Rynek e-commerce rozwija się najszybciej od lat. Coraz więcej sklepów stacjonarnych podejmuje decyzję o przeniesieniu swojej działalności do internetu. Oznacza to, że konkurencja jest coraz większa, a więc skuteczne pozycjonowanie stron również stanowi spore wyzwanie. Dlatego zajmowanie się SEO warto powierzyć specjalistom.
Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, jak bardzo nasze życie zmieniła pandemia. Doprowadziła między innymi do tego, że załatwianie wielu spraw przenieśliśmy do sieci. W tym także robienie zakupów. Sprzedawcy musieli się dostosować do zmieniających się warunków – w 2020 roku powstało blisko 20 000 sklepów internetowych. Jednak samo istnienie w sieci to jeszcze niewiele. Najważniejsze jest dotarcie do klienta.
Jak przebić się w internecie?
Niektórzy sprzedawcy nie wiedzą, jakie czynniki mają wpływ na pozycję ich strony w Google. Często skupiają się na reklamach Google Ads, ponieważ te mogą szybko przełożyć się na przyrost klientów. Jest to dobre rozwiązanie, jednak wymaga ciągłego inwestowania – w innym wypadku ruch błyskawicznie zmaleje.
Dlatego ważne jest także pozycjonowanie stron. Jest to zdecydowanie dłuższy proces, jednak jego efekty są trwalsze. Celem pozycjonowania jest bowiem poprawienie widoczności naszej witryny w Google. Klienci często korzystają z wyszukiwarki w celu znalezienia produktów lub usług, jednak rzadko zaglądają do dalszych propozycji wyszukiwań. Dlatego tak ważne jest zajmowanie wysokich lokat na kluczowe dla naszego biznesu hasła.
Sposoby na pozycjonowanie stron
Decydując się na usługę SEO, musimy liczyć się z tym, że na efekty trzeba będzie poczekać. Google bierze pod uwagę wiele czynników, a na niektóre z nich nie mamy bezpośredniego wpływu. Warto jednak wykazać się cierpliwością, ponieważ zwiększenie ruchu organicznego wynagrodzi nam zainwestowany czas i pieniądze.
Chcąc wypozycjonować stronę lub sklep internetowy, musimy wypełnić naszą witrynę wartościowymi treściami. Google z roku na rok przykłada coraz większą wagę do komfortu użytkownika – klient musi czuć się dobrze podczas przeglądania naszej strony. Dlatego tak ważna jest prędkość ładowania witryny, jakość treści, poprawne działanie techniczne.
Istotnym elementem jest również pozyskiwanie linków, które będą odsyłały do naszej strony. Tutaj również nie można być zbyt pochopnym – zdobycie dużej ilości linków w krótkim czasie wzbudzi podejrzenie u Google, co może prowadzić do przykrych konsekwencji.
Ile czasu zajmuje pozycjonowanie?
Na to pytanie nie ma niestety jednoznacznej odpowiedzi. Dużo zależy od danej branży oraz siły konkurencji. Jeśli firmy o podobnym profilu do naszej również skupiają się na walce o jak najlepsze SEO, to czas na zdobycie wysokich pozycji w wyszukiwarce z pewnością się wydłuży.
Czasem pierwsze efekty zobaczymy już po trzech miesiącach, innym razem trzeba będzie poczekać nawet rok. Mimo to dla sprzedawców ruch organiczny jest na tyle ważny, że decydują się na podjęcie działań SEO.
W trakcie czekania na wzrost ruchu organicznego wiele firm decyduje się na równoczesne prowadzenie kampanii Google Ads czy Facebook Ads. W ten sposób szybko pozyskują klientów, a w międzyczasie pozycjonerzy dbają o to, aby ich witryna z miesiąca na miesiąc poprawiała swoją pozycję w wyszukiwarce.
Ponieważ pozycjonowanie stron jest długofalowym procesem, najlepiej rozpocząć go możliwie jak najszybciej. Konkurencja nie śpi, a w sieci pojawia się coraz więcej sklepów, z którymi przyjdzie nam walczyć o klientów.
Artykuł sponsorowany