Poradnik Przedsiębiorcy

Udział w targach i konferencji w kosztach firmowych

Brałem udział w targach i konferencji z zakresu mojej działalności. Czy taki wydatek mogę ująć w kosztach i odliczyć VAT?

Tomasz, Warszawa

 

Kosztem uzyskania przychodu są koszty poniesione w celu uzyskania przychodu, zabezpieczenia lub zachowania jego źródła i są odpowiednio udokumentowane (fakturą lub rachunkiem). Wydatki, które definitywnie nie mogą stanowić kosztu uzyskania przychodu, wymienione są w art. 23 ustawy o PIT. W razie zakwestionowania przez urząd skarbowy kwalifikacji wydatku jako kosztu firmowego, obowiązek uzasadnienia jego racjonalności ciąży na podatniku.

Jeżeli powyższa definicja kosztu uzyskania przychodu jest spełniona to udział w targach i konferencji z zakresu działalności może być kosztem uzyskania przychodu. W tej sytuacji nie ma ograniczeń co do odliczenia VAT, zatem przedsiębiorca ma prawo do pełnego odliczenia podatku.

Uwaga!

Zgodnie z przepisami o VAT podatnicy nie mają prawa do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od faktur za hotel czy usługi gastronomiczne. Jeżeli wydatki za hotel i usługi gastronomiczne mogą być kosztem uzyskania przychodu, to takie faktury księguje się w kwocie brutto.

Możesz ocenić ten artykuł