Pozycjonowanie Skyshop - Poradnik

Wielkość tekstu:

Jedną z zalet Skyskhop to możliwość połączenia sklepu z licznymi hurtowniami, porównywarkami cenowymi, na przykład z Ceneo czy stronami aukcyjnymi, na przykład Allegro. Warto też wspomnieć o rozbudowanych, edytowalnych szablonach, dzięki którym nasz sklep online będzie wyróżniał się na tle pozostałych.

Pozycjonowanie sklepu Sky-Shop - dlaczego warto?

Pozycjonowanie sklepu internetowego to w dzisiejszych czasach konieczność. Sklep e-commerce (jak również strony internetowe), powinien być dostosowany do wymagań wyszukiwarki, a jednocześnie być przyjazny dla użytkowników.

Dlaczego widoczność w wyszukiwarce Google jest tak istotna? Witryny, których nie ma w top10, przegrywają już na starcie. Użytkownicy robią zakupy w sklepach internetowych i odwiedzają strony www, które znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania, czyli w TOP 10.

Jak wygląda pozycjonowanie Sky shop? Sky shop pozwala na przeprowadzenie działań SEO (Search Engine Optimization), zawiera elementy, które ułatwiają pozycjonowanie sklepu. Co więcej, niektóre z istotnych pod kątem SEO czynników generują się automatycznie, są to na przykład linki kanoniczne.

Przy pozycjonowaniu pamiętać musimy o regularnych działaniach on-site i off-site, a także o monitoringu działań, analizie ich rezultatów i researchu konkurencji. Tutaj dużą pomocą będą specjalistyczne narzędzia, na przykład Google Search Console, Ahrefs.

Przejdźmy do omówienia procesu pozycjonowania. 

Struktura i funkcjonalność sklepu

Sklep online powinien mieć przejrzystą strukturę i być intuicyjny w obsłudze. Porządek na stronie sklepu to przede wszystkim przemyślana nawigacja, dobrze zaprojektowane drzewo kategorii. Warto zadbać o to, by kategorie były zaprojektowane w taki sposób, aby klienci bez problemu mogli znaleźć konkretne produkty, artykuły, których potrzebują.

Każdą stronę sklepu internetowego warto dostosować pod kątem UX-a, czyli User Experience, dzięki temu nie tylko ułatwimy klientom dokonanie zakupu, ale też zyskamy ich sympatię.

Wybór słów kluczowych

Dobór słów kluczowych to jeden z ważniejszych etapów przy pozycjonowaniu sky shopu. Warto więc dokładnie przemyśleć, na jakie frazy chcemy zwiększyć widoczność w wyszukiwarce Google. Frazy powinny opisywać naszą ofertę, mogą to być na przykład nazwy konkretnych produktów, artykułów.

Przy doborze fraz pomocne będą specjalistyczne narzędzia, warto też sprawdzić, na jakie słowa kluczowe pozycjonują się konkurencyjne sklepy e-commerce.

Pamiętajmy, że uzyskanie wyników może być czasochłonne, ale z pewnością warto poświęcić czas, energię oraz środki i cieszyć się z efektów w postaci wzrostu wartościowego ruchu.

Adresy url

Tworzenie przyjaznych adresów URL to kolejna kwestia, na którą powinniśmy zwrócić uwagę. Adres URL zawierający przypadkowe znaki nie jest dobrym rozwiązaniem, powinien on zawierać najistotniejsze słowa kluczowe, dopasowane do zawartości danej podstrony. Jest to bardzo pomocne dla użytkowników, a co więcej, ułatwia indeksowanie strony.

Meta dane

Meta dane to znaczniki, które znajdują się w kodzie HTML i, które są widoczne w wynikach wyszukiwania ‒ nie wyświetlają się na stronie www.

Meta title to tytuł strony, ma on wpływ na proces pozycjonowania. Powinien więc być chwytliwy i dostarczać użytkownikom informacji na temat naszego sklepu. (Dobrze umieścić tutaj najistotniejsze słowa kluczowe).

Meta description to opis strony, jej zawartości. Celem jest zachęcenie potencjalnych klientów do kliknięcia w linki, przekazanie im, już z poziomu wyszukiwarki, najistotniejszych informacji dotyczących sklepu.

Unikalny content

Content marketing odgrywa bardzo ważną rolę. Unikalne, wartościowe treści to konieczność ‒ teksty są ważne zarówno dla użytkowników, jak i dla robotów Google. Na jakie kwestie powinniśmy zwrócić tutaj uwagę?

