Tło strzałki Strzałka
0 0
dni
0 0
godz
0 0
min
0 0
sek

Tworzenie kampanii Google Ads w e-commerce

Nasz ekspert:
Artykuły autora

Wielkość tekstu:

Tworzenie kampanii Google Ads, tak aby były one skuteczne, to sztuka, której trzeba się nauczyć. Po co jednak tracić pieniądze na własne błędy, jeśli możemy uczyć się na cudzych, i dowiedzieć się, jak kampania Google Ads powinna być prowadzona? Sprawdźmy zatem, jakie kroki przybliżą nas do sukcesu w e-commerce.

Tworzenie kampanii Google Ads - wybór produktów promowanych ze względu na sezonowość

Pierwszym krokiem do udanej kampanii Google Ads jest wybór produktów lub grupy produktów, które mają być przedmiotem promocji. Pamiętajmy, by przy okazji selekcji produktów przeznaczonych na kampanię zwrócić uwagę na ich sezonowość. Jak wiadomo, pewien asortyment znacznie lepiej sprzedaje się w miesiącach letnich, podczas gdy zimą mało kto ich szuka. By upewnić się co do sezonowości poszczególnych produktów, warto skorzystać z narzędzia Google Trends. 

Co jednak gdy jest to nasza pierwsza kampania Google Ads, a my nie mamy żadnego pomysłu na to, jaka grupa produktów powinna być wypromowana w pierwszej kolejności? W takiej sytuacji mamy oczywiście możliwość stworzenia kampanii bazującej na całym naszym asortymencie. Warto jednak pamiętać, że efektywność takiej kampanii może być relatywnie mniejsza, niż wąski zakres skierowany do konkretnej grupy docelowej. Kluczem do sukcesu jest obserwacja wyników naszych zabiegów promocyjnych. 

Tworzenie kampanii Google Ads - ustalenie budżetu kampanii

Druga istotna kwestia to ustalenie wielkości środków finansowych, które chcemy zainwestować w reklamę produktów w naszym sklepie internetowym. Oczywiście na samym początku ciężko będzie wyestymować, jaki budżet przyniesie najlepsze efekty, jednak zgodnie z obiegową opinią, rozsądny budżet na efektywną kampanię Google Ads powinien zaczynać się od 2500 złotych. 

Mamy oczywiście możliwość stałej kontroli kosztów, jakie ponosimy w ramach naszej kampanii. Przede wszystkim możemy kontrolować stawkę za kliknięcie użytkownika w reklamę. Alternatywą jest ustalenie konkretnego dziennego budżetu, którego nie chcemy przekroczyć w naszym aktywnościach reklamowych. 

Tworzenie kampanii Google Ads - odpowiednie słowa kluczowe oraz typ dopasowań

Kluczem do efektywnej realizacji kampanii Google Ads jest dobór odpowiednich słów kluczowych, na które zareagują algorytmy Google odpowiedzialne za promowanie naszej firmy. Jakie słowa kluczowe wybrać? 

Przede wszystkim popularne - te, które najczęściej są wpisywane przez klientów. Przy tym jednak pamiętajmy, że zbyt popularne słowo kluczowe spowoduje wiele kliknięć, z których w istocie nie wyniknie finalizacja koszyka. Dlatego też skorzystajmy z jednego z dostępnych na rynku narzędzi, które umożliwiają nam zaprojektowanie skutecznych fraz kluczowych. W przypadku wielu biznesów wykorzystanie słowa kluczowego z długiego ogona okaże się znacznie lepszą alternatywą - w prawdzie nie są one tak konkurencyjne, jednak trafiają w gusta osób, które poszukują konkretnego produktu. 

Samo ustalenie słowa kluczowego jest zaledwie połową sukcesu. Zaawansowane opcje tworzenia kampanii w Google Ads pozwalają nam na ustawienie typów dopasowań reklamy do wpisywanych przez klientów słów kluczowych. Google umożliwia nam ustawienie dopasowania ścisłego, które pozwala na wyświetlenie reklamy jedynie w momencie, gdy internauta wpisze hasło identyczne z naszym słowem kluczowym. Mamy jednak możliwość rozszerzenia potencjału do dopasowania przybliżonego, które umożliwia ujawnienie się reklamy również tym użytkownikom, których hasło w wyszukiwarce zawiera element słowa kluczowego w dowolnej kolejności. Taki wybór zagwarantuje nam oczywiście większą popularność, jednak to, czy faktycznie przełoży się to na efektywność, należy w późniejszym czasie przeanalizować. 

Tworzenie kampanii Google Ads - zachęcająca treść reklamy

Treść reklamy wyświetlającej się naszym potencjalnym klientom powinna przekonać ich do tego, że wejście na stronę docelową zakończy się dla nich korzyścią. Dlatego też musimy dobrze zastanowić się, co zawrzeć w tak krótkim komunikacie. 

Dlaczego krótkim? Ze względu na ograniczoną liczbę znaków. Nagłówek to jedynie 30 znaków, podczas gdy treść to jedynie 80. W tej ograniczonej przestrzeni musimy sprzedać swój asortyment, czy to wykorzystując klasyczne CTA, czy to informując o dodatkowych benefitach, czy to szokując użytkownika czymś nowym.

Pamiętajmy o tym, że reklamy są jedną z najbardziej denerwujących elementów przeglądania sieci. Użytkownicy przywykli do tego, by wyłączać je i minimalizować bez dogłębnego zapoznania się. Dlatego już na pierwszy rzut oka nasza reklama powinna być inna niż wszystkie. 

Tworzenie kampanii Google Ads - remarketing

Marnotrawieniem funduszy na reklamę w Google byłoby, gdybyśmy nie skierowali szczególnej uwagi na tych klientów, którzy po wejściu na naszą stronę przeglądali konkretne produkty, a jednak nie kupili ich. Dlatego też bardzo istotne jest, by w ramach kampani Google Ads realizować też procesy remarketingowe. Na czym to polega? 

Jeśli klient przeglądał dany produkt w naszym sklepie internetowym, to po jakimś czasie w ramach reklamy pokażą mu się produkty z tej samej grupy produktowej. To pozwoli im zainteresować się na nowo naszą ofertą, a co za tym idzie, zakończeniem transakcji. 

Monitoring kampanii za pomocą Google Analytics

Prawdziwe efekty naszej kampanii w Google Ads ocenimy dopiero podczas wnikliwej analizy, dlatego też równolegle z ustalaniem szczegółów kampanii powinniśmy skonfigurować konto z Google Analytics. Dzięki temu zabiegowi po czasie dowiemy się, jak wygląda wskaźnik konwersji w naszym sklepie, a także jak wygląda opłacalność naszej strategii.

Google Analytics to potężne narzędzie, które odpowie nam na każdą naszą wątpliwość związaną nie tylko z samą kampanią promocyjną, ale też prowadzeniem działalności e-commerce. To dzięki GA dowiemy się, co w naszej kampanii dało najlepszy efekt, a nad czym powinniśmy popracować. Bez analizy będziemy błądzili we mgle i wydawali kolejne środki na kampanię, które mogą być skuteczne, lecz nie muszą. Z zapleczem w postaci GA każda kolejna kampania z Google Ads będzie coraz lepsza, a to właśnie o jej efektywność, a następnie zyski nam przecież chodzi. 

Artykuły
Brak wyników.
Więcej artykułów
Wzory
Brak wyników.
Więcej wzorów