Poradnik Przedsiębiorcy

Powered by

wFirma.pl

Poznaj
niezbędne narzędzia
do zarządzania
Twoją firmą!

Dostępne
na wszystkie
platformy

Apple Windows Android BlackBerry

Czy ubezpieczenie można zaksięgować na podstawie polisy?

Ubezpieczyłem działalność gospodarczą. Ubezpieczyciel nie wystawił mi jednak faktury, mam jedynie dowód w postaci polisy z adnotacją, że została opłacona gotówką. Czy mogę jakoś wprowadzić ten wydatek do kosztów firmy i jeśli tak, to w jaki sposób?

Marek, Szczecin

Ubezpieczenie działalności gospodarczej może zostać zaliczone w koszty firmowe. Najlepiej jest w tym celu wprowadzić wydatek do ewidencji w formie dowodu wewnętrznego - na którym należy zamieścić numer dowodu, datę, rodzaj wydatku oraz kwotę. Pod taki dowód należy następnie podpiąć polisę i umieścić w dokumentacji firmy.

Istotne jest, że jeśli polisa obejmuje okres czasu w dwóch różnych latach podatkowych, konieczne jest wprowadzenie wydatku proporcjonalnie jako koszt do każdego z tych lat.