłoszeń.

Ogłoszenie o pracę – co warto zanotować?

Najłatwiejszym sposobem na napisanie ogłoszenia o pracy jest skorzystanie z gotowych wzorów. Dzięki temu nie pominiesz żadnego z istotnych elementów jak warunki zatrudnienia, lista obowiązków, lokalizacja firmy czy sposób wysyłania zgłoszeń. Ważna jest nie tylko treść, ale także czas jej publikacji. Wbrew pozorom, najwięcej osób szuka pracy w poniedziałki, a nie w weekendy. 

Artykuł zewnętrzny, tekst partnera

 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów