Kasy rejestrujące w automatach? Regulacje dotyczące kas rejestrujących przewidują szczególne rozwiązania w przypadku sprzedaży towarów i usług przy wykorzystaniu automatów. Wiąże się to z wystawianiem papierowych paragonów fiskalnych. Sprawdźmy, jakie wyjaśnienia w tym zakresie wskazało Ministerstwo Finansów!
Kasy rejestrujące w automatach – dodatkowe udogodnienia
Według wyjaśnień MF w przypadku gdy przedsiębiorca w swojej działalności dokonuje sprzedaży przy wykorzystaniu urządzeń do automatycznej sprzedaży towarów i usług oraz posługuje się kasą rejestrującą do ewidencji sprzedaży, ma prawo do niewydawania paragonów fiskalnych i paragonów fiskalnych anulowanych w wersji papierowej. Warunkiem jest, że umożliwi nabywcy zapoznanie się z informacjami o sprzedaży przez ich właściwe wyświetlanie na automacie. Dane, które wówczas obowiązkowo muszą znaleźć się w podanej kolejności na wyświetlaczu automatu, to:
-
numer unikatowy kasy;
-
numer identyfikacji podatkowej (NIP) podatnika;
-
data sprzedaży;
-
numer kolejny paragonu;
-
łączna wartość sprzedaży brutto;
-
łączna kwota podatku;
-
typ formy płatności;
-
inne formy płatności.
Informacje te powinny być wyświetlone przez co najmniej 30 sekund lub do momentu rozpoczęcia kolejnej transakcji.
Według przepisów przedsiębiorcy posiadający kasy rejestrujące w automatach mają prawo do przekazania paragonów w formie elektronicznej. Podatnicy, prowadząc ewidencję przy zastosowaniu kas online, mogą wystawiać oraz wydawać za zgodą nabywcy, w sposób z nim ustalony, paragony fiskalne lub faktury w formie elektronicznej. W sytuacji gdy sprzedaż została rozpoczęta, ale niezrealizowana, przedsiębiorca może wystawić paragon fiskalny anulowany lub papierową fakturę anulowaną.