Poradnik Przedsiębiorcy

Ujęcie zakupu szyldu reklamowego w kosztach firmowych

Jak zaksięgować zakup szyldu reklamowego, który zostanie zamontowany na jednym z bloków mieszkalnych w centrum miasta?

Klara, Nowy Sącz

 

Większość szyldów reklamowych jest tak skonstruowana, że w dowolnej chwili można je zdemontować i zamontować w innym miejscu. W sytuacji, gdy mamy do czynienia z tego typu konstrukcją i jej wartość przekracza kwotę 3.500 zł, wówczas stanowi ona środek trwały podlegający amortyzacji. Jak wynika z klasyfikacji środków trwałych odpowiednią KŚT będzie tutaj 808 - "Pozostałe narzędzia, przyrządy, ruchomości i wyposażenie, gdzie indziej niesklasyfikowane" oraz stawka amortyzacji 20% w skali roku. A więc szyld co do zasady będzie amortyzowany przez okres 5 lat.

Natomiast gdy ogólna wartość szyldu reklamowego nie przekracza granicznej kwoty 3.500 zł, wówczas jego zakup należy ująć w kol. 13 KPiR - "Pozostałe wydatki".