Poradnik Przedsiębiorcy

Zakup mebli do biura - czy jest kosztem uzyskania przychodów?

Prowadzę działalność gospodarczą. Mam pytanie odnośnie zakupu sofy do biura - czy taki wydatek będę mógł zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, a także odliczyć podatek VAT?

Piotr, Bolesławiec

 

Jeżeli sofa będzie stanowiła wyposażenie biura, wówczas może Pan zaliczyć jej zakup do kosztów uzyskania przychodu. W zależności od jej wartości będzie mogła stanowić inny wydatek związany z działalnością gospodarczą albo zakup środka trwałego, od którego konieczne będzie dokonywanie odpisów amortyzacyjnych. Kwotą graniczną jest 3 500 zł - powyżej tej kwoty sofa będzie stanowić środek trwały firmy.

Proszę przy tym pamiętać, iż za koszty podatkowe mogą zostać uznane wydatki, których celem jest uzyskanie przychodu, zabezpieczenie lub zachowanie źródła tych przychodów. Co więcej, w przypadku kontroli skarbowej, to na przedsiębiorcy ciąży obowiązek udowodnienia związku danego wydatku z uzyskaniem przychodu.