  • Hierarchia nagłówków - najważniejszy, pierwszy nagłówek to H1, następnie dobrze przygotować nagłówki H2, H3, H4 itd.
  • Jeśli chcesz stworzyć wartościowy kontent, musisz zadbać o słowa kluczowe. Słów i fraz kluczowych nie może być za dużo, ważne, żeby występowały w odpowiednim przypadku (umieszczenie fraz wyłącznie w mianowniku odeszło do lamusa, Google doskonale radzi sobie z odmianami).
  • Warto przygotować unikalne opisy produktów oraz opisy kategorii. W sklepie internetowym nie może też zabraknąć bloga. Artykuły umożliwią wykorzystanie fraz typu long tail. Blog połączony ze sklepem internetowym z pewnością zostanie doceniony przez potencjalnych klientów, a co więcej, pomoże w pozycjonowaniu.

Link building

Pozycjonowanie sklepów internetowych to także linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne.

  • Linkowanie wewnętrzne to nic innego, jak linki prowadzące z jednej podstrony na inną, na przykład z artykułu blogowego do konkretnego produktu. Takie odnośniki ułatwią odbiorcom poruszanie się w obrębie witryny.
  • Linkowanie zewnętrzne to odnośniki kierujące do Twojego sklepu internetowego ze źródeł zewnętrznych. Sposobem na pozyskanie linków ze źródeł zewnętrznych są artykuły sponsorowane, działania w mediach społecznościowych, wpisy na powiązanych tematycznie portalach.

Responsywność

Co do tego, że bardzo wielu użytkowników robi zakupy w sieci za pośrednictwem urządzeń mobilnych, chyba nikogo nie trzeba przekonywać. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby nasz sklep online był dostosowany do wyświetlania na smartfonach, tabletach itp. Aktualizacje Google, a mówiąc dokładniej, Mobile first indexing, w pierwszej kolejności indeksuje wersję mobilną.

Prędkość ładowania

Przy pozycjonowaniu sky shop, jak również innych sklepów internetowych oraz stron www, pod uwagę powinniśmy wziąć także prędkość ładowania. Zbyt długo ładujące się witryny omijane są przez użytkowników szerokim łukiem. Prędkość ładowania stanowi także ważny czynnik rankingowy Google'a.

Jakie są efekty pozycjonowania Sky shop?


Jakie rezultaty daje pozycjonowanie skyshop? Efekty pozycjonowania sklepu online to przede wszystkim widoczność biznesu w internecie, dotarcie z ofertą do potencjalnych klientów, zwiększenie wartościowego ruchu na stronie. Miejsce w TOP 10 to także większy autorytet w branży i przewaga nad konkurencją.

Ile trzeba czekać na efekty pozycjonowania?

Jednym z częstszych pytań, jakie słyszymy niemal od każdego właściciela sklepu zbudowanego w oparciu o platformę sky shop, jest: jak długo trzeba czekać na efekty?

Niestety, udzielenie jednoznacznej odpowiedzi jest bardzo trudne. Zazwyczaj pierwsze efekty pojawiają się po około 4 miesiącach, efekty w pełni zadowalające po roku. Wszystko uzależnione jest od takich kwestii, jak:

  • historia domeny
  • liczba i konkurencyjność fraz kluczowych
  • konkurencja
  • umiejętności pozycjonera
  • budżet przeznaczony na pozycjonowanie.

Pamiętajmy, że pozycjonowanie to długotrwały, kilkuetapowy proces i jak najszybciej zadbajmy o pozycję strony lub sklepu e-commerce.

Pozycjonowanie sky shop z 1stplace

 

1stplace to agencja marketingu internetowego, dla której optymalizacja seo sky shop to chleb powszedni. Agencja od lat pomaga sklepom internetowym w zwiększaniu widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych.

1stplace oferuje również pozycjonowanie stron www, proponuje zarówno pozycjonowanie lokalne, jak i globalne.

Kolejną częścią usług są kampanie Google & Fb Ads.

Pozycjonowanie sky shop - podsumowanie

Sky shop to jedna z platform e-commerce, czyli platforma umożliwiająca budowę sklepu internetowego. Sky shop ma wiele zalet, wymienić tutaj możemy zarówno intuicyjną obsługę, jak i liczne funkcjonalności. Samo utworzenie sklepu to jednak dopiero początek drogi, musimy też zadbać o jego widoczność w sieci. W procesie pozycjonowania powinniśmy skupić się na takich kwestiach, jak content marketing, meta dane, przyjazne adresy URL, przejrzysta struktura.

Artykuł partnera, tekst zewnętrzny

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